REGIONALNO ISTRAŽIVANJE Kvaliteta trgovine u Hrvatskoj bolja samo od one u Srbiji, trgovci ne znaju prodati dodatne proizvode

Autor:

Trgovački štandovi

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Hrvatska je i ove godine zadržala peto mjestu među zemljama u regiji prema kakvoći usluga na prodajnim mjestima, pokazalo je istraživanje “Regionalna usluga-GUEST” agencije Heraklea u suradnji s agencijama iz regije, izvijestili su u četvrtak iz Heraklee.

Riječ je o 16. istraživanju kvalitete usluga u regiji koje je od 1. do 30. lipnja provela Heraklea u suradnji s agencijama za tajnu kupnju iz Bosne i Hercegovine (BiH), Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Slovenije i Srbije.

Tajni kupci posjetili 800 prodajnih mjesta u regiji

Tajni kupci posjetili su ukupno 800 prodajnih mjesta iz različitih djelatnosti – autoindustrija, benzinske postaje, financijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih djelatnosti.

U istraživanju se mjere osnovni elementi kvalitete usluge, a to su pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na posjetu.

Kvaliteta usluge u trgovini u Hrvatskoj u padu

U ovogodišnjem istraživanju Hrvatska je zadržala prošlogodišnje peto mjesto s ukupnim rezultatom od 69,50 posto, što je pad za 0,18 postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu.

Najbolji rezultat Hrvatske je ostvarila u kategoriji poznavanja proizvoda (85,03 posto), a najviše područja za unapređenje ima u kategoriji nuđenja dodatnog proizvoda (37,58 posto).

Kao i prošle godine, kategorija pozdrav je, s rezultatom od 81,94 posto, bila na drugom mjestu, kategorija zahvala (70,67 posto) na trećem mjestu, a kategorija utvrđivanje želja/potreba kupaca se, s rezultatom od 60 posto, smjestila na četvrtom mjestu.

Uspoređujući ovogodišnje rezultate s prošlogodišnjima, vidljivo je da je Hrvatska zabilježila pad u svim kategorijama, osim u najlošije ocijenjenoj kategoriji u ovom istraživanju – nuđenju dodatnog proizvoda, gdje je ostvarila porast od 6,71 posto.

Najveći pad, za 4,66 postotnih bodova, zabilježen je u kategoriji zahvala na posjetu.

Trgovačke usluge najkvalitetnije u BiH

S najboljom uslugom u regiji i ove se godine istaknula BiH, ostvarivši rezultat od 89,53 posto, što je porast od čak 5,55 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu.

Na drugom mjestu je Sjeverna Makedonija, s rezultatom od 79,73 posto i porastom od 1,10 postotnih bodova u odnosu na 2023., a na trećem je Slovenija, s rezultatom od 78,80 posto te porastom od 0,20 postotnih bodova.

Hrvatska i Srbija ispod prosjeka

Hrvatska je, zajedno sa Srbijom, ispod ovogodišnjeg prosjeka koji iznosi 75,22 posto te je zauzela peto mjesto s rezultatom od 69,50 posto, što je pad od 0,18 postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu.

Na četvrtom je mjestu, s rezultatom od 76 posto, Crna Gora.

Najviše prostora za unapređenje ima Srbija koja je ove godine ostvarila porast od 0,36 postotnih bodova i, s rezultatom od 66,67 posto, zauzela šesto mjesto.

Trgovci kupcima ne znaju ponuditi dodatne proizvode

Kategorija koja je ostvarila najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, je kategorija poznavanje proizvoda s rezultatom od 87,25 posto, iako bilježi pad od 6,56 postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu.

Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija je nuđenje dodatnog proizvoda, koja je ostvarila rezultat od samo 48,12 posto, iako je zabilježila porast od 9,95 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu.

Veliki prostor za unapređenje usluge prodaje

Promatrano po djelatnostima, najbolji su rezultat, isto kao i prošle godine, imale uslužne djelatnosti, ostvarivši rezultat od 87,18 posto.

ANALIZA FINE Trgovci lani rekorderi po poslovnim rezultatima. Ima još dobitnika…

Maloprodaja se već niz godina ističe kao djelatnost s najviše područja za unapređenje, a ove je godine ostvarila rezultat od 68,08 posto, što je porast od 0,52 postotna boda u odnosu na prošlogodišnje rezultate.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.