Smanjivanje razine rashladne tekućine smanjuje funkcionalnost rashladnog sustava i može izazvati štetno pregrijavanje motora…
Barem jedanput mjesečno treba provjeriti razinu motornog ulja te ga po potrebi doliti, a istodobno treba provjeriti i rashladnu tekućinu. Ako se smanjila razina u kompenzacijskoj posudici, rashladna tekućina vjerojatno gubi na toplom vodu, od termostata prema hladnjaku, pa brzo isparava te se to potom ne primjećuje.
No to je opasno za motor, jer je ostanak bez rashladne tekućine jednako štetno kao da je izgubio ulje. Dakle, ako se smanjila razina rashladne tekućine, bez odgode otiđite u servis, pazeći da i za taj put dolijete rashladnu tekućinu (na put do servisa možete doliti vodu).
Ako je kompenzacijska posuda potpuno prazna, tada je preporučljivo automobil odšlepati na servis, jer u pitanju može biti veće propuštanje rashladne tekućine, kad i kraća vožnja može izazvati opasno pregrijavanje motora.
Kod automobila s više od 15 godina i više od 200.000 km preporučljivo je izmijeniti i hladnjak, jer mu se s vremenom smanjuje učinkovitost (naslage, korozija…), što smanjuje učinkovitost hlađenja motora i povećava rizik pregrijavanja, koje povećava habanje i može izazvati otkaz motora.
Zbog čega se rashladna tekućina smije zagrijati iznad 100°C?
Komentari