REBRANDING Na novim karticama Zabe stoji samo UniCredit. Je li to uvod u promjenu naziva banke?

Autor:

Zaba

Marko Lukunic/PIXSELL

Zagrebačka banka je prije otprilike mjesec dana predstavila nove Mastercard kartice koje već stižu na adrese klijenata.

Proces prelaska na nove kartice trajat će do veljače sljedeće godine.

Klijenti iznenađeni

Jedan dio njihovih klijenata iznenadio je novi izgled kartica, na kojima na prednjoj strani više nema znakova Zagrebačke banke, već stoje samo oznake UniCredita i MasterCarda, piše Forbes Hrvatska.

Nameće se pitanje je li to početak rebrandinga Zagrebačke banke, odnosno prelazak na krovni brend UniCredit, kao što je to bio slučaj s nekim drugim hrvatskim kompanijama, koje su započele poslovanje unutar nekog većeg međunarodnog sustava.

‘Logično da će i Zaba u jednom trenutku proći kroz proces rebrandinga’

Lordan Kondić, marketinški konzultant i predavač na studiju digitalnog marketinga Sveučilišta Algebra, koji ima višegodišnje iskustvo na menadžerskim pozicijama u nekim od najvećih hrvatskih kompanija, kaže da kada banke rade rebranding, najčešće ga ne kreću isključivo s vizualnim identitetom kartica, već u to uključe i druge elemente, kao što su poslovnice i oglašavanje.

“U ovome slučaju, prema neslužbenim informacijama, radi se o usklađivanju dijelova ponude koju korisnici dobivaju korištenjem kartice, s ciljem postizanja sinergije sa zemljama u okruženju. S druge strane, naši susjedi (npr. Slovenija, BiH i Srbija) već koriste UniCredit kao glavnu marku tako da je logično pretpostaviti da će u jednom trenutku i Zagrebačka banka proći kroz proces rebrandinga”, kazao je Kondić za Forbes Hrvatska.

‘Izuzetno zahtjevan proces’

Kaže da je rebranding izuzetno zahtjevan i opsežan posao, pogotovo u uslužnim poduzećima.

Osim vizualnog identiteta, potrebno je promijeniti svrhu postojanja marke i vrijednosti koje ona predstavlja korisnicima i zaposlenicima. Zamislite da živite u kući iz koje morate iseliti sve svoje stvari u osam navečer i onda dođu majstori koji sruše kuću, sagrade skroz novu u koju vi uđete u osam ujutro i nastavite sa životom kao da se ništa nije dogodilo”, pojasnio je.

Kondić je svojedobno bio odgovoran za marketinški dio rebrandinga telekomunikacijske kompanije A1 i kaže da su se za sam projekt pripremali više od godinu dana i da je na njemu radilo nekoliko stotina ljudi.

Najveći izazov je provesti promjene u svim dijelovima kompanije, od tehničkih sustava do prodajnih mjesta, i sve to u istom trenutku, a nekad i u istoj sekundi. Kratkoročno, takvi projekti su izuzetno skupi, ali koristi koje nastaju u svim dijelovima kompanije u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju su puno veće”, istakao je.

Dodao je i da je komunikacijski najveći posao u što kraćem vremenu doseći jednaku razinu poznatosti koju je imala i stara marka, a kasnije na tome sustavno razvijati nove vrijednosti.

“Rebranding nije samo promjena odijela na istoj osobi to je potpuno nova osobe koja drugačije izgleda, drugačije priča, izlazi na druga mjesta i ima drugačije interese od one stare”, zaključio je Kondić.

‘Zaba nastavlja poslovati pod svojim brendom kao dio Grupe UniCredit’

Forbes Hrvatska je pitao i Zagrebačku banku je li promijenjeni izgled kartica početak ukidanja brenda Zagrebačke banke.

Novi izgled Mastercard kartica u portfelju Zagrebačke banke standardiziran je i usklađen na razini Grupe UniCredit te je u skladu s novim trendovima u dizajnu kartica. Ističemo kako je logo Zagrebačke banke i dalje prisutan i istaknut na karticama sa strane na kojoj su pozicionirane informacije o klijentu. Zagrebačka banka i dalje nastavlja poslovati pod svojim brendom kao dio Grupe UniCredit”, odgovorili su za Forbes Hrvatska iz Zagrebačke banke.

UNOSNE KAMATE Zaba ostvarila dobit od 450 milijuna eura, čak 89,1 posto više nego 2022.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.