Raymond Loewy rođen je 5. studenoga 1893. u Parizu, kao sin Maximiliana Loewyja, židovskog novinara iz Austrije, i majke Francuskinje
Raymond Loewy se rano istaknuo dizajnom uspješnog modela zrakoplova, koji je 1908. osvojio Gordon Bennett Cup za modele zrakoplova. Već sljedeće godine počeo je prodaju aviona nazvanog Ayrel. Diplomirao je 1910. na Sveučilištu u Parizu. Nastavio je studij naprednog inženjerstva na Ecole Duvignau de Lanneau u Parizu, ali ga je prekinuo, kako bi služio u I. svjetskom ratu, da bi na kraju diplomirao nakon rata, 1918.
Loewy je služio u francuskoj vojsci od 1914. do 1918., postigavši čin satnika. Bio je ranjen i dobio Ratni križ. Nakon rata u rujnu 1919. preselio se u New York. Postao je dizajner izloga za robne kuće, uključujući Macy’s, Wanamaker’s i Saks te ilustrator za Vogue i Harper’s Bazaar.
Prvu narudžbu za industrijski dizajn, stroja za umnožavanje Gestetner, dobio je 1929. Uslijedile su daljnje narudžbe, za Westinghouse, Hupp Motor Company (brend Hupmobile) i stiliziranje hladnjaka Coldspot za Sears-Roebuck. Upravo je tim proizvodom stekao reputaciju industrijskog dizajnera. Sredinom 1930-ih otvorio je dizajnerski ured u Londonu.
Većinu profesionalne karijere proveo je u SAD-u, a 1938. dobiva američko državljanstvo. Među njegovim istaknutim dizajnerskim poslovima bili su logotipi Shell, Exxon, TWA i bivši BP, autobus Greyhound Scenicruiser, automati za prodaju pića Coca-Cola i redizajn boca, cigaretni paket Lucky Strike, hladnjaci Coldspot, automobili Studebaker Avanti i Champion te boja za Air Force One.
Angažirao ga je proizvođač opreme International Harvester da revidira cjelokupnu liniju proizvoda, a njegov je tim pomagao i konkurentu Allis-Chalmersu. Napravio je brojne dizajne željeznica, uključujući lokomotive Pennsylvania Railroad GG1, S-1 i T1, shemu boja i motiv orla za prve aerodinamične lokomotive Missouri Pacific Railroad te brojne manje poznate sheme boja i dizajne interijera željezničkih vagona. Karijera mu je trajala sedam desetljeća.
Na području automobilskog dizajna radio je za Studebaker, što je 1950-ih i 1960-ih rezultiralo nekima od najljepših američkih automobila uopće. Loewy je vodio dizajnerski studio koji je oblikovao modele Studebaker. Tisak je Loewyja nazvao Čovjekom koji je oblikovao Ameriku, ocem racionalizacije i ocem industrijskog dizajna. Kruna slave bila je pojavljivanje na naslovnici najuglednijeg američkog magazina Time, 31. listopada 1949.
Raymond Loewy, otac industrijskog dizajna, umro je 14. srpnja 1986.
Autor: Dino Milić-Jakovlić
Komentari