Raspisan natječaj: Nova odmorišta stižu na državne ceste

Autor:

14.07.2017. Rijeka - Pri kraju je uredjenje odmorista i vidikovca uz popularnu "piramidu" na predjelu Kamenjak na staroj cesti Rijeka-Zagreb. Piramida je miljokaz napravljen u vrijeme Austrougarske na najostrijem zavoju Lujzinske ceste  popularne Lujzijane koji kazuje udaljenost do Rijeke,  Karlovca i nadmorsku visinu.  IlustracijarPhoto: Goran Kovacic/PIXSELL

Goran Kovacic/PIXSELL s

Odmorišta stižu na državne ceste, imat će WC, vodu i motele, piše u nedjelju Večernji list, navodeći da su Hrvatske ceste raspisale natječaj za sve veće prometnice.

Na svakih 50 odnosno sto kilometara, ovisno o tome kako studija pokaže da je najbolje, Hrvatske će ceste sagraditi odmorišta za putnike državnim cestama iscrpljene kilometrima puta.

Benzinske crpke, kafići, eventualno i koji motelčić – to je plan od D1 do D10, ali i za D66, D75 te D102. Naravno, kako nitko ne zna sve državne ceste napamet, reći ćemo da se radi o praktički svim većim prometnicama koje spajaju sve četiri strane Hrvatske te o nekoliko manjih poput one od Kraljevice preko Krka do Jurandvora ili one od graničnog prijelaza Metković do Opuzena.

A zašto odmorišta na državnim cestama poput onih na autocestama? Djelomično zato što tako nalaže odredba Europske unije, a djelomično zato što odmorišta uopće ne postoje, što u inozemstvu baš i nije praksa.

– Državne ceste, uz autoceste prometnice s najvećim intenzitetom prometa u Republici Hrvatskoj, trenutačno nemaju razvijenu odgovarajuću infrastrukturu pratećih uslužnih objekata, posebice u zadovoljavanju potreba za parkiralištima za teretna vozila te punionica za električna vozila u skladu sa zakonskim odredbama i posebnim zahtjevima koji su utvrđeni direktivama EU – kažu u Hrvatskim cestama i dodaju da se pratećim uslužnim objektima smatraju odmorišta na kojima se pružaju usluge vozačima i putnicima, čime im se omogućuje sigurna i udobna vožnja te zadovoljavanje potreba za odmorom te dodatnim sadržajima.

– Putovanja, osobito tranzitna, nameću zadovoljenje osnovnog minimuma potreba svakog korisnika, stoga oblikovanje i kapacitet pratećih uslužnih objekata ovisi o veličini i strukturi prometnog toka, zbog čega je, pri oblikovanju i odabiru lokacije odmorišta, potrebno analizirati prometne tokove i uzeti u obzir udio teretnih vozila, svrhu putovanja putnika, izvor i cilj putovanja putnika, nacionalnu strukturu putnika i njihove navike te procijeniti strukturne promjene prometnih tokova u doglednoj budućnosti – objašnjavaju Hrvatske ceste u natječaju kojim traže tvrtku koja će izraditi spomenutu analizu, piše novinarka Večernjeg lista Mateja Šobak.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.