Jaka alkoholna pića čine život ljepšim i veselijim. Dakako, uz odgovornu konzumaciju. U vremenu u kojem živimo sada već gotovo dvije godine možda nam je pokoja žestica pomogla da u ovim teškim danima lakše podnesemo brojne vijesti i informacije kojima smo svakodnevno bombardirani.
Upravo ovoj metodi pribjegava više od polovice hrvatskih građana.
Naime, ukupno 55,6 posto ispitanika iz našeg nacionalno reprezentativnog uzorka ističe da konzumiraju jaka alkoholna pića. Preostalih 44,4 posto navodi pak da ih ne konzumiraju.
Kada je riječ o učestalosti konzumacije rezultati su pokazali da najviše ima onih koji jaka alkoholna pića konzumiraju nekoliko puta mjesečno (29,6 posto) i nekoliko puta godišnje (28,5 posto), dok je vrlo blizu i broj onih koji žesticu piju na tjednoj bazi (23,9 posto).
Nešto je manje onih koji konzumiraju kategoriju nekoliko puta tjedno (15,9 posto), a najmanje je svakodnevnih korisnika (2,1 posto).
Likeri najpopularniji, drugo mjesto uvjerljivo drži rakija
Najpopularnija vrsta jakih alkoholnih pića su likeri koje najčešće pije 35,2 posto hrvatskih građana,
Na čvrstom drugom mjestu rakija s 23,3 posto udjela.
Slijedi džin s 14,8 posto, viski (10,8 posto) i votka (10,1 posto) skoro su izjednačeni, a vrijedne premda male udjele zabilježili su i rum (2 posto) i tekila (1 posto).
Preostalim vrstama jakih alkoholnih pića pripalo je 2,8 posto udjela.
Radije piju čistu žesticu, kod kuće
Na pitanje piju li češće jaka alkoholna pića samostalno ili ih radije miješaju sa sokom ili drugim pićima, dosta uvjerljivu prednost ostvarila je samostalna varijanta sa 62,6 posto udjela, dok 37,4 posto konzumenata preferira mikseve.
Ako govorimo o mjestu konzumacije najveći broj hrvatskih građana žesticu pije kod kuće (53,1 posto), dok izvan kuće (kafić, restoran) najčešće pije 29,1 posto njih.
Da jaka alkoholna pića podjednako konzumiraju i kod kuće i izvan nje navodi pak 17,8 posto sudionika anketnog istraživanja.
Uravnotežen uzorak ispitanika po spolu i dobi
Istraživanje su tijekom listopada 2021. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Komentari