Tragična nesreća, u kojoj su živote izgubila tri pomorca, kad je ulazna rampa trajekta Lastovo u Malom Lošinju pala na pomorce te usmrtila vođu stroja, dvojicu kormilara i teško ozlijedila prvog časnika palube.
Osim sućuti za poginule i njihove obitelj i kolege, izazvala je i niz pitanja o sigurnosti flote Jadrolinije, starosti brodova, njihovom održavanju, pa i načinu na koji se nabavljaju. Isto tako sve se češće čuju zahtjevi za smjenom predsjednika Uprave Jadrolinije, Davidom Soptom, koji je već i prije bio izložen brojnim kritikama, osobito Sindikata pomoraca Jadrolinije, prije svega zbog netransparentne nabave broda Oliver, koji je pušten u promet, iako tehnički nije bio nije spreman za liniju Split – Vela luka – Ubli.
Indikativno je da se ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković do jučer nije oglasio, već je poslao svog državnog tajnika, Josipa Bilavera, koji nije došao u Mali Lošinj, već je izjavu dao iz Zadra.
Današnji Gost dana Radio Nacionala Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske na početku razgovora komentirao je istup resornog ministra Butkovića, koji se nakon par dana oglasio o tragediji na Malom Lošinju: “On nije ništa rekao. U toj izjavi je ponovio par floskula koje su vrlo čudne, jer se on usteže da ne bi utjecao na istragu! Zar mi u Hrvatskoj nemamo nezavisnu istragu i postoji li uopće mogućnost da bi se na nju utjecalo!? Želi li on to insinuirati? Tako postavljati stvar… ja jednostavno nemam komentara”, rezignirano je zaključio Neven Melvan.
Na pitanje o tome što bi u nekoj uređenoj državi napravio resorni ministar da u državnoj tvrtki poginu tri njezina uposlenika Melvan je rekao: “Bar bi ponudio premijeru ostavku. Neću uopće pričati što bi se dogodilo s upravom te tvrtke, jer njihova odgovornost je u ovome neupitna. Koliko će to trajati, hoće li se kupovati vrijeme što je u nas običaj je vrlo moguće, ali na sreću njihova odgovornost je neupitna. Mene posebno ljuti taj pokušaj da se sve preusmjeri na posadu broda, pa čak i na poginule”, bio je oštar Melvan.
Tjednik Nacional u više navrata pisao je o stanju flote Jadrolinije koja je zastarjela i nesigurna, o netransparentnoj nabavci trajekata čiji najočitiji primjer je brod ‘Oliver’ o kojem glavni tajnik sindikata pomoraca Hrvatske Melvan kaže: “To je brod star 28 godina. U EU se smatra da brod između 25 do 30 godina starosti treba umiroviti. To su standardi EU. Kupljena su dva broda, uz ‘Oliver’ i ‘sv. Duje’ koji je još gora priča. Oni su bili u remontu 4 mjeseca i onda se dogodila jedna priča koja nas je dodatno razjarila. kada su inspektori lučke kapetanije došli na brod i ustanovili niz nepravilnosti i zabranili isplovljenje tom brodu, onda se digla ‘kuka i motika’ na te inspektore koji su pošteno odradili svoj posao. Oni su našli vrlo interesantnu logiku da zapravo kontrola uopće nije trebala doći na brod, jer brod ima papire iz Grčke, a Grčka je članica EU pa to automatski primjenjujemo. Nisu oni napravili sve što je trebalo napraviti, pa su onda došli inspektori koji su rekli sve je ok. Ne, ne, ne, oni su prihvatili ono što je bilo u Grčkoj i to ćemo aplicirat kao standard ovdje”, bio je ciničan Neven Melvan.
Komentari