U Hrvatskoj, 10,4 % svih rabljenih vozila ima vraćenu kilometražu, a 55,7 % je oštećeno
Istraživanje koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical u 14 europskih zemalja otkrilo je da, što je automobil stariji, to su veće šanse da ima vraćenu kilometražu:
Vjerojatnost vraćene kilometraže u Hrvatskoj najveća je kod automobila starih između 10 i 20 godina.
-
Općenito, manja je vjerojatnost da će kupci novijih automobila postati žrtvama prevare s kilometražom. Automobilima proizvedenim 2002. u prosjeku se „skine” 121 895 km, 2003. – 30 298 km i 2005. – 85 695 km.
„2016. godina bila je prekretnica u Hrvatskoj, kada je udio automobila s vraćenom kilometražom pao s 10,5 % na 7,4 % u 2017. Ako je automobil proizveden poslije 2017., rizik od dobivanja vozila s izmijenjenim brojačem kilometara značajno je manji. Međutim, kako ti automobili stare, vjerojatno će im izmijeniti kilometražu kako bi zadržali njihovu vrijednost”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.
-
Automobili proizvedeni između 2007. i 2017. imaju najviše oštećenja u Hrvatskoj. Najgora je situacija s automobilima proizvedenim 2011. godine.
-
Automobili stari između pet i deset godina čine 62,8 % svih provjera povijesti provedenih na carVerticalu u Hrvatskoj, što znači da vozači traže novija vozila. Prema istraživanju, najpoželjniji su automobili proizvedeni 2016. godine.
Istraživanje koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical u 14 europskih zemalja otkrilo je da, što je automobil stariji, to su veće šanse da ima vraćenu kilometražu. U Hrvatskoj, 10,4 % svih vozila ima vraćenu kilometražu, a 55,7 % je oštećeno. Postoji značajna veza između starosti automobila i prevara, što vrijedi uzeti u obzir prilikom traženja vozila.
Vjerojatnost vraćene kilometraže u Hrvatskoj najveća je kod automobila starih između 10 i 20 godina: 21 % svih vozila proizvedenih 2002. ima vraćenu kilometražu, a slijedi ih 18,6 % vozila iz 2003. i 16,1 % iz 2005.
Iako je udio ovih starih automobila na tržištu zanemariv, treba biti vrlo oprezan pri kupnji starijeg vozila.
Automobilima proizvedenim 2002. u prosjeku se „skine” 121 895 km, 2003. – 30 298 km i 2005. – 85 695 km. Općenito, manja je vjerojatnost da će kupci novijih automobila postati žrtvama prevare s kilometražom.
„2016. godina bila je prekretnica u Hrvatskoj, kada je udio automobila s vraćenom kilometražom pao s 10,5 % na 7,4 % u 2017. Ako je automobil proizveden poslije 2017., rizik od dobivanja vozila s izmijenjenim brojačem kilometara značajno je manji. Međutim, kako ti automobili stare, vjerojatno će im izmijeniti kilometražu kako bi zadržali njihovu vrijednost”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.
Svaki drugi automobil star između pet i 15 godina sudjelovao je u nesreći
Kada je riječ o oštećenjima, starija vozila obično imaju manje zabilježenih nesreća. Međutim, to nije zbog toga što su vozači u prošlosti bili oprezniji, već zato što su se podatci o nesrećama bilježili u fizičkim dokumentima, a ne putem interneta.
Automobili proizvedeni između 2007. i 2017. imaju najviše oštećenja u Hrvatskoj. Iako se manje ogrebotine također smatraju oštećenjima, mnoga su vozila također sudjelovala u ozbiljnim nesrećama koje mogu ugroziti njihovu sigurnost i kvalitetu vožnje.
Najgora je situacija s automobilima proizvedenim 2011. godine, gdje je 64,5 % svih vozila provjerenih na carVerticalu imalo zapise o oštećenjima. Blizu su i vozila proizvedena 2012. (63,9 %) i 2013. (61,6 %).
Opća statistika otkriva da je više od polovice svih automobila u Hrvatskoj u nekom trenutku oštećeno, što sugerira da svako drugo vozilo u državi može imati skrivene probleme.
Prema gospodinu Buzelisu iz carVerticala, sasvim je normalno da se vozila oštete barem jednom svakih pet godina, posebno ako se ti automobili koriste u urbanim sredinama.
Vozače više zanimaju noviji automobili
Automobili stari između pet i deset godina čine 62,8 % svih provjera povijesti provedenih na carVerticalu u Hrvatskoj, što znači da vozači traže novija vozila. Prema istraživanju, najpoželjniji su automobili proizvedeni 2016. godine, s udjelom od 12,4 %, a slijedi ih automobili proizvedeni 2017. – 11,7 % i 2018. – 10,8 %.
Automobili proizvedeni između 2001. i 2010. čine samo 15,2 % svih provjerenih vozila. Iako vozači nisu toliko zainteresirani za starije automobile, u ovoj je dobnoj kategoriji i manji izbor.
Prosječna starost automobila provjerenih u Hrvatskoj blago je porasla u posljednjih nekoliko godina: s 8,6 godina u 2021. na devet godina u 2023. Slični su rezultati i u drugim ispitanim državama, gdje se prosječna starost provjerenih vozila kreće između devet i 11 godina.
Komentari