Quentin Tarantino posljednji je puta bio na filmskom festivalu u Cannesu 2019. godine kada se njegov posljednji film „Bilo jednom u Hollywoodu“ prikazao u konkurenciji za Zlatnu palmu. U četvrtak, četiri godine kasnije, pojavio je ponovo u Cannesu kako bi promovirao svoju posljednju knjigu „Cinema Speculation“. Promocija je održana u Theatre Croisette, ali je započeta u njegovom stilu. Svi koji su se dokopali ulaznica za taj događaj znali su da će prvo gledati film koji je odabrao Quentin Tarantino. Radilo se o filmu „Rolling Thunder“ iz 1977. godine redatelja Johna Flynna. On je taj film te godine, kao 14-godišnjak, gledao s majkom i njenim drugim suprugom a zatim ga je gledao još nebrojeno puta.
Nakon prikazanog filma na binu kina izašao je Tarantino zajedno s novinarom koji ga je intervjuirao te prevoditeljicom koja je razgovor prevodila na francuski jezik. Odmah je objasnio ono o čemu se često govori a to je da su njegovi filmovi prepuni nasilja. On je odmah priznao da voli filmove s puno nasilja, a „Rolling Thunder“ je sa scenama nasilja bio Tarantinova inspiracija za film „Kill Bill“. Postoji li granica nasilja koju ne želi prijeći? Postoji, kazao je, a to je ubijanje životinja, Tarantino u svojim filmovima ne ubija životinje. Što se tiče ubijanja ljudi, Tarantino je rekao kako je kino umjetnost pretvaranja te nije zainteresiran za prikazivanje stvarne smrti zbog čega nikada ni ne koristi pravu krv u svojim filmovima.
Tarantino se proslavio osvajanjem Zlatne palme u Cannesu 1995. godine za film “Pakleni šund“ ali je potvrdio i da se njegov prvi film „Reservoir Dogs“ trebao prikazati 1992. u konkurenciji za Zlatnu palmu. Međutim, organizatori festivala smatrali su kako je film previše nasilan te su ga prikazali u glavnoj dvorani ali izvan konkurencije tre se nije natjecao za Zlatnu palmu.
Brian de Palma, kaže Tarantino, omiljeni mu je redatelj te se raspravljalo o tvrdnji da je Brian de Palma pristao režirati scenarij Paula Schradera za film „Taksist”. „Za mene je ‘Taksist’ Martina Scorsesea jedan od najboljih filmova u povijesti kinematografije, ali kompanija Columbia Pictures se bojala da će Travis Bickle na kraju filma ubiti crnca makroa, kako je napisano u scenariju, pa je Martin Scorsese dao Harveyu Keitelu ulogu makroa. Studio se bojao da će izazvati nerede, ali samo su se bijelci bojali i zato su napravili kompromis. Mrzim kompromise, to nije uloga umjetnosti”, dodao je.
Zanimljiv je bio dio u kojem je Tarantino ispričao kako dugo vremena nije znao kako da završni film „Nemilosrdi gadovi”. „Jedne večeri, vrlo kasno, napisao sam na komadu papira: ubij ga (Hitlera), dovraga. I kad sam se probudio, ideja mi je bila zanimljiva. Za ‘Bilo jednom u Hollywoodu’, ubijanje ljudi iz ‘obitelji’ Charlesa Mansona bila mi je prvotna ideja i odmah sam znao kako će film završiti“.
Nastavlja se prikazivanje filmova u konkurenciji za Zlatnu palmu, u srijedu navečer prikazan je vrlo zanimljiv film „Pot-au-Feu“ koji bi u Dalmaciji preveli kao „Lešada“. U ovoj priči iz 19. stoljeća Juliette Binoche i Benoit Magimel glume kuharicu i aristokrata koji je ujedno i gurman te su njih dvoje u neobičnoj ljubavnoj vezi. Cijeli film je gastronomska fešta a u kuhanju svih tih jela ključnu ulogu je imao slavni francuski kuhar Pierre Gagnaire čiji restorani imaju 14 Michelinovih zvjezdica. On i njegovi pomoćnici skuhali su većinu jela koji se vide u filmu ali je dodao i kako su glavni glumci skuhali dosta jela te da su prije početka snimanja filma prošli obuku u njegovim restoranima.
Komentari