Članice Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u prvih sedam mjeseci ove godine imale su pad prihoda od 78 posto u odnosu na isto razdoblje 2019., a kako to ne mogu ublažiti ni turistički rekordi u kolovozu, ključno za oporavak i opstanak agencija je nastavak potpora za radna mjesta, poručio je u srijedu predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.
“Vesele nas iznimno dobri rezultati turističke sezone 2021., koje ni najveći optimisti nisu mogli predvidjeti, ali nažalost, to nije bitno utjecalo na poslovanje agencija koje većinu usluga i specijalizacija ne temelje na suncu i moru u ljetnoj špici sezone”, ističe Fain, dodajući da su do podatka o padu prihoda agencija za prvih sedam mjeseci od 78 posto došli anketiranjem članica UHPA-e.
Slično, kako kaže, potvrđuju i zadnji podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS), po kojima je u Hrvatskoj najveći pad prometa, za čak 83 posto, zabilježen upravo u djelatnostima putničkih agencija, organizatora putovanja (touroperatori) i ostalih rezervacijskih usluga te djelatnostima povezanim s njima.
Nazivajući tu statistiku i “poražavajućom”, Fain ističe da su stoga potpore za očuvanje radnih mjesta i dalje ključne za agencije, koje se nadaju da će, kao i do sada, imati podršku hrvatske Vlade te ministarstava turizma i sporta te rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
“U protivnome, ako te potpore izostanu, bojim se da su dosadašnja sredstva iz državnog proračuna uložena u spašavanje radnih mjesta u agencijama uzaludno potrošena”, upozorava Fain.
Naglašava i da će “možda nekome zvučati i paradoksalno da su agencije daleko od oporavka i povratka na pandemijsko poslovanje u trenucima kada Hrvatska ruši turističke rekorde i puna su nam usta impozantnih brojki, ali realnost i statistika su neumoljivi”.
Turističke agencije su od početka pandemije, u više od godinu i pol dana, zabilježile ogromne gubitke i pad prometa, što imaju i dalje, jer ne mogu još pružati usluge i poslovati kao prije, a to ne očekuju ni u ovoj posezoni, upozorava Fain.
“Specifičnost agencijskog poslovanja temeljena je na turističkoj ponudi i uslugama za određene tržišne niše, čija se realizacija veže uz vremenska razdoblja izvan glavne turističke sezone, kao što su grupna putovanja, kongresni turizam, školska putovanja i drugo. Također, dosta je agencija specijalizirano i za kreiranje i pružanje usluga za određena strana tržišta s kojih i prema kojima ove godine zbog putnih ograničenja nije bilo moguće realizirati putovanja, primjerice Azija, Australija, Kanada i druga”, objasnio je Fain razloge važnosti nastavka potpora za radna mjesta u agencijama.
Komentari