‘PUNA ARENA PRIJA SVIMA’ Ovo su plakati i slogani s kojima će Pupovac na izbore!

Autor:

Nacional, Davor Puklavec/PIXSELL

Sloganom ‘Hrvatska treba Srbe’ na ove će izbore Samostalna Demokratska Srpska Stranka. Svi plakati idu s glavnom porukom ‘Hrvatska treba Srbe’, a onda se mijenjaju objašnjenja zašto.

“Jer puna Arena prija svima”, “Jer nema boljeg susjeda od komšije” – navodi se na izbornim plakatima autora Borisa Maleševića, stručnjaka za politički marketing i kreatora mnogih predizbornih kampanja. Plakati će svoju premijeru imati za nekoliko dana.

Nacional

Nacional

Prije dva dana Malešeić je izjavio da u ovoj kampanji sudjeluje na “puno načina”, ali to nije otkrio, dok kampanja traje. Objasnio je i što je najvažnije u procesu kreiranja slogana za političke kampanje. “Kod slogana je najvažnije ono što političari najmanje razumiju i ono što hoće izbjeći – oni misle da se treba svima svidjeti. Mislim da slogan treba dobro podijeliti biračko tijelo, na one koji ga mrze i koji ga vole”, naglasio je.

Bitno je, kaže, i kome se obraćaju. “Oni kojima se obraćaš moraju ga voljeti, a oni drugi ga moraju pljuvati i onda ima neke šanse da imaš dobru utakmicu i dobru kampanju. Ako nastojiš da se svima svidi, onda se obično nikome ne svidi i ima tih slogana koji ništa ne znače i prođu ispod radara”, smatra.

Pojasnio je da kreativni proces traje dok se ne osmisli priča i ističe da on ne smišlja slogane nego priče i onda je slogan naslov priče. Postoje političari, naglasio je, koji su sami po sebi priča i za njih je lako raditi.

Malešević je vodio izborne kampanje SDP-u, nekoliko puta Milanu Bandiću, premijeru Andreju Plenkoviću kad je preuzeo HDZ pod sloganom „Vjerodostojno“, Zoranu Milanoviću pod sloganom „Predsjednik s karakterom“.  “Slogan je stara keltska riječ koja u prijevodu znači ratni poklič i ne mora ništa značiti u političkom, programskom ili svjetonazorskom smislu. Slogan, naprosto, može biti samo fraza. Što je značio slogan „zna se“ koji je obilježio mnoge rane kampanje HDZ-a, a osmislio ga je modni kreator Rikard Gumzej? „Zna se“ je bila obična poštapalica koja nije ništa značila ni politički, ni programski, niti svjetonazorski. A opet je ušla u povijest”, poručio je prije četiri godine za Nacional Malešević.

Struktura kampanja je, dodao je, drugačija. “Kada komuniciraš preko digitalnih medija ne možeš imati samo jednu poruku. Moraš imati 10, 50 ili 100 poruka sa zajedničkim ključem. Te poruke moraju biti prilagođene ciljnim skupinama. Algoritmi društvenih mreža prepoznaju što korisnici čitaju, koje ih teme zanimaju, čime se bave. Algoritmi Googlea i drugih mreža preuzeli su stvari u svoje ruke. Morate znati kome se obraćate, a poruke moraju biti ciljane, gotovo da se ide prema personalizaciji poruka. Mislim da većina stranaka u Hrvatskoj još nije usvojila taj digitalni način razmišljanja, a sada će morati to učiniti”, istaknuo je.

Dodao je da je koncept najvažniji. “Produkciju se danas može odraditi na visokom nivou u svakom trenutku. Ne može se više voditi kampanja koja će u očima birača biti iritantna i negledljiva kao puno puta do sada. Neće se moći voditi egoistične kampanje, pune samohvale i stranačke ostrašćenosti. Morat će se voditi kampanja koja će sadržavati empatiju i neku vrstu altruizma. To će biti bitne odrednice na predstojećim parlamentarnim izborima. Još bi jedna stvar mogla biti bitna. Stranački programi. Oni su uvijek bili na zlu glasu kao štivo koje u stvari nitko nije čitao. To je obično bila lista želja i političko bajanje. Ovaj put dobar konkretan program može biti presudan, jer ljudi očekuju da negdje pročitaju što stranka nudi, kako i kada ćemo izaći iz krize, kakve će biti mirovine, što će biti s turizmom… Za ljude je to presudno. Naročito je to bitno sada za HDZ, jer su na vlasti”, istaknuo je.

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.