PULA PARKING Revolucionarno rješenje za parkiranje: rotacijski parking u Puli

Autor:

default

Pula Parking

Pula Parking d.o.o. implementirao je inovativni sustav rotacijskog parkiranja na Marsovu polju, donoseći revolucionarno rješenje za optimizaciju parkirnih kapaciteta u Puli, a taj je projekt već izazvao veliki interes drugih hrvatskih i europskih gradova

Pula Parking d.o.o., predvođen dugogodišnjim direktorom doc.dr.sc. Branislavom Bojanićem, kontinuirano pokazuje iznimnu inovativnost i sposobnost u rješavanju urbanih izazova.

Jedan od najnovijih i najimpresivnijih projekata ove tvrtke je implementacija rotacijskog parkinga u Puli, što predstavlja revolucionarno rješenje za optimizaciju parkirališnih kapaciteta u gradu Puli. Projekt je uspješno dovršen, a trenutno je u fazi besplatnog korištenja kako bi se korisnici mogli upoznati s novom vrstom parkirališta. No, projekt već sada pokazuje izvanredan potencijal i postavlja Pulu na kartu pionira u primjeni ovakvih tehnoloških rješenja u Europi.

INOVATIVNOST PULA PARKINGA

Pula Parking d.o.o. etablirao se kao lider u uvođenju inovativnih rješenja za urbane izazove. Direktor Branislav Bojanić prepoznao je potencijal rotacijskih garaža kao učinkovitog načina za povećanje parkirnih kapaciteta na malim urbanim prostorima. Njegova vizija i sposobnost implementacije tehnološki naprednih rješenja potvrđuju njegov status kao vizionara u području urbanog planiranja i parkirnih sustava.

Rotacijski parking u Puli već sada pokazuje izvanredan potencijal. Ove garaže omogućuju značajno povećanje broja parkirnih mjesta na malim prostorima, koristeći inovativni mehanizam rotacije. Na prostoru gdje bi standardno stalo šest automobila, rotacijske garaže mogu smjestiti čak trideset vozila. Ova optimizacija prostora smanjuje potrebu za velikim parkirališnim površinama i oslobađa prostor za druge urbane sadržaje.

Direktor Pula Parkinga Branislav Bojanić prepoznao je potencijale rotacijskih garaža. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

VIZIJA RAZVOJA PULA PARKINGA

Na čelu Pula Parkinga već je godinama doc.dr.sc. Branislav Bojanić, a tvrtka je pod njegovim vodstvom predana inovacijama i unapređenju kvalitete života stanovnika Pule. Njegova odluka da implementira rotacijske garaže u Puli, i to u komercijalne svrhe, pokazuje potrebu anticipiranja budućih potreba grada. Rotacijski parking u Puli nije samo odgovor na trenutne probleme s parkiranjem, već predstavlja dugoročno rješenje koje će unaprijediti urbani prostor i poboljšati kvalitetu života svih građana. Sposobnost Pula Parkinga da prepozna i iskoristi najnovije tehnološke trendove stavlja stavlja tvrtku u sam europski i svjetski vrh u ovom području.

BUDUĆNOST IMPLEMENTACIJE ROTACIJSKIH GARAŽA

Iako je projekt rotacijskog parkinga još u fazi besplatnog korištenja, Bojanić već vidi širu perspektivu primjene ovakvih garaža. Njegova vizija uključuje implementaciju rotacijskih garaža kao kvartovskih garaža, što bi omogućilo značajno povećanje broja parkirnih mjesta u različitim dijelovima grada. Ovaj pristup ne samo da rješava problem nedostatka parkirnih kapaciteta, već i optimizira korištenje urbanog prostora, čime se smanjuje pritisak na postojeću infrastrukturu. Bojanić vidi rotacijske garaže kao ključan element budućeg urbanog razvoja, ne samo u Puli već i u drugim gradovima koji se suočavaju sa sličnim izazovima.

‘Rotacijski parking na Marsovu polju predstavlja ključan korak prema boljoj i održivijoj budućnosti za sve stanovnike Pule’, ističe doc.dr.sc. Branislav Bojanić

INTEGRACIJA I ESTETIKA ROTACIJSKIH GARAŽA

Rotacijske garaže, realizirane s izraženim osjećajem za estetiku, omogućuju skladno uklapanje u urbani pejzaž bez narušavanja vizualnog identiteta grada. Uvidom u potrebu za estetskom integracijom, direktor Bojanić je lucidno angažirao nagrađivane arhitekte Dinu Krizmanića i Leonida Zubana iz tvrtke Molozero. Njihov zadatak bio je prilagoditi vizuru rotacijskih garaža dijelu grada gdje se implementiraju, čime je osigurana estetska harmonija. Njihov dizajn, koji je nominiran za ICONIC AWARD, ne samo da promiče funkcionalnost, već i potvrđuje kako se inovacije mogu uskladiti s kulturnim i vizualnim aspektima urbanog okruženja.

PROSTORNA EFIKASNOST I URBANISTIČKE PREDNOSTI

Inovativni rotacijski sustav garaža omogućuje iznimnu efikasnost u korištenju prostora, gdje se na površini od samo 100 kvadratnih metara može smjestiti do 30 parkirnih mjesta, za razliku od tradicionalnih parkirališta koja bi zauzimala preko 700 kvadratnih metara. Osim što povećava dostupnost parkirnih mjesta, ovaj sustav znatno smanjuje potrebu za velikim parkirališnim površinama, čime se oslobađa prostor za druge urbane sadržaje. Dodatno, smanjenje prometnih gužvi i emisije stakleničkih plinova doprinosi održivom razvoju urbanog okruženja i povećava kvalitetu života građana.

Rad mehanizma je bez vibracija i gotovo bez buke pa je savršen za urbane sredine. FOTO: Pula Parking

ODRŽIVI RAZVOJ KROZ ROTACIJSKI PARKING

Rotacijski parkinzi ključan su element u održivom i organiziranom urbanom razvoju. Implementacijom ovog sustava, značajno se smanjuje potreba za prostranim parkiralištima, što omogućuje oslobađanje dragocjenog gradskog prostora za druge urbane sadržaje. Ova tehnološka inovacija ne samo da promiče očuvanje okoliša već i značajno unapređuje kvalitetu života u gradskim područjima. Integracija fotonaponskih ćelija na krovove rotacijskih parkirališta pridonosi daljnjem smanjenju ovisnosti o neobnovljivim izvorima energije, što dodatno pojačava održivost i energetsku efikasnost projekta.

PROJEKT PRIMJENJIV I U SREDIŠTIMA DRUGIH GRADOVA

Mišljenje prometnog stručnjaka i glavnog urednika Autoportala, profesora Željka Marušića, potvrđuje vrijednost ovog projekta: “Promet u mirovanju, odnosno parkiranje, veliki je problem svih urbanih sredina. Broj vozila u hrvatskim gradovima povećao se za 30 do 50 posto u posljednjih deset godina, dok broj parkirališnih mjesta nije proporcionalno rastao. Posebno je izražen problem u priobalnim gradovima, gdje se tijekom ljeta značajno povećava broj vozila i potreba za parkiranjem. Ovaj nesrazmjer između potrebnih i raspoloživih parkirnih mjesta pogoršava prometne gužve i sigurnost, te povećava zagađenje zraka i buku. Manjak parkirališta negativno utječe na standard života, gospodarstvo i turizam. Stoga je povećanje broja parkirnih mjesta prometni i razvojni prioritet svih urbanih sredina, uključujući Zagreb, Split, Rijeku, Osijek, Karlovac, Pulu, Zadar, Šibenik, Dubrovnik i turistička mjesta na jadranskoj obali. Jedno od zanimljivih i učinkovitih rješenja je roto garaža, koja je nedavno puštena u rad u Puli.

Oplata koju su osmislili arhitekti Dino Krizmanić i Leonid Zuban iz tvrtke Molozero nominirana je za prestižnu nagradu ICONIC AWARD Innovative Architecture

Na prostoru za šest parkirnih mjesta napravljene su tri roto garaže za 30 mjesta, čime se raspoloživi parkirni prostor upeterostručuje. Iako je ovo rješenje prvi put upotrijebljeno u Chicagu 1936., a danas se koristi u Japanu, Kini i europskim metropolama, riječ je o inovativnom hrvatskom proizvodu s funkcionalnim i ekološkim prednostima. Roto garaže povećavaju broj parkirnih mjesta, štite vozila od krađa i oštećenja, te uklanjaju negativne sigurnosne i psihološke efekte podzemnih garaža. Ovo rješenje je jeftinije i učinkovitije od konvencionalnih garaža, te je demontažno i može se premjestiti na drugu lokaciju.”

Marušić ističe da roto garaža ima modularnu čeličnu konstrukciju s deset gondola za auto mobile u svakom modulu, koji se rotiraju inovativnim lančanim mehanizmima. Predviđeno je za automobile dužine do pet metara i mase do 2500 kilograma, što pokriva 99 posto potreba za parkiranjem. Rad mehanizma je bez vibracija i gotovo bez buke, što ga čini prikladnim za urbane sredine. Također, postoji mogućnost postavljanja solarnih panela za energetsku samodostatnost i LED panela za informacijske i reklamne svrhe. Marušić zaključuje da bi predstavljeni projekt roto garaža, u standardnoj ili dorađenoj verziji, bio idealan za rješavanje procesa parkiranja u središtima hrvatskih gradova te bi mogao postati profitabilan izvozni proizvod. Kroz sve ove mjere, Pula Parking d.o.o. ne samo da demonstrira svoju sposobnost predvođenja u inovacijama i pružanja praktičnih rješenja, već i promišljeno koristi svaki kvadratni metar dostupnog prostora, čime postavlja nove standarde u upravljanju urbanim prostorom.

Prometni stručnjak prof. dr. sc. Željko Marušić ističe da bi se roto garažama riješio problem parkiranja u hrvatskim gradovima. FOTO: Saša ZInaja/NFOTO

Pod vodstvom doc.dr.sc. Branislava Bojanića, Pula Parking se etablirao kao lider u uvođenju inovativnih rješenja za urbane izazove, čime se Pula pozicionira kao pionir primjeni rotacijskih garaža i održivom urbanom razvoju. Bojanićeva vizija i liderstvo postavljaju Pulu na čelo urbanog razvoja i inovativnosti, a implementacija rotacijskih garaža u Puli predstavlja samo početak. Budućnost implementacije rotacijskih garaža kao kvartovskih garaža nudi izvanredan potencijal za unapređenje urbanih sredina, optimizaciju korištenja prostora i poboljšanje kvalitete života stanovnika. Pula Parking d.o.o. i Branislav Bojanić dokazuju da je inovacija ključna za rješavanje suvremenih urbanih izazova i postizanje održivog razvoja gradova. Implementacija rotacijskih parkirališta u Puli je samo jedan od mnogih primjera kako Pula Parking koristi inovativne pristupe za unapređenje urbanog prostora.

Ovaj projekt ne samo da povećava kapacitete parkiranja, već i smanjuje prometne gužve te emisiju stakleničkih plinova, što doprinosi održivom razvoju grada. Integracija naprednih tehnologija, poput online rezervacija i automatizacije parkiranja, dodatno smanjuje vrijeme potrebno za parkiranje i poboljšava korisničko iskustvo. Jedna od ključnih karakteristika rotacijskih garaža je modularnost. Ova karakteristika omogućava brzu instalaciju i prilagodbu promjenama u urbanom okruženju. Modularni dizajn također omogućava relokaciju sustava bez značajnog utjecaja na okoliš ili dugoročno zauzimanje prostora. Ova fleksibilnost čini rotacijske garaže idealnim rješenjem za urbane sredine koje se suočavaju s brzim promjenama i rastom.

Tri roto garaže koje su zauzele malo više od 100-tinjak kvadratnih metara omogućuju oko 30 parkirališnih mjesta, što bi inače zahtijevalo više od 700 kvadratnih metara prostora

Tehnološka podrška i automatizacija igraju ključnu ulogu u funkcionalnosti rotacijskih garaža. Napredne tehnološke mogućnosti, kao što su online rezervacije i kartično plaćanje, minimiziraju vrijeme potrebno za traženje parkirnog mjesta. Automatizacija procesa parkiranja dodat povećava efikasnost, smanjuje prometne gužve i doprinosi smanjenju emisije stakleničkih plinova. Ovi sustavi također omogućuju brzu i jednostavnu integraciju s postojećim urbanim infrastrukturnim sustavima. Ekološke inovacije su još jedan važan aspekt rotacijskih garaža. Mogućnost ugradnje fotonaponskih ćelija na strukture rotacijskih parkirališta može se istražiti u budućnosti kako bi se smanjila potrošnja energije iz neobnovljivih izvora. Takva integracija može doprinijeti održivosti projekta te potencijalno smanjiti operativne troškove. Održivi razvoj postaje ključna komponenta urbanog planiranja, a rotacijske garaže pružaju savršeno rješenje koje kombinira ekološku odgovornost i tehnološku inovaciju. Marketinški potencijal rotacijskih garaža također je značajan. Primjena LED panela za prikazivanje reklama i informacija može biti atraktivna opcija za dodatne prihode. Ovi paneli ne samo da mogu služiti kao izvor prihoda, već i kao sredstvo za komunikaciju s korisnici-ma i posjetiteljima, informirajući ih o raznim uslugama ili događanjima u gradu. Ovaj aspekt dodatno poboljšava interakciju s korisnicima i modernizira urbani prostor. Pula Parking d.o.o. kontinuirano pokazuje da je moguće kombinirati inovaciju, funkcionalnost i estetiku u urbanom planiranju. Implementacija rotacijskog parkinga u Puli samo je jedan od mnogih primjera kako se može postići održiv i efikasan urbani razvoj. Takva vizija postavlja Pulu na čelo inovativnosti u području parkirnih rješenja, čime se grad pozicionira kao primjer drugim urbanim sredinama koje se suočavaju s sličnim izazovima.

“Građani Pule zaslužuju ovakva napredna rješenja koja ne samo da rješavaju praktične probleme, već i unapređuju kvalitetu života. Rotacijski parking u Puli predstavlja ključan korak prema boljoj i održivijoj budućnosti za sve stanovnike Pule, čime se grad etablira kao predvodnik u primjeni inovativnih i održivih urbanih rješenja”, zaključuje Branislav Bojanić. Direktor Branislav Bojanić podijelio je svoje razmišljanje o velikom interesu koji rotacijske garaže izazivaju, ne samo lokalno, već i na razini cijele Europe: “Već su sve hrvatske i europske metropole pokazale značajan interes. Mnogi su već i dolazili u ranojutarnjim satima kako bi izbliza proučavali ovaj sustav. Interes privatnih investitora, koji primarno gledaju na profit, jasno pokazuje potencijal ovog proizvoda. Naša orijentacija je ipak drukčija; mi smo usmjereni na javni interes. Brojni gradovi već mijenjaju svoje generalne urbanističke planove kako bi omogućili implementaciju ovih garaža za rješavanje problema s parkiranjem stanara, što je puno jednostavnije nego u komercijalne svrhe.”

Implementacija rotacijskog parkinga donosi brojne urbanističke prednosti. FOTO: Pula Parking

Bojanić je također istaknuo sveobuhvatnost rješenja koje rotacijske garaže nude: Svaki aspekt je razmatran – od dizajna i sigurnosnih sistema do digitalizacije. Uloženo je tisuće sati kako bismo razvili rješenje koje je spremno za široku primjenu, bilo javnu ili komercijalnu. Usprkos pritisku medija i kritikama nekih političara, moramo se zapitati što to zapravo dobivamo s ovim projektom? Odgovor je jasan – budućnost urbanog razvoja kroz minimalno opterećenje gradskih površina.’

Na kraju, Bojanić je dodao: ‘Često se kritizira iznos investiran u ovaj projekt i postavlja se pitanje o vremenskom periodu povrata investicije, koji je obično četiri godine, a i da je osam ili deset, što ima loše u tome ako smo time riješili jedan od najvećih problema u urbanim sredinama parkiranje? Nismo započeli s implementacijom ovih garaža iz financijskih razloga, već kao odgovor na sve veće probleme s parkirališnim kapacitetima, posebno u turističkim priobalnim gradovima. Znamo koliko problema mogu izazvati podzemne garaže koje često poplave tijekom kišnih perioda. S rotacijskim garažama, takvi problemi su izbjegnuti.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.