Predstava “Ludnica s tenorima”, šarmantna vrckava farsa puna komičnih situacija i neočekivanih obrata premijerno postavljena u subotu u kazalištu Komediji u režiji Nine Kleflin, oduševila je premijernu publiku prvoga dana povratka na “staro” normalno.
Nastala prema tekstu popularnog američkog komediografa Kena Ludwiga, “Ludnica s tenorima” publiku vodi u svijet opernih zvijezda i njihovih obitelji u lepršavoj komediji zabune, punoj obrata, zamjena identiteta i pogrešnih pretpostavki, ljubavnih svađa i lupanja vratima, gdje ništa nije onako kako se čini i sve izgleda onako kako nije, a ukoliko trepnete i na tren okrenete glavu, sva je šansa da ćete pogubiti konce i izgubiti se u brojnim rukavcima njezina šašavoga zapleta.
Radnja se odvija u jednom elegantnom pariškom hotelu u 30-tim godinama prošloga stoljeća, a obuhvaća vrijeme od tri frenetična sata uoči koncerta desetljeća trojice slavnih tenora tijekom kojih sve i što jest i što nije moglo, pođe po zlu.
Operni menadžer Henry Saunders (Filip Juričić) nervozno iščekuje dolazak glavne zvijezde, Tita Merellija (Damir Lončar), slavnog talijanskog opernog pjevača, koji uskoro stiže u pratnji supruge Marije (Jasna Palić Picukarić). Pariz je spreman za koncert stoljeća. Sve će biti u redu dokle god Henry uspijeva svoju talijansku zvijezdu zadržati pod kontrolom.
No, već sam početak, u kojem Henry u elegantnom hotelskom apartmanu umjesto lijepo pospremljene sobe nalazi razbacano donje rublje, naviješta večer neprekidnih iznenađenja i neočekivanih obrata.
Operna zvijezda par excellance, pompozan i istodobno nesiguran, Tito Damira Lončara urnebesno je smiješan i duhovit. Jasna Palić Picukarić njegovu je temperamentnu suprugu Mariju oblikovala silno šarmantno i zabavno. Tu je i njihova kći Mimi, glumica u usponu koju glumi Dea Presečki. Nju nalazimo in flagranti s mladom tenorskom zvijezdom Carlom Nuccijem (Filip Hozjak). Situacija je delikatna, jer njega zaštitnički nastrojen Tito doživljava kao najveću prijetnju.
Kad Tito spletom slučajnosti pogrešno zaključi da je Carlo ljubavnik njegove žene, brojne zavrzlame, bračna koškanja i krive pretpostavke uskoro rezultiraju njegovim bombastičnim odustajanjem od nastupa.
Srećom, tu je tenor-amater, hotelski poslužitelj Beppo, frapantno sličan slavnom Merelliju, iz čega se rađa genijalna zamisao snalažljivog Henryja o lažnome tenoru koji će na koncertu zamijeniti pravoga. To pak pokreće novu lavinu zabuna a sve se dodatno zakomplicira kad se pojavi ukrajinska operna diva Tetiana Bytckova (Nina Kaić Madić), nekadašnja Merellijeva ljubavnica.
Glumački ansambl ove romantične komedije zabune lako prirasta srcu sa svojim preuveličanim dramatičnostima i histerijama, isporučenima uz neprekidnu užurbanu viku i strku. U ulozi trećeg tenora, Henryjevog asistenta i zeta Maxa nastupa Ronald Žlabur, koji će zajedno s ostalom dvojicom publiku počastiti s nekoliko poznatih arija, autorov hommage slavnoj trojici tenora Pavarottiju, Carrerasu i Domingu.
Scena Osmana Arslanagića podijeljena je na dvije razine, što protagonistima ove komedije omogućuje efektne ulaske i izlaske, a na kraju se sve završi sretnim raspletima iako, jasno, uz još poneki neočekivani obrat.
Šest minuta prije početka koncerta, Henry je na rubu živaca: dvorana je do zadnjega mjesta puna ushićenih obožavatelja, hoće li sve biti u redu? Kao i dosad tijekom ove gotovo trosatne predstave, veseli glumački ansambl “Ludnice s tenorima” neće ga iznevjeriti, u velikoj završnici ove lude utrke pune buke, romantike i smijeha koju je premijerna publika nagradila smijehom, aplauzom i ovacijama.
Veliki uspjeh prve Komedijine premijere nakon ukidanja mjera pokazala je da se publika doista zaželjela “normalnog” kazališta nakon dvije godine pandemije.
Komentari