PRVACI IOM KLASE ‘Počeli smo u garaži, a sad smo globalni lider na tržištu jedrilica na radio upravljanje’

Autor:

25.04.2024., Split- Zvonko Jelačić i Josip Marasović, suvlasnici splitske tvrtka Sailboat RC koja je svjetski poznat brend specijaliziran za tržište jedrilica na radio upravljanje, osobito u prestižnoj međunarodno priznatoj klasi IOM (International One Metre).   Jelačić je osim toga kreator i dizajner ovih zanimljivih jedrilica jurilica, ali i trostruki svjetski prvak u kategoriji IOM, Marasović magistar ekonomije.   Obojica su članovi JL Zenta. Photo: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Ivana Ivanovic/PIXSELL

Vlasnici splitske tvrtke Sailboat RC govore o tome kako su izgradili svjetski poznat brend jedrilica na radio upravljanje u prestižnoj klasi IOM koje izvoze u više od 50 zemalja svijeta, a upravo finaliziraju proizvodnju nove jedrilice VISS

Splitska tvrtka Sailboat RC je svjetski poznat brend specijaliziran za tržište jedrilica na radio upravljanje, osobito u prestižnoj međunarodno priznatoj klasi IOM (International One Metre). Suvlasnici tvrtke su Zvonko Jelačić i Josip Marasović i nastala je iz ljubavi prema moru i jedrenju i spajanjem tehnike i dinamičnih iskustava s jedrilicama na radio upravljanje. „Ime odražava našu specijalizaciju u toj tržišnoj niši: RC – radio controlled. Internetski shop na kojem djelujemo nalazi se na domeni www.sailboatrc.com. On se sastoji od zanimljivih članaka na našem blogu, uputa za početnike te one malo naprednije, naših osvojenih nagrada i postignuća, recenzija te brojnih drugih korisnih informacija“, objasnio je Jelačić, kreator i dizajner ovih zanimljivih jedrilica jurilica, ali i trostruki svjetski prvak u kategoriji IOM.

„Naš razvojni put obilježen je upornošću, stalnim inovacijama i savladavanjem brojnih prepreka koje smo uspjeli razriješiti, usmjeravajući što veći fokus na jačanje vlastitih snaga kroz suradnju. Znali smo minimalizirati nedostatke kojih smo od starta bili svjesni. Od početnih dana u maloj garaži do globalnog lidera, svaki naš korak bio je fokusiran na unapređenje tehnologije i kvalitete koje pružamo u najširem mogućem smislu. Dakle, od organizacijskih napora koje smo napravili, poboljšanja tehnologije proizvodnje, odnosa s javnošću pa do kompletne jedrilice te njenih brojnih sitnih dijelova i dodataka koje nudimo. Malo toga ostalo je prepušteno slučaju kada smo promišljali kako spojiti sve kockice potrebne za pružanje najboljeg iskustva kroz svijet radio upravljanih jedrilica i kako se popeti na ‘krov svijeta’ u njihovoj proizvodnji“, naglasio je magistar ekonomije Josip Marasović. „Godine 2009. osvojio sam IOM svjetsko prvenstvo i bio sam najmlađa osoba kojoj je to uspjelo u povijesti klase. Međutim, napravio sam to s tuđom jedrilicom koju sam dosta promijenio i modificirao da bih ostvario bolje performanse u odnosu na ostale natjecatelje. U to vrijeme radio sam kao skiper na brodu i cijela priča bila je hobi. Puno je pomoglo i široko znanje o svijetu jedrenja koje sam njegovao od malena, od klase optimist do krstaša“, prisjetio se svojih početaka inženjer brodogradnje Zvonko Jelačić.

Zvonko Jelačić i Josip Marasović suvlasnici su tvrtke Sailboat RC koja proizvodi jedrilice u klasi koja je međunarodno priznata kao najmanja natjecateljska (neolimpijska) klasa pod okriljem svjetske jedriličarske organizacije World Sailing. FOTO: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Josip Marasović podsjetio je na početke njihove suradnje. „Ja sam završavao studij Ekonomskog fakulteta u Splitu. Već sam bio pri samom kraju kad sam dobio Zvonkov poziv da se oprobam u proučavanje radio upravljanih jedrilica, posebice u radu s djecom i mladima unutar Jedriličarskog kluba Zenta u Splitu. Puno puta bih nakon brojnih sati provedenih uz modele iza ponoći krenuo kući. Shvatio sam tu poruku i znak, vidio sam potencijal u ovoj priči koju je trebalo prenijeti svijetu. Stoga smo odlučili udružiti sve svoje znanje te sinergijskim učinkom iz dva potpuno različita polja pokušati podignuti start up“, rekao je Marasović i naglasio kako su se u njihovu slučaju hobi i ljubav prema jedriličarstvu pretvorili u uspješan posao.

„Doista, hobi i ljubav prema jedriličarstvu naučili su nas strpljenju i preciznosti. To nam je pružilo mogućnost da dugi niz godina održavamo visoku radnu etiku, što je dovelo do neophodnog znanja o potrebama jedriličarskog svijeta. Takav smo stav onda pretvorili u posao koji je postepeno zahtijevao malo širi tim i danas smo došli na desetak zaposlenika. Dosadašnje osvojene nagrade daju nam snažan vjetar u leđa. No pred nama je još jako mnogo truda koji ćemo uložiti u istraživanje i razvoj. Nikako se ne mirimo s dosadašnjim uspjesima, već neprestano gledamo u budućnost s dosta novih i ozbiljnijih projekata na umu“, istaknuo je Jelačić. On je bio idejni začetnik projekta, unio je svoje iskustvo i tehničko znanje iz svijeta jedrenja, jer nije lako postati čak trostruki svjetski prvak u IOM klasi. „Njegova stručnost osigurala je tehnički napredak naših proizvoda u brojnim poljima, bilo kod izrade trupa ili kod proizvodnje 3D jedara iz jednog komada, bez rezanja i ponovnog lijepljenja, kako to čine naši konkurenti. Zvonko spretno kombinira svoje znanje kao inženjer brodogradnje te taktičko iskustvo koje ima kao jedriličar i precizno ga prenosi unutar proizvodnog pogona, ali i na regatnom polju“, rekao je Josip. Zvonko je napomenuo da su „Josipova strast prema svijetu jedrenja i fakultetsko obrazovanje iz poslovne ekonomije omogućili organizacijski temeljit i strukturiran način poslovanja i cjelokupnu viziju tvrtke. Njegov forte vidio se odmah i kroz marketing, pisanje brojnih projekata koje smo uspješno dovršili, osnaživanje brenda Sailboat RC na svjetskoj sceni te kod specifičnog i kvalitetnog odnosa prema zaposlenicima, ali i kupcima. Smatram da se međusobno jako dobro nadopunjujemo“.

‘Hobi smo pretvorili u posao koji je postepeno zahtijevao malo širi tim i danas smo došli na desetak zaposlenika’, ističe Zvonko Jelačić

„Trenutno proizvodimo jedrilice Kantun 2 i VISS koje pripadaju IOM klasi. Ali koriste se i za opuštanje i jedrenje izvan službenih regata. Ova klasa međunarodno je priznata kao najmanja natjecateljska neolimpijska klasa pod okriljem svjetske krovne jedriličarske organizacije World Sailing. Karakteriziraju je iznimna dinamičnost i visoka tehnička sofisticiranost, što joj omogućuje odlične plovne karakteristike. To privlači brojne jedriličare iz mnogo različitih klasa jer je zajamčeno uzbuđenje u natjecanju ovih jedrilica. Stoga sve veći broj renomiranih jedriličara ulazi upravo u IOM klasu, što regatna natjecanja čini konkurentnijima i boljima nego ikada. Naime, za razliku od ‘velikih’ jedrilica, ovdje se promjene događaju izrazito brzo i svakih nekoliko sekundi morate revidirati vašu taktiku na regatnom polju, a trim je osjetljiv i na milimetre podešavanja“, istakao je Marasović neke bitne značajke klase i natjecanja i objasnio koje su bitne karakteristike njihovih jedrilica i po čemu se razlikuju od jedrilica drugih proizvođača.

„Naše jedrilice najviše karakterizira upotreba naprednih tehnoloških procesa proizvodnje koje smo godinama razvijali i unaprjeđivali, ali i korištenje premium materijala prilikom izrade. Posjedujemo i inovativnu tehnologiju izrade jedara koja omogućuje maksimalne performanse i drastično poboljšanje preciznosti izrade čak i pri većim serijama proizvodnje. Naš stroj koji automatizira dio proizvodnje jedara te naš željeni dizajn prenosi na jedra, definirane 3D krivulje, uspješno smo potvrdili kao inovaciju i preko EU fondova. Sailboat RC najviše je prepoznat u svijetu kao brend koji se fokusira na maksimalne performanse i osjećaj uzbuđenja tijekom jedrenja. Naše IOM jedrilice dokazano traju desetljećima te i dalje uspješno plove na brojnim regatama kroz mnogo različitih vremenskih uvjeta diljem svijeta. Isto tako, nudimo i snažnu korisničku podršku koja je ogroman pothvat s obzirom na broj odgovorenih upita koji razriješimo na dnevnoj bazi. Veliki broj videomaterijala plasiramo kao potporu, javno putem našeg kanala na YouTubeu ili pojedinačno brojnim jedriličarima koji koriste našu opremu“, naglasio je Jelačić. Zašto su jedrilice na radio upravljanje Sailboat RC toliko tražene i gdje ih izvoze?

‘Hobi i ljubav prema jedriličarstvu naučili su nas strpljenju i preciznosti. To nam je pružilo mogućnost da održavamo visoku radnu etiku’, kaže Jelačić. FOTO: Ivana Ivanovic/PIXSELL

„Zahvaljujući visokoj kvaliteti, cjelokupnoj podršci koju nudimo, inovativnom dizajnu te vrhunskim performansama koje dokazano ostvaruju svjetski najbolje rezultate, naše jedrilice su tražene diljem svijeta. Izvozimo ih u više od 50 zemalja poput SAD-a, Kine, Kanade, Velike Britanije, Španjolske, Australije, Švedske, Norveške, Novog Zelanda, Japana, Čilea, Njemačke, Francuske… Ne možete biti uspješni u različitim aspektima ako imate samo jedan dio ‘odgovora’. Morate nuditi cijelu paletu izbora i održavati sve navedene stavke na definiranoj razini. Naš internetski shop predstavlja svojevrsni ‘one-stop-shop’, na kojem možete kupiti apsolutno cjelokupni paket sa svim potrebnim dijelovima, ali isto tako možete odabrati i samo rezervne dijelove. To jedriličarima ulijeva i veliko povjerenje jer znaju da su svi dijelovi kompatibilni te da s našom opremom uz trening i rad i oni sutra mogu postati svjetski ili kontinentalni prvaci. To je moguće jer imamo cijeli proizvodni pogon na jednoj lokaciji, dok brojni konkurenti proizvode na više lokacija u svijetu razbijajući tako proizvodne procese na više mjesta, što rezultira proizvodima koji na kraju nisu identični“, opisao je Josip još jednu važnu kariku uspjeha tvrtke.

Za one koji žele znati kako se zovu pojedini dijelovi jedrilice i od kojih se materijala proizvode, evo pouke iz majstorske radionice. „U Hrvatskoj, unatoč pomorskom nazivlju iz druge polovice 19. stoljeća koje su kreirali profesori nautičkih predmeta i pomorci, mnogi jedriličari, uključujući modelare, koriste kolokvijalne izraze često temeljene na ‘iskrivljenom’ talijanskom jeziku. Jedrilice se u svojoj osnovi sastoje od trupa, kormila, kobilice (peraja i bulb), snasti (jarbol i lantine) i jedrilja (flok i glavno jedro). Materijali koje mi koristimo za izradu trupa i kobilice uključuju stakloplastiku i karbon zbog njihovih izvrsnih omjera čvrstoće i mase te pravila klase. Sailboat RC se fokusira na najviše tehnološke razine pa smo odlučili raditi samo s pomno odabranim vlaknima stakloplastike, karbonskim vlaknima, dvokomponentnom epoksilnom smolom, pigmentima i sličnim materijalima koji zadovoljavaju vlastite nametnute visoke standarde. Danas je sve popularniji i 3D printani trup i ta tehnologija nudi obećavajuće rezultate. Međutim, ta tehnologija još nije na razinama kvalitete u usporedbi s laminiranjem i kalupima, tj. s tradicionalnijim procesima izrade. Jarboli i lantine izrađuju se od posebne legure aluminija koji je dodatno zaštićen od korozije. Dakle, određene materijale propisuje IOM klasa u svojim pravilima, a onda se mi kao dizajneri i proizvođači možemo ‘igrati’ s načinima njihove upotrebe. To je isti princip pravila ‘box rules’ kakav se primjerice koristi i u Formuli 1 i nekim drugim sportovima“, objasnio je Zvonko zašto su izabrali materijale s izvrsnim mehaničkih svojstvima, visoke čvrstoće i niske mase, što je ključno za performanse jedrilice.

‘Seriju nazvanu Kantun razvili smo kao odgovor na potrebu za visoko natjecateljskim jedrilicama, a novi model VISS imat će još bolju aerodinamiku’. FOTO: Ivana Ivanovic/PIXSELL

„Posebni tanki monofilm koristimo za izradu jedara jer se on može 3D modulirati po viziji i strogo definiranim linijama našeg dizajna. Upravo naš Sailboat RC jedini nudi i jedra za ‘lagane’, ‘srednje’ i ‘snažne’ vremenske prilike, uz već svima poznate tri veličine jedrilja, što još više poboljšava brzinu i okretnost naših jedrilica“, naglasio je Jelačić. „Koristimo vlastitu tehnologiju u projektu inovacijske proizvodnje 3D jedara, što znači da naša tehnologija omogućava izradu jedara iz jednog komada materijala, bez potrebe šivanja i spajanja više komada. To omogućava bolje performanse jedrilice, s obzirom na to da su jedra ‘motor’ jedrilice“, objasnio je Jelačić.

Jedra su tijekom godina testirali na različitim regatama, od Južne Amerike, preko SAD-a do Europe. „Najnoviji dizajn pokazali smo na Europskom prvenstvu u Španjolskoj, gdje su pokazala izvrsne performanse i izazvala veliko zanimanje. Proizvodimo tri tipa jedara, za lagani, srednji i jaki vjetar, no, naravno, važni su i valovi. Naša jedra maksimalno iskorištavaju snagu vjetra, omogućavaju maksimalna ubrzanja i dosežu krajnje brzine“, istakao je Zvonko. „Često se ljudi nemalo iznenade kad shvate da je IOM jedrilica brza i efikasna, bez ikakve uporabe propelera. Kad ih na velikim regatama izvadimo nakon plova, promatrači se iznenade kad vide da je podmorski dio jedrilice sastavljen samo od kobilice i kormila“, dopunio ga je Josip.

Proizvodnju jedrilica digli su na novu razinu i razvili seriju naprednih jedrilica. „Seriju nazvanu Kantun razvili smo kao odgovor na potrebu za visoko natjecateljskim jedrilicama koje mogu donijeti svjetska i nacionalna odličja u širem spektru uvjeta, prvenstveno snage vjetra i valova. Odlučili smo staviti naglasak na snažnije vremenske uvjete jer smo prije K2 imali našu IOM jedrilicu Kantun S koja je na brojnim jezerima diljem svijeta pokazala dobre plovne karakteristike na uvjetima gdje nema valova i gdje je slabiji vjetar. K2 predstavlja seriju koja koristi naše napredne tehnologije u dizajnu i materijalima koje smo razvijali godinama, pružajući iznimnu kontrolu i stabilnost te velika ubrzanja kada je to najpotrebnije tijekom regate. Kada se uzme u obzir kombinacija plovnih karakteristika, dugotrajnosti te dokazanih performansi koje su naše jedrilice demonstrirale na svjetskim natjecanjima, vidi se da je K2 postigao uspjeh kroz brojna odličja mnogih različitih jedriličara diljem svijeta, ali i kroz naše uspjehe. Primjerice, lako je napraviti trup jedrilice koji će biti čvrst i težak istodobno, no jedan od uspjeha je kako napraviti što lakši trup koji neće pucati kroz godine korištenja ili prilikom čestih sudara pri velikim brzinama na regatama“, objasnio je Josip zašto su njihove jedrilice dobitna kombinacija na svim jakim natjecanjima u svijetu.

‘Naš stroj koji automatizira dio proizvodnje jedara te dizajn prenosi na jedra, definirane 3D krivulje, potvrdili smo kao inovaciju i preko EU fondova’

Cjelokupna proizvodnja odvija se u pogonu u Splitu koji se nalazi u Lori. U odjelu za istraživanje i razvoj tim zaposlenika razvija proizvod, na što se troši veliki dio resursa i napora tvrtke. „U dizajniranju sudjeluje nekoliko djelatnika, ali za linije trupa i jedara najzaslužniji je Zvonko. I tu se pokazao kao jako dobar arhitekt cjelokupne jedrilice i njenih sustava te popratne opreme. Imamo i određene međunarodno priznate savjetnike kojima smo jako zahvalni na savjetima i potpori“, rekao je Josip. Prodaju rade preko svoga internetskog shopa www.sailboatrc.com i u brojnim zadacima najbolje se snalazi Josip. No kako su i dalje mala tvrtka, razne uloge i djelatnosti naših suvlasnika često se miješaju.

„Osim inovacija u proizvodnji jedara, inovatori smo i u materijalima te metodama sastavljanja jedrilica, ali i u dodatnoj opremi koju koristimo. Primjenjujemo specifične tehnike sastavljanja i termo obrade koje značajno povećavaju trajnost i performanse naših jedrilica, a volimo se fokusirati i na popratnu opremu. Primjerice, naša kutija za jedra može se zajedno sklopiti u jednu cjelinu s našim stalkom za jedra pa se jedriličarima oslobađa radni prostor. Time se olakšava i transport koji je bitno pojednostavniti i napraviti što bezbolnijim. Također, inovativni smo u načinima testiranja i optimizaciji dizajna kroz vlastite tehnike u proizvodnom pogonu, načinu pakiranja i slanja naše opreme diljem svijeta kroz međunarodni zračni promet, ali i kroz kreativan odnos s javnošću i često populariziramo cjelokupno radio upravljano jedrenje, što koristi cijeloj zajednici“, objasnio je Zvonko, a Josip se usmjerio na blisku budućnost i izradu novog modela jedrilice VISS.

„Trenutno smo u fazi finalizacije proizvodnje za novu jedrilicu VISS. Taj novi model predstavlja vrhunac dosadašnje tehnologije i znanja koje posjedujemo. VISS karakterizira poboljšana aerodinamika i upotreba drugačijih procesa proizvodnje koji dodatno podižu kapacitete naše proizvodne hale, ali istodobno povećavaju kvalitetu. Očekujemo da će VISS postaviti nove standarde u klasi jedrilica na daljinsko upravljanje, nudeći ne samo brzinu, već i neviđenu lakoću upravljanja. Poseban naglasak ovaj put smo stavili na laganije uvjete vjetra. Međutim, dosadašnji rezultati, poput osvojenog Europskog prvenstva s prototipom VISS-a, pokazuju jako dobre plovne karakteristike i stoga s uzbuđenjem čekamo redizajniranu verziju prototipa sredinom ove godine“, rekao je Marasović.

Sailboat RC najviše je prepoznat u svijetu kao brend koji se fokusira na maksimalne performanse i osjećaj uzbuđenja tijekom jedrenja. FOTO: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Zvonko i Josip sudjeluju u radu Jedriličarskog kluba Zenta. „Josip i ja dugogodišnji smo članovi Zente, ali i HJS-a, HZTK-a, IOMICA-e, SPI-a, ZTK-a i drugih organizacija u kojima volontiramo. Aktivno sudjelujemo u organizaciji regata i radionica te pružamo podršku mladim jedriličarskim modelarima kroz mentorstvo i obuku. Rado pomažemo kako bi se zainteresirana djeca i mladi učili tehničkoj kulturi jedriličarskog modelarstva“, naglasio je Jelačić. „Održavamo redovite i masterclass programe u kojima sudjeluju mladi i odrasli, a djeci najčešće održavamo jednostavnije radionice i predavanja te pokazne vježbe uz regate. Polaznici kroz sedam dana intenzivnog masterclass tečaja u Splitu stječu praktične i teoretske vještine upravljanja (RC) jedrilicama, uče o osnovama aerodinamike, taktikama, strategijama, trimanju (optimiziranju) jedrilice, pripremama i načinima treninga, odnosno o svemu potrebnom kako bi se kontinuirano pobjeđivalo na IOM regatama. Osim teorijskog znanja, naglasak je na praksi i stvarnom iskustvu na moru, što polaznicima pruža dublji uvid i razumijevanje kroz naše IOM jedrilice. Vjerujem da je polaznicima jako korisno što mogu upravo učiti ‘jedan na jedan’ od višestrukog svjetskog prvaka i znalca, kao što je Zvonko“, istakao je Marasović uspješnu suradnju sa Zentom u obuci mladih jedriličara. No Zvonko i Josip sudjeluju i u edukacijama i obukama djece o jedriličarskom modelarstvu i u osnovnim školama. „Preko programa Hrvatskog jedriličarskog saveza i Hrvatske zajednice tehničke kulture, rado odlazimo u škole i klubove diljem Hrvatske. Naše jedrilice, odnosno jedriličarsko modelarstvo zaista bi se u jednom aspektu moglo promatrati kao raskrižje sporta i tehničke kulture. Međutim, ipak je veći naglasak na tehničku kulturu“, naglasio je Marasović. „Za razliku od popularnih sportova poput nogometa, košarke, tenisa ili rukometa, u jedrenju tehnika je izrazito bitna. Da biste bili uspješni, morate razmatrati koliko se savija jarbol, je li trup očuvan ili ne, kakve su linije kormila, koja je masa kobilice, kolika je istisnina, kakav je oblik jedara, jesu li ispravni konopci ili stvaraju trenje i hoće li puknuti pod silama, kako su podešeni elektromotori. Sve to ukazuje na iznimni spoj jedriličara i jedrilice da bi se ostvarili uvjeti za bavljenje jedriličarskim aktivnostima“, rekao je Josip.

„U posljednjih nekoliko godina nas dvojica sudjelovali smo na brojnim međunarodnim regatama, uključujući one u Europi, Sjevernoj Americi i Južnoj Americi, gdje su naše jedrilice postizale značajne uspjehe. Naši IOM modeli redovito osvajaju zlatne medalje zahvaljujući vrhunskoj tehnologiji i izvrsnosti u dizajnu, ali dakako i kroz neprestani trening kojim pratimo tehnološki napredak. Nedavno su održani IOM regata u Čileu na kontinentalnom prvenstvu Južne Amerike, Europsko prvenstvo u Španjolskoj i kontinentalno prvenstvo Sjeverne Amerike u SAD-u i na svima su osvojili trofeje“, rekao je Jelačić i naglasio kako oni nisu samo edukatori i promotori tehničke kulture, već i aktivni sportaši. „Na službenoj stranici IOM klase nalazi se svojevrsni ‘Hall of Fame’, odnosno službena lista najvećih postignuća i tamo je vidljivo kako je upravo moj prijatelj i poslovni partner Zvonko Jelačić najtrofejniji na svijetu otkako se, od 1994. godine, prate rezultati. Mi vjerujemo da naše vrijeme tek dolazi. Smatram da možemo reći kako se s dobrim razlogom veliki broj država okreće baš našim jedrilicama. A mi se radujemo novim projektima i uspjesima koji nas tek čekaju“, rekao je Marasović.

‘Jedrilice izvozimo u zemlje poput SAD-a, Kine, Kanade, Velike Britanije, Španjolske, Australije, Švedske, Norveške, Francuske, Novog Zelanda, Japana, Čilea, Njemačke…’

Ne održavaju se velike regate ovih jedrilica samo u inozemstvu, već i kod nas. ‘’Zentina regata i regata u Rogoznici važne su zbog međunarodnog karaktera i visokog natjecateljskog standarda. Međutim, Rogoznica je ipak nešto posebno. Ona privlače IOM jedriličare iz cijelog svijeta, što stvara jedinstvenu priliku za razmjenu znanja i iskustava, stjecanje prijateljstava. Ali i Rogoznica je jako kompetitivno natjecanje koje je krajnji cilj svim organizatorima. Ove regate su također važne za testiranje i demonstraciju sposobnosti naših jedrilica pod različitim vremenskim uvjetima i konkurencijskim pritiscima. Regata u Rogoznici najčešće je otvoreno prvenstvo Hrvatske i dolaze brojni svjetski IOM jedriličari, nerijetko iz dalekog Čilea, SAD-a, Japana, Brazila, ali i brojnih europskih država, posljednjih godina sve više i iz Skandinavije. Rogoznica predstavlja veliku organizacijsku ljubav i trud Hrvoja Duvančića iz JK Val iz Šibenika koji je glavni organizator ove uspješne priče. On je poznat u jedriličarskom svijetu i kao fotograf brojnih regata, ali i IOM jedrilice su njegova strast. Rogozničke vale zaštićene su od valova, ali imaju mikroklimu koja uvijek nudi određeni vjetar pa su idealna lokacija za jednometarske jurilice. Tamo je održano Europsko i Svjetsko prvenstvo, a ubrzo će se Hrvatska kandidirati i za novo Europsko prvenstvo. Naime, nije tajna kako brojni strani jedriličari obožavaju doći u Hrvatsku jer uživaju u našem gostoprimstvu i prirodnim ljepotama“, rekao je Jelačić.

Je li Sailboat RC primjer dobrog start upa i inspiracija drugim inovatorima i tvrtkama? „I mi smo imali pogrešaka, iz njih se uči. Ali sigurno možemo biti primjer koji pokazuje kako strast prema nečemu može prerasti u uspješan poslovni pothvat koji stalno unaprjeđujemo, kojem smo posvećeni i u kojem nema radnog vremena. Sailboat RC ilustrira kako se kroz sistematičnu analizu poslovanja može stvoriti održiv poslovni model koji ne samo da zadovoljava tržišne potrebe, nego i postavlja nove standarde u industriji. Kad se radi ono što se voli, tada rad prestaje biti suhoparan i postaje nešto što vas ispunjava“, poručili su Jelačić i Marasović.

‘Naši IOM modeli redovito osvajaju zlatne medalje zahvaljujući vrhunskoj tehnologiji i izvrsnosti u dizajnu, ali i treningu’, ističe Josip Marasović. FOTO: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.