Baletni ansambl Hrvatskog narodnog kazališta Split prošle subote prvi put u povijesti hrvatskog baleta, premijerno je izveo balet ‘Gusar’ (Le corsaire) francuskog skladatelja Adolphea Adama, a u koreografiji Aivarsa Leimanisa, uglednog latvijskog koreografa i umjetničkog ravnatelja Latvijskog nacionalnog baleta. ‘Gusar’ obiluje fragmentima koji se često izvode samostalno, a famozni ‘Le Corsaire pas de deux’ jedan je od najpoznatijih i najizvođenijih baletnih isječaka u svijetu klasičnog baleta. No postavljanje cjelovitog baleta s puno velikih i zahtjevnih uloga pothvat je za koji se i najveće baletne kuće rijetko odlučuju. Ovaj balet nastao je prema istoimenoj poemi Lorda Byrona. Početno ga je na libreto Jules-Henrija Vernoy de Saint-Georgesa koreografirao Joseph Maziller, no s vremenom su sanktpeterburške koreografije Mariusa Petipaa postale okosnicom modernih produkcija ‘Gusara’. Radnja se vrti oko lijepe i mlade Medore koju prodaju kao robinju turskome paši, no potom je otima gusar Conrad i uzbudljivi zaplet, u kojemu na kraju, naravno, pobjeđuje ljubav, tek započinje…
Komentari