Izvršni direktor tvrtke Automobili Estrema, Gianfranco Pizzuto, osvrnuo se na nedavnu izjavu hrvatskog poduzetnika Mate Rimca.
Pizzuto u svojoj objavi na LinkedInu, tvrdi da se ne slaže s Rimcem jer smatra kako su električni pogoni ispravni put naprijed za hiperautomobile…
Podsjetimo, Mate Rimac je nedavno rekao da tvrtka Rimac Automobili nije proizvođač električnih automobila i da radi “što god je najuzbudljivije u svoje vrijeme”, sugerirajući da bi nasljednik Nevere mogao biti pokretan vodikom, dizelom ili čak plinom.
Mnogi od vas su me kontaktirali posljednjih dana ističući da se Mate Rimac povukao pred potpuno električnim hiperautomobilima, rekavši da kupci visoke klase više ne žele električne hiperautomobile. Matu duboko poštujem, divim se što je uspio napraviti od male Hrvatske koja sigurno nema automobilski DNK nacije poput Italije. Kako Francuzi kažu… chapeau!
Ali od tvrtke Fisker Automotive pa nadalje (bilo je to davne 2007.), razvio sam uvjerenje da će automobilska budućnost pripadati električnom motoru u kombinaciji s baterijom. Da bolje objasnim: dok sam vozio svoju Fisker Karmu, osjetio sam neugodnost kad bi se baterija ispraznila (nakon otprilike 70-80 km), a benzinski motor, koji je djelovao kao generator struje, bi počeo raditi. Bilo je to kao da s jedrilice sjednete na motorni čamac. Nije bilo harmonije.
Za mene, za nas u Automobili Estrema, nema razloga mijenjati razvoj potpuno električnog pogonskog sklopa. Imamo mnogo drugih karata u rukavu, počevši od dizajna, cilj nam je stvoriti skulpturu na kotačima koju će naši kupci cijeniti čak i bez buke. Pazite, nisam protiv motora s unutarnjim izgaranjem! Rođen sam 1961. odrastao sam uz klipove i benzin, ali 2024. se ne vraćam i idem naprijed. Potpuno električno.
P.S.: čim budem imao nešto viška, nabavit ću si lijepu Alfa Romeo 75, posljednju pravu Alfu. Da mi uspomene iz mladosti ostanu žive”, napisao je Pizzuto u svojoj objavi posvećenu Rimcu.
Pizzuto očito sugerira da je angažman Mate Rimca u Bugattiju promijenio njegov pogled na električne hiperautomobile. Nedavno je Bugatti potvrdio da će nasljednika Chirona pokretati novi V16 motor koji će lako proizvoditi više od 1000 konjskih snaga. Naravno, imat će električnu pomoć, u nekom obliku.
Ova objava je podigla mnogo prašine te su ju prenijeli i brojni svjetski mediji. Stoga je Pizzuto osjećao potrebu da pojasni kako između njih nema rivaliteta nego se radi o otvorenoj raspravi između poduzetnika vizionara koji strastveno žele transformirati automobilsku industriju.
“Staro čini sve da uspori novo, establišment punim trbuhom protiv onih željnih promjena. Rizik novoga jest da vas establišment apsorbira i postane dio njega. Zamišljamo kako je početkom 20. stoljeća, kada smo s konja prešli na automobil, bilo ljudi kojima je falilo njihanje. Danas nekome nedostaje brujanje motora s izgaranjem, a netko kaže da električni automobil ne daje emocije. Mi u Automobili Estrema ozbiljno radimo kako bismo to promijenili”, dodao je, prenosi N1.
Komentari