Proračun UEFA Konferencijske lige povećan za 50 milijuna eura

Autor:

22.02.2024., stadion Maksimir, Zagreb - UEFA Konferencijska liga, uzvratni susret playoffa knock-out faze, GNK Dinamo - Real Betis. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Goran Stanzl / Pixsell

Nakon Lige prvaka (rast 405 milijuna eura budžeta (+19,9%)) i Europske lige (rast 100 milijuna eura budžeta (+21,5%)) u ovom nastavku predstavljamo kalkulaciju raspodjele novca u UEFA Konferencijskoj ligi. Ovaj dio je najzanimljiviji hrvatskim predstavnicima jer bi novim sustavom natjecanja mogli vrlo vjerojatno završiti u skupini iste. Princip je isti kao i u boljim natjecanjima, pravednija raspodjela, ali će bogatiji biti bogatiji, kao i uvijek.

Na treće UEFA natjecanja otpada 285 milijuna eura (8,60%) ukupnog proračuna namijenjenog za europska natjecanja (LP 74,38% ; EL 17,02%), što je povećanje od 50 milijuna eura (+21%). Tri dijela čine: 114 milijuna eura za početak natjecanja (40%), 114 milijuna eura za rezultat (40%) i 57 milijune eura za marketing (20%). Za marketing ide najmanji postotak od svih UEFA liga, u istom omjeru kao i ove sezone.

POČETAK

Ukupni iznos za plasman u skupinu je sada 114 milijuna eura za razliku od prijašnjih 94 milijuna eura (+21,2%). Svaki klub će dobiti 3,17 milijun eura nasuprot prijašnjih 2,94 milijuna eura (+230.000 eura ili +7,8%).

SKUPINA

Kao i za početak natjecanja iznos za rezultate u ukupnom zbroju skače s 94 milijuna eura na 114 milijuna eura (+20 milijuna eura ili 21,2%). Pao je iznos za svaku pobjedu u skupini s 500.000 eura na 400.000 eura, kao i za remi s 166.000 eura na 133.000 eura. Za neriješeno iznos ide u ukupni budžet pa se prema broju pobjeda dijeli klubovima.

Na isti način kao u jačim natjecanjima svaki klub ima dionice za krajnji plasman gdje jedna pojedinačno vrijedi 28.000 eura. Jednu dobiva klub plasiran na 36. mjesto, dvije onaj na 35. mjestu pa sve do osvajača skupine koji ima 36 dionica po 28.000 eura. Novost je i nagrada za plasman od 1. – 8. mjesta (po 400.000 eura), i od 9.-16. (po 200.000 eura).

ZAVRŠNICA

Klubovi plasirani u završnicu također će dobiti veći iznos po pojedinom kolu. Pad je samo u plasmanu za doigravanje s 300.000 eura na 200.000 eura. Tako će i finalisti dobiti po 4 milijuna eura u odnosu na prijašnja 3 milijuna eura. Dok će pobjedniku pripasti dodatnih 3 milijuna eura (prije 2 milijuna eura).

MARKETING

Budžet Europske lige za marketing je skočio za 10 milijuna eura (47:57), a desetogodišnji koeficijent klubova više nije primaran već onaj petogodišnji uz udio pojedinog marketinškog tržišta. Svaki klub u skupini će dobiti dionice prema mjestu koje zauzima na toj tablici, a jedna vrijedi 64.000 eura. Slično kao s plasmanom u skupini, 36. mjesto nosi 1 dionicu, a 1. 36.

Manji dio marketinga (25%) se odnosi na desetogodišnji koeficijent. Koji je nazvan kao „van europski“ i isto je podijeljen na dionice od 21.000 eura.

PRETKOLA

Kako svi klubovi koji ispadnu u pretkolima na kraju završe u onima Konferencijske lige tamo sad imamo raspodjelu novca za nastup u pojedinom. Taj iznos je 175.000 eura po kolu za razliku od prošlogodišnjih 100.000 eura (+75%), dok se iznos za ispadanje nije mijenjao. Time ovaj ukupni proračun skače s 101,2 milijuna eura ove sezone na 132 milijuna eura (+30,8 milijuna eura ili +30%), što prema dogovoru čini 3% ukupnog UEFA budžeta. Ovo je prvi dio budžeta solidarnosti.

SOLIDARNOST

Završni dio ukupnog proračuna je onaj solidarnosti prema svim klubovima u ligama UEFA članica. Postotak od ukupnog budžeta svih natjecanja sada iznosi 7% (skok u odnosu na prijašnjih 4%) kao dogovor UEFA-e, Europskih liga i ECA-e. U konačnici to je najveći rast budžeta u postotku. Iznos je sada 308 milijuna eura u odnosu na prijašnjih 134,5 milijuna eura (+129%).

Renato Čupić

UEFA nagradni fond za Europsku ligu povećala za sto milijuna eura

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.