Prometni stručnjak: “Vozača Nevere treba uhititi, a vozilo zaplijeniti. Riječ je o prometnom terorizmu”

Autor:

Zagreb: Održan stručni skup o sigurnosti u prometu 05.12.2018., Zagreb - U Centru za vozila Hrvatske odrzan je Strucni skup pod nazivom "Prijedlog mjera za povecanje sigurnosti u cestovnom prometu". Zeljko Marusic. Photo: Davorin Visnjic/PIXSELLa

Davorin Visnjic/PIXSELL

Snimka Rimčeve Nevere koja na magistrali kod Dubrovnika juri 230 km/h izazvala je brojne reakcije. Vlasnik tvrtke Mate Rimac ispričao se javnosti, dodao da se vozač sam predao policiji, a iz dubrovačko-neretvanske policije navode da će protiv vozača biti podnesen optužni prijedlog sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama.

Prometni stručnjak Željko Marušić, ocijenio je da je jurnjava Rimčevom Neverom 232 km/h državnom cestom D8 kod Dubrovnika, bila izvan svih okvira sigurnosnih standarda te da nadmašuje odredbe članka 226. Kaznenog zakona koji definira obijesnu vožnju i ima značajke prometnog terorizma.

Marušić se na svom portalu, autoportal.hr, pita što bi se dogodilo da je vozač u Neveri izgubio kontrolu nad vozilom: “Snimka vožnje brzinom do 232 km/h, na Jadranskoj magistrali iznad Dubrovnika, vozača u kombinezonu tvrtke Rimac, u supersportskom automobilu Rimac Nevera, u okviru tržišne prezentacije, užarila je internet. Što bi se dogodilo da je 2,2 tonski električni bolid, a sve se odvijalo na cesti s razmjerno intenzivnim dvosmjernim prometom, izgubio kontrolu? A na toj cesti ima mopedista, biciklista, pješaka…, koji ne bi čuli, a teško i vidjeli zahuktali, a tihi električni bolid enormnom kinetičkkom energijom (raste s kvadratom brzine), kakvu oslobađa osrednja bomba, napravio bi masakr.

Što bi se dogodilo da je pri naglom ubrzanju, a svaki se kotač pokreće posebnim elektromotorom, otkazao jedan od njih? Rimac Nevera koristi tehnologiju pokretanja svakog kotača posebnim elektromotorom, dakle bez mehaničkih diferencijala koji povezuju nasuprotne kotače na jednoj osi, koju je 1900. (!) projektirao Ferdinand Porsche u električnom automobilu Lohner-Porsche”, piše Marušić.

Dodao je da su vožnjom takvim automobilom brzinom do 232 km/h, na Jadranskoj magistrali, gdje je pogibeljni gubitak kontrole mogla izazvati i manja neravnina kolnika, pogažene sve norme cestovnog prometa i prometne sigurnosti. “Ova je situacija usporediva sa sumanutom vožnjom Marina Kameničkog, Mercedes-AMG-om, brzinom 195 km/h zagrebačkom Ilicom, u kolovozu 2018., kad su poginule dvije osobe, a ishod je mogao biti i gori”, poručio je.

Marušić navodi da je riječ o ‘prometnom terorizmu, kaznenom djelu ubojstva u pokušaju, u cestovnom prometu. “Zbog toga bi policija trebala uhititi dotičnog vozača, a vozilo, koje je u toj situaciji pretvoreno u oružje za ubijanje, zaplijeniti”, zaključio je-

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.