Prometni stručnjak o nesrećama: “Imamo negativnu selekciju vozača, lošu ekonomiju i maksimalno iscrpljivanje”

Autor:

16.03.2020. Slavonski Brod, Pusta autocesta A3 kroz Slavoniju, kojom danas prometuju uglavnom kamioni i vozila za opskrbu.
Photo: Ivica Galovic/PIXSELL

Ivica Galovic/PIXSELL

Policija je uhitila vozača tegljača koji je u petak na autocesti kod Okučana izazvao tešku prometnu nesreću u kojoj su tri osobe poginule. Stručnjaci upozoravaju da je uzrok ovakvih nesreća i loša ekonomija. Gost Dnevnika N1 u subotu bio je prometni stručnjak Željko Marušić.

“Temeljem policijskog očevida jasno je da je vozač kamiona vozio neprilagođenom brzine, krivom stranom, to uključuje odgovornost vozača, treba vidjeti što se točno dogodilo i što je svemu prethodilo. Ne treba zanemariti ni moguće tehničke probleme kamiona. Cesta je skliska, a poznato je da se u krizi vozila održavaju na neprimjeren način. Je li kamion imao kvalitetne gume il koji kvar? Al sve uključuje na to da je vozač izgubio kontrolu, treba vidjeti zašto – je li vozio pod utjecajem alkohola, korisito mobitel i ono posebno zbarinajvajuće i važno u cijelom kontekstu vozača gospodarskih vozila, je li bio preumoran”, rekao je Marušić.

Loš standard, rad na crno

Marušić je već nekoliko puta javno upozoravao da uzrok ovakvih velikih nesreća nesreća može biti ekonomska situacija.

“Najbolji vozači iz Hrvatske odlaze u inozemstvo, na bolje uvjete rada, života, plaća. Kod nas dolaze oni iz istočnih zemalja, ali i njihovi najbolji idu u Njemačku, Italiju, Austriju. Htjeli mi to priznati ili ne, imamo negativnu selekciju. Zbog nesređenog gospodarstva imamo velik dio rada na crno i to potiče loš standard. Vozača treba, no tko zna što vozači kamiona rade kad ne rade službeno. Ne znamo što rade izvan radnog vremena i to je teško utvrditi. Treba srediti gospodarstvo da nema crnog tržišta. Imate potrebu za vozačima dostave, to je sve na crno, imamo ove platforme koje zamjenjuju taksije…

“Činjenica je da tamo rado i mnogi vozači kamiona. Žele zaraditi što više, zanemaruju sigurnost, potrebu da se odmaraju. Treba naći način kako to kontrolirati. Ali dok nemamo sređenu situaciju, to je teško”, naglašava Marušić.

Često se može čuti i da neki poslodavci svoje vozače maksimalno iscrpljuju.

“Ne samo to, nego i iznad maksimuma. Vozači su pod velikim stresom, pritiskom vlasnika. Treba i tvrtke i vlasnike razumjeti, velika su porezna davanja, sad je i korona, to ih ne opravdava, ali činjenica je da su vozači pod ekstremnim često umorni i to je onda generator ovakvih nesreća. Pogotovo što i zbog stila života i poslovnih obveza mnogi koriste mobitel u vožnji”, rekao je Marušić.

 

Vozača kamiona uhićen zbog prometne nesreće s troje poginulih kod Okučana

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.