PROMETNA TRANSFORMACIJA Počelo probijanje tunela Kozjak za Novi ulaz u Split

Autor:

FOTO: Hrvatske ceste PROMO

Prvim miniranjem 20.000 m3 stijenske mase predusjeka sjevernog izlaza tunela, započeli su radovi na iskopu tunela Kozjak. U sljedećih mjesec dana počet će i sam iskop tunela koji će voditi prema mostu u Kaštelima

U četvrtak, 8.8.2024. u jutarnjim satima, započeli su radovi na probijanju tunela Kozjak, kao jednog od kompleksnijih objekata predviđenih u sklopu cjelokupnog projekta naziva Novi ulaz u Split.

Naime, prvim miniranjem 20.000 m3 stijenske mase predusjeka sjevernog izlaza tunela, započeli su radovi na iskopu tunela Kozjak. U sljedećih mjesec dana započet će se i sa samim iskopom tunela, odnosno glavne, prometne cijevi i servisne cijevi. Radovi probijanja tunela će se vršiti prema Novoj austrijskoj metodi građenja tunela (NATM). Ovisno o kategoriji stijene, očekuje se dnevni napredak od 5 do 9 metara. Probijanje servisne cijevi pratit će dinamiku probijanja glavne, prometne cijevi. Prilikom probijanja tunela, posebna pažnja bit će posvećena zaštiti okoliša.

Tunel Kozjak je projektiran za brzinu od 80 km/h kao jednocjevni tunel sa dvosmjernim prometom sa servisnom tunelskom cijevi. Servisna cijev se izvodi paralelno sa glavnom tunelskom cijevi na razmaku osi od 35 m. Dužina cijevi je 2545,7 m. Poprečni presjek tunela svijetlog je otvora 56,17 m2.

U četvrtak 8. kolovoza 2024. u jutarnjim satima, započeli su radovi na probijanju tunela Kozjak. FOTO: Hrvatske ceste PROMO

Širina voznih i rubnih trakova iznosit će:

– prometni trak širine  2*3,25 m

– rubni trak širine  2*0,35 m

– središnja dupla linija širine 2*0,20 m i razmak 0,1 m

– ukupno 7,70 m

Poprečni presjek ceste u servisnom tunelu:

– širina ceste 3.50m

– pješačke staze(2×0.70m)=1.40m

– ukupno 4.90m

Tunel Kozjak je projektiran za brzinu od 80 km/h kao jednocjevni tunel s dvosmjernim prometom

U pogledu opreme tunela, predviđene su 4 zaustavne niše, po dvije za svaki smjer vožnje,  2 poprečna prolaza za interventna vozila, poprečni prolazi za pješake svakih 250 m, SOS i hidrantska niša svakih 150 m, uzdužna ventilacija, video nadzor te vatrodojavni nadzor.

U ovoj fazi, ugovorenoj sa Izvođačem radova tvrtkom China Road and Bridge Corporation vrijednosti od 74.649.425,65 eura bez PDV-a sa rokom izvršenja od 36 mjeseci, duljine 6,85 km predviđena je izgradnja državne ceste sa dvije tunelske cijevi (glavna i servisna cijev), tri nadvožnjaka, jednog prolaza, dva vijadukta i nathodnika planinarskog puta, te zidova za zaštitu od buke.

Vijadukt Vlačine:  L= 153,89 m; Osni razmak upornjaka iznosi 132,0 m.

Tip konstrukcije: betonska, armiranobetonska, kontinuitetna ploča
Vijadukt Gaj: L= 226,998 m; Osni razmak upornjaka iznosi 172,0 m.
Tip konstrukcije: betonski predgotovljeni nosači

Nadvožnjak Nakide1: (u km 0+689,97) L=40,75 m; Osni razmak upornjaka iznosi 23,0 m.

Nadvožnjak ima dvije prometne trake svaka širine 2,75m, Rasponi: 23,0 m

Tip konstrukcije: predgotovljeni prednapeti AB nosači (kontinuirani roštiljni sklop).

Nadvožnjak Nakide2 (u km 0+994,24) L=31,90 m; Rasponi: 17,20 m

Ukupne je širine 4,0 m, ( 3,0 m + 2x 50,0 cm)

Projekt naziva Novi ulaz u Split: čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – Trajektna luka Split, investitora Hrvatskih cesta, predviđa izgradnju nove dvotračne državne spojne ceste. FOTO: Hrvatske ceste PROMO

Tip konstrukcije: armiranobetonski integralni okvir

Nadvožnjak Sibovica (u km 1+516,30) L=33,45 m; Raspon duljine 18,50 m.

Nadvožnjak ima dvije prometne trake svaka širine 1,50 m, ukupne širine 7,0 m.
Tip konstrukcije: okvirna armiranobetonska konstrukcija

Prolaz OS105 u km 1+218,982; L= 46,25 m, širina 6,70 m, Svijetli otvor: 5,50 m

Kolnik ceste na mjestu objekta ukupne je širine 4,0 m, a sastoji se od jednog voznog traka.

Tip konstrukcije: armiranobetonski zatvoreni okvir

Planinarski nathodnik u km 3+820 m. L= 29,30m Širina pješačke površine na nathodniku iznosi 2,4 m. ; Raspon: 18,0 m; širina: 3,0 m

Tip konstrukcije: armiranobetonska okvirna konstrukcija

Projekt naziva Novi ulaz u Split: čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – Trajektna luka Split, investitora Hrvatskih cesta, predviđa izgradnju nove dvotračne državne spojne ceste koja spaja čvorište Vučevica na autocesti A1 s gradskom – trajektnom lukom u Splitu. Provodi se u tri faze, a od kojih je u realizaciji prva faza, točnije cesta od čvorišta Vučevica do čvorišta na državnu cestu DC8 u Kaštelima u duljini zahvata od 7,92 kilometara.

Izrađena je Maritimna studija za most preko Kaštelanskog zaljeva, koja je odredila dimenzije slobodnog plovnog prolaza

Detaljnije, projekt pod nazivom Novi ulaz u Split predviđa izgradnju nove državne ceste koja spaja čvorište Vučevica na autocesti A1 s gradskom – trajektnom lukom u Splitu. Nakon čvorišta Vučevica cesta prolazi kroz tunel Kozjak do državne ceste DC8 u Kaštelima, odvojak ceste zaobilazi Kaštela i onda novim prijelazom zaljeva vodi do Kopilice, odakle cesta prolazi kroz grad do trajektne luke. Projekt nove ceste od čvorišta Vučevica do trajektne luke provodi se u tri faze: prva obuhvaća cestu od čvorišta Vučevica do čvorišta na DC8 u Kaštelima, duljine 7,92 km. Na prvoj fazi aktivna su dva gradilišta. Druga faza predstavlja spoj – odvojak od dionice prve faze do Kopilice i uključuje most preko Kaštelanskog zaljeva. Ova je dionica duljine 9 km, dok će most biti dug oko 1500 m. Za drugu fazu u pripremi je studijska i projektna dokumentacija. Pozicija mosta te plovni profila ispod mosta (visina i širina slobodnog profila nad morem) usuglašen je s Lučkom kapetanijom Split i Upravom za sigurnost plovidbe MMPI-a. Izrađena je Maritimna studija za most preko Kaštelanskog zaljeva, koja je odredila dimenzije slobodnog plovnog prolaza a u drugoj fazi je obrađena sigurnost plovidbe, čime je izrada Maritimne studije okončana. Studija je predstavljena Lučkoj upravi i koncesionarima. Svi brodovi koji su mogli prolaziti prema Sjevernoj luci i Kaštelanskom bazenu prolazit će i kada se sagradi most, ali isto tako moći će prolaziti i znatno veći brodovi. Maritimna studija odredila je parametre potrebne za oblikovanje, odnosno projektiranje mosta. Namjera je raspisati natječaj za oblikovanje mosta, kako bi se dobilo primjereno rješenje koje će na prikladan način valorizirati okoliš, odnosno sam Kaštelanski zaljev, i da Split dobije most kakav zaslužuje. Treća faza je prolaz kroz grad, od Kopilice do Trajektne luke, u ingerenciji grada Splita.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.