Brojni učenici i njihovi učitelji te policijski službenici sudjelovali su u utorak u preventivnim aktivnostima programa “Sigurnost za sve” ispred Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta gdje su učenici, na tamošnjem parkiralištu, mogli iskušati svoje vozačke sposobnosti na biciklističkom i poligonu za male automobile, ali su i iskustveno mogla potvrditi važnost pojasa u automobilu za simulaciju prevrtanja.
Na terenu je za njih bio spreman i Mobilni preventivni centar policije gdje su svi mogli dobiti odgovore na brojna pitanja.
Program “Sigurnost za sve” provodi se u suradnji s Ravnateljstvom policije u okviru Nacionalnog programa o sigurnosti u cestovnom prometu
Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Josip Mataija rekao je da je u prvom tromjesečju ove godine u prometnim nesrećama stradalo oko 250 djece i da je jedno dijete, nažalost, poginulo, ali i dodao kako ohrabruje podatak da se broj smrtno stradale djece smanjio u odnosu na 2015. kada ih je poginulo četvero.
Situacija se, dodaje, promijenila u odnosu na zadnjih desetak godina kad su djeca najčešće stradavala kao pješaci, dok danas 60 posto djece stradaju kao putnici, 30 posto kao pješaci, a deset posto najčešće kao biciklisti.
Mataija je ustvrdio da su prometnice sigurnije u zonama škole i da relativno mali broj djece strada na putu od kuće do škole i obrnuto, a roditelje je pozvao da pravilno smještaju djecu vozila.
Učenici su se posebno zanimali za projekt “Jumicar” jer su se, kroz vožnju na automobilskom i biciklističkom poligonu, mogli upoznati sa situacijama u prometu i opasnosti kojih nisu svjesni.
“U mini-automobilima, opremljenim benzinskim motorom, kočnicom, gasom, sigurnosnim pojasom i upravljačem učenici su, iz perspektive vozača, mogli uočiti poteškoće u upravljanju vozilima i opasnosti koje prijete. Prepoznali su svrhu vertikalne i horizontalne signalizacije u prometu, a sudionici edukacije simbolično su dobili i Jumicar vozačku dozvolu”, izvijestio je voditelj tog programa Alan F. Alagić.
Program “Jumicar” obuhvaća multimedijalno predavanje o prometnim pravilima, ulozi sudionika u prometu i poželjnom ponašanju, dok se praktični dio sastoji od samostalne vožnje uz nadzor i asistenciju. Na taj način djeca mogu iskušati funkcioniranje prometa, upoznati semafore i značenje prometnih znakova, učiti se opreznom ponašanju u prometu te iskusiti razne situacije, gledajući iz vidokruga vozača.
Program je nastao prije dva desetljeća u Finskoj, godinama se uspješno provodi u većini europskih zemalja, a u Hrvatskoj se provodi već treću godinu zaredom u više od 200 osnovnih škola i s više od 20 000 polaznika.
Komentari