Na domaćem tržištu nekretnina postoji značajna razlika između traženih cijena u oglasnicima i realiziranih kupoprodajnih cijena. Posljedica je to niske likvidnosti tržišta, manjka transparentnih podataka o tržišnim cijenama, ali i prevelikih apetita dijela prodavatelja, piše
tportal.
Da je stanje na tržištu kaotično potvrđuje i podatak kako se tek svaka šesta nekretnina proda u godinu dana nakon oglašavanja.
Istraživanje agencije Imperium immobiliare u kojem su uspoređene tražene cijene zagrebačkih stanova iz oglasnika Njuškalo i realizirane cijene upisane u bazu eNekretnine, pokazalo je da je prosječna razlika između tražene i prodajne cijene iznosila 22,75 posto. To znači da na tržištu stan koja se oglašava za 122.750 eura na kraju postiže cijenu od 100 tisuća eura.
U takvim uvjetima određivanje prodajne cijene stana nije jednostvan posao. No problem se može rješiti uz malo istraživanja i rada. Evo kako pronaći najbolju prodajnu cijenu, bilo da je želite odrediti sami ili uz pomoć stručnjaka.
Postavljanje pravilne cijene je kombinacija analize tržišnih podataka, razumijevanja osobina i specifičnosti vaše nekretnine te prepoznavanja trenutnih tržišnih trendova.
Online alati za usporedbu cijena mogu vam dati osnovnu predodžbu o tome koliko vaš stan vrijedi. Ovi alati procjenjuju vrijednost vašeg doma uzimajući u obzir usporedive postignute cijene na određenoj lokaciji, starost i stanje nekretnine, površinu i druge mjerodavne kriterije.
Kako biste dobili precizniji uvid u tržište i potpuniju procjenu svojeg doma i njegove vrijednosti posavjetujte se s agentom za nekretnine.
U narednom koraku potrebno je analizirati specifična obilježja stana koje uključuju mikrolokaciju (položaj zgrade i stana), starost i opće stanje nekretnine, kvalitetu održavanja i druge čimbenike (parking, blizina različitih sadržaja, prometna povezanost i sl.). Ako je vaš stan noviji ili bolje opremljen od prosjeka, možete podići cijenu prema gornjoj granici raspona. S druge strane, ako vaš stan ima više manjkavosti potrebno je prilagoditi cijenu prema dolje.
Prije konačnog određivanja cijene treba proanalizirati odnos ponude i potražnje i tražene cijene u oglasnicima. Pritom vodite računa o gore spomenutom podatku o razlikama između traženih i realiziranih cijena.
Na tržištu nekretnina uobičajeno je cjenkanje između kupca i prodavatelja. S obzirom na prevladavajuću praksu i činjenicu da su tražene cijene više od realiziranih preporučljivo je oglašenu cijenu postaviti pet do deset posto iznad cijene koja bi zadovoljila vaše želje.
Komentari