Američka Nacionalna uprava za sigurnost u prometu na autocestama objavila je u četvrtak da pojačava istragu o Teslinom autopilot sustavu, koji koristi kamere i druge senzore za kontrolu vozila uz malo doprinosa vozača. Agencija, koja je pod vodstvom ministra prometa Petea Buttigiega, objavila je da će ispitati 830.000 Teslinih automobila u sve četiri trenutne linije modela, što je 11 posto više vozila nego što su prethodno ispitivali.
Iz agencije su naveli, piše NY Times, da je cilj istražiti stupanj do kojeg autopilot i povezani Teslini sustavi mogu pogoršati ljudske čimbenike ili sigurnosne rizike ponašanja potkopavajući učinkovitost nadzora vozača.
U 16 odvojenih slučajeva otkriveno je da je autopilot prekinuo kontrolu vozila manje od jedne sekunde prije prvog sudara, sugerirajući da vozač nije bio spreman preuzeti potpunu kontrolu nad vozilom. Pod istragom je još više od 1100 nesreća u kojima je bio uključen autopilot.
Izvršni direktor Tesle Elon Musk cijelo vrijeme tvrdi da nesreće ne mogu biti krivnja tvrtke jer podaci koji se izvuku iz računala uvijek pokazuju da autopilot nije bio aktivan u trenutku sudara.
Iz Tesle su krajem prošle godine najavili da će povući 475 tisuća vozila Modela 3 i Modela S kako bi riješili probleme s retrovizorskom kamerom i haubom koji povećavaju rizik sudara. Bilo je najavljeno da će zbog problema sa stražnjom kamerom povući 356.309 vozila Modela 3, proizvedenih između 2017. i 2020., te 119.009 vozila Modela S, zbog problema s haubom.
Sada im, pak, prijeti povlačenje više stotina tisuća Tesli s ulica.
Komentari