PROBLEMATIČNI DJEČAK Stručnjakinja: Devetogodišnjak je dekonstruirao institucije Republike Hrvatske

Autor:

22.10.2024., Zagreb - Veliki prosvjed roditelja ispred skole u koju ide problematicni djecak. Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Matija Habljak/PIXSELL

Problematični učenik u zagrebačkoj osnovnoj školi još je uvijek goruća tema jer roditelji ne žele slati djecu u školu, a sustav pokazuje da ne funkcionira. Slčaj je u subotu za N1 komentirala stručnjakinja za socijalne politike Diana Topčić-Rosenberg.

“Prva stvar je definirati problem i koliko nivoa ima. Meni je kao građanki i profesionalno strašno gledati što se događa, kako devetogodišnjak dekonstruira nefunkcioniranje i nedovoljnu odgovornost institucija Republike Hrvatske”, rekla je Diana Topčić-Rosenberg.

“Dječak je, prema dostupnim informacijama, prošao minimalno dva ili tri vrtića i tri različite osnovne škole do dobi od devet godina. Proces je počeo dok je imao minimalno pet godina. Kroz sve ove godine je čitav niz stručnih ljudi propustio nešto napraviti. Problem je, dakle, u zakašnjeloj reakciji i nedovoljnoj odgovornosti“, dodala je.

PROBLEMATIČNI DJEČAK Roditelji i institucije ne mogu pronaći zajednički jezik, djeca ni u petak neće na nastavu

Naglasila je da su sad problemi vidljivi svima. “Ne znam je li mi teže slušati što se događalo svih ovih godina ili kako se stručne i odgovorne osobe postavljaju nakon što je situacija eskalirala”, istaknula je stručnjakinja za N1.

Roditelji traže jamstva koja im sustav ne može ponuditi i bez toga ne misle slati svoju djecu u školu, dok je tamo devetogodišnjak. Zbog kojeg, roditelji tvrde, njihova djeca mogu imati traume. “Mogu, naravno. I u prošloj školi su djeca tražila pomoć i savjetovanje zbog njegovog ponašanja. U ovoj školi je dječak bio dva ili četiri dana, nisam sigurna… Ili su ta ponašanja bila tako ekstremna ili je način na koji se pokušava intervenirati možda neadekvatan. Što se pokušavalo raditi… Nuditi djeci koji s njim idu u razred pomoć psihologa da bi se umanjila šteta. Cijela situacija utječe na osjećaj sigurnosti kod djece i zadaća nastavnog kadra je baviti se djecom i načinom na koji su sve ovo doživjela. Nekako im treba na razumljiv način objasniti sve ovo da ne bi došlo do isključivanja onih koji su drugačiji u budućnosti”, poručila je.

PROBLEMATIČNI UČENIK ‘Je li itko od njih čuo za mjeru hitnog izdvajanja djeteta iz obitelji?’

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs umanjuje važnost slučaja i tvrdi da postoje problemi. Ali, nikad nije zabilježen ovakav i zato se ne može zamjerati medijima ili javnosti što mu daju toliku pozornost. “Čini mi se da su mediji bili obazrivi i poštovali privatnost dječaka, kao i ostale djece te njihovih roditelja. Ovo je u fokusu javnosti jer je situacija eksalirala. Zastrašujuće mi je da se slučaj koji je višeslojan i prisutan u drugim školama, rješava na način da se riješi samo ovaj slučaj. Fokus bi trebao biti što je s ovim dječakom i kad će djeca krenuti u školu, a potom kako slične probleme riješiti sustavno u drugim školama. I premijer je rekao da su zadužena dva ministra kako bi riješila slučaj, što mi je tragično. Poanta je naći rješenje za ovakav slučaj, da se sustav zna postaviti u takvim situacijama, a ne se baviti isključivo ovim jednim slučajem. Ne bismo se smjeli stalno oslanjati na proceduru“, zaključila je Diana Topčić-Rosenberg.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.