Treba pričekati 2-3 sekunde dok se pogase kontrolne lampice, a kazaljke instrumenata zakrenu do krajnjeg položaja i natrag. Za to se vrijeme uspostavljaju startni parametri motora i početni tlak goriva u sustavu ubrizgavanja te omogućava optimalno paljenje motora
Autor: Željko Marušić
Pri paljenju automobila kontaktnim ključem mnogi rade grešku, jer u jednom pokretu ubacuju kontaktni ključ i odmah ga okreću, smjerom kazaljke na satu, u krajnji položaj i aktiviraju elektropokretač. Time otežavaju paljenje te izazivaju hidro-dinamičko opterećenje u sustavu ubrizgavanja, što nije dobro za pouzdanost i trajnost brizgaljki, a naglije paljenje motora povećava dinamičko opterećenje motora pri paljenju.
Kod starih karburatorskih benzinskih motora pri paljenju kontaktni ključ se moglo odmah, nakon umetanja, u smjeru kazaljke na satu zakrenuti u krajnji položaj i aktivirati elektropokretač. Kod starih dizelaša bilo je upitno, pogotovo zimi, pričekati 5-10 sekundi dok se isključi lampica grijača u pretkomorama za izgaranje.
Novi automobili imaju električno ubrizgavanje goriva i elektronički modul (ECU) za podešavanje radnih parametara te je, nakon uspostave električnog kontakta potrebno pričekati 1-2 sekunde. Zbog toga je i standardni postupak da se, nakon davanja kontakta, upale sve kontrolne lampice, sve kazaljke se okrenu iz početnog do krajnjeg položaja i ugase se kontrolne lampice. Tada je potrebno kontaktni ključ okrenuti u krajnji desni položaj i pokrenuti motor.
Kod novih automobila s gumbom za paljenje motora to odrađuje upravljački modul, koji pritisak gumba za paljenje registrira kao namjeru vozača da upali motor te aktivira paljenje sa zadrškom od 1-2 sekunde, dok se uspostavi potreban početni tlak goriva u sustavu ubrizgavanja, uspostavljaju startni parametri motora i omogućava optimalno paljenje motora.
Kod motora s kontaktnim ključem treba pričekati 2-3 sekunde dok se pogase kontrolne lampice, a kazaljke instrumenata zakrenu do krajnjeg položaja i natrag. Za to vrijeme se uspostavlja potreban početni tlak goriva u sustavu ubrizgavanja, uspostavljaju startni parametri motora i omogućava optimalno paljenje motora.
Komentari