Nakon prometne nesreće koja se nedavno dogodila na Kvaternikovu trgu u Zagrebu, u kojoj je poginulo dvoje ljudi, prometni stručnjak Željko Marušić predložio je nekoliko mjera kao što su integralni video nadzor, poništenje vozačke dozvole i strožije kažnjavanje “recidivista”, kako bi se takve nesreće svele na najnižu moguću razinu.
Marušić drži da se zbog manjkavosti u prometnom sustavu mogla i očekivati nesreća poput one na “Kvatriću”, kada je alkoholizirani vozač izgubio kontrolu nad vozilom, naletio na skupinu pješaka i usmrtio dvoje od njih, a ostale ozlijedio.
Stoga predlaže uvođenje integralnog video nadzora na sve bitne prometnice, radi preventivnog (sprečavanje kršenja prometnih propisa radi izvjesnosti kažnjavanja), aktivnog (“ad hoc” upozoravanje ugroženih sudionika u prometu, iniciranje hitne policijske akcije) i reaktivnog djelovanja (procesuiranje počinitelja, uklanjanje “recidivista” iz prometa). Istodobno bi se povećala opća sigurnost, smanjila stopa kriminala i rasteretila policija, ocjenjuje Marušić.
Također predlaže da se uvede i pravno definira poništenje vozačke dozvole kako bi se “recidivisti” uklonili iz prometa. Treće oduzimanje vozačke dozvole automatski bi značilo poništenje, a nova bi se mogla tek dobiti nakon polaganja ispita protekom pet godina, ali tek nakon pozitivnog mišljenja liječničke komisije.
Jedna od mjera je i pooštravanje kazne za vožnju s oduzetom, odnosno poništenom vozačkom dozvolom, tako da se to definira kao kazneno djelo s minimalnom zatvorskom kaznom od šest mjeseci, uz istodobno povećanje brzine i učinkovitosti procesuiranja svih, posebice najtežih prometnih prekršaja.
Marušić drži da treba uvesti poseban policijski nadzor za “recidiviste” u prometu, prvenstveno nakon oduzimanja vozačke dozvole. Jedna od poželjnih mjera je kontrola alkoholiziranosti nakon noćnog dolaska na prebivalište. U slučaju vožnje u alkoholiziranom stanju s oduzetom vozačkom dozvolom, oduzeta bi se dozvola poništila.
Također bi trebalo ukinuti predvidivost i rutinu prometnog policijskog nadzora, kako ne bi bilo dionica, poput zagrebačke Maksimirske ceste, Vlaške ulice ili Ilice, za koje većina vozača smatra da na njima nikada nema kontrole, za razliku od, primjerice, Radničke ceste ili Slavonske avenije.
Komentari