SAVJET STRUČNJAKA Pri zaustavljanju automobila s automatskim mjenjačem mnogi rade ovu grešku, štetnu za mjenjač

Autor:

Stiv Cinik, Volkswagen

Nakon potpunog zaustavljanja automobila ručicu automatskog mjenjača treba iz položaja  D prebaciti u N, potom aktivirati parkirnu kočnicu (mehaničku ili električnu) i tek tada ručicu mjenjača prebaciti u P.

Mnogi vozači automobila s automatskim mjenjačem pri zaustavljanju automobila ručicu automatskog mjenjača iz položaja D (vožnja) odmah prebacuju u P (parkiranje) i time efektivno statički koče automobil. Potom neki ni ne aktiviraju parkirnu kočnicu (mehaničku, odnosno električnu).

To je pogrešno, jer se pritom povećava opterećenje mehanizma automatskog mjenjača te smanjuje njegova pouzdanost i skraćuje vijek.

Posebice je štetno ako se pri zaustavljanju automobila ručicu mjenjača iz položaja D prebaci u položaj P dok se automobil nije potpuno zaustavio, odnosno umirio na parkirnom mjestu. To može izazvati oštećenje mehanizma blokade i poremetiti rad automatskog mjenjača. Stoga je pri zaustavljanju automobila s automatskim mjenjačem nužan je sljedeći redoslijed postupanja:

1. Nožnom kočnicom automobil treba potpuno zaustaviti.

2. Ručicu automatskog mjenjača iz D prebaciti u N (prazan hod).

3. Povući ručicu ručne kočnice ili aktivirati električnu parkirnu kočnicu.

4. Ručicu automatskog mjenjača iz položaja N prebaciti u P.

VAŽNO: Pri zaustavljanju uvijek, bez iznimke (!) treba, navedenim redoslijedom, aktivirati kočenje parkirnom kočnicom i mjenjačem, a ne samo jednim ili drugim.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.