Nakladnik V.B.Z. objavio je prvi puta na hrvatskom izbor izabranih pjesama nagrađivane britanske pjesnikinje Carol Ann Duffy, okupljenih u opsežnom izdanju “Gramatika svjetla” čiji prijevod potpisuje Tomislav Kuzmanović.
Carol Ann Duffy bez sumnje pripada među najzanimljivije i najpoznatije suvremene pjesničke glasove, ističu iz V.B.Z.-a. Rođena je 1955. godine u radničkoj četvrti Gorbals u Glasgowu. Počevši od 1974. objavila je više desetaka mahom pjesničkih naslova, drama i knjiga za djecu. Već s prvijencem “Žena stoji, akt” iz 1985. godine njezino je pismo prepoznato kao hrabar i originalan prilog britanskoj poeziji.
Dobitnica je niza nagrada i priznanja, među kojima se ističu T. S. Eliot Prize, Costa Poetry Award, PEN Pinter Prize, nagrada Signal za dječju književnost, nagrade Whitbread i Forward, Royal Society of Literature Fellowship, te američke Lannan i E. M. Forster Prize, uz još mnoge druge. Nositeljica je više počasnih doktorata i odlikovanja, između 2009. i 2019., kao prva pjesnikinja ikada, nosila je titulu “Poet Laureate” Ujedinjenog Kraljevstva, a godine 2015. za pjesničke je zasluge imenovana Damom reda Britanskog carstva.
Njezine drame postavljane su na velikim scenama, a pjesničke knjige dio su školskog kurikuluma u Ujedinjenom Kraljevstvu na različitim razinama. Širom svijeta prodano je više od milijun primjeraka njezinih knjiga. Živi u Manchesteru, gdje radi kao predavačica i umjetnička ravnateljica Škole pisanja na Sveučilištu Manchester Metropolitan.
“Britanski svatkovići”
Knjiga izabranih pjesama “Gramatika svjetla” prvi je prijevod te poznate britanske pjesnikinje na hrvatski a potpisuje ga Tomislav Kuzmanović. Izbor pokriva prva dva desetljeća autoričinog stihovnog rada, a uključuje i niz, prvi put sabranih, pjesama pisanih za različite prigode.
“Beskrajno raznolike, čudesno inventivne i emocionalno moćne, pjesme u ovoj knjizi nude uvid u široku lepezu stilova, registara i postupaka kojima autorica suvereno barata: od prigodnih i protestnih, duhovitih, ljubavnih i erotskih, preko nevjerojatno živih portreta imaginarnih i stvarnih suvremenika – britanskih svatkovića – do onih duboko meditativnih, a sve one zajedno potvrđuju njezino uvjerenje kako je ‘poezija glazba ljudskoga bića'”, poručuju iz V.B.Z.-a.
Komentari