Prevare pri kupnji rabljenog (9): Napravljen je ‘veliki servis’ na automobilu. Što je sve izmijenjeno, s kojim dijelovima i gdje?

Autor:

Pixabay, Autoportal.hr

‘Napravljen veliki servis’ može značiti i da je automobil prešao preveliku kilometražu te da se time prikriva stvarno stanje, a budući da se takvi u pravilu ne rade u ovlaštenom servisu, ne može se znati koja je kvaliteta ugrađenih dijelova i posla te je li izmijenjeno sve nužno

Pri kupnji rabljenog automobila, posebno unesenih iz inozemstva sve može biti upitno, prvenstveno je li automobil bio udaren (popravljan), koliko se stvarno prešao te je li redoviti servisiran, i koliko kvalitetno. Često se, kao navod ‘Napravljen veliki servis’ koristi kako bi rabljeni automobil bio privlačniji kupcu (to izgleda kao pokazatelj pouzdanosti), ali često je za kupca to dvosjekli mač.

‘Veliki servis’ u pravilu znači obnavljanje pogonskog sklopa razvodnog mehanizma, odnosno izmjena zupčastog remena, odnosno lanca za pogon bregastih vratila. No, takvi su poslovi specifični i zahtjevni te prije donošenja odluke o kupnji preporučljivo je dobro razmisliti je li pametno kupiti takav automobil. Naime:

1. Kod zupčastog remena, kod kojeg je interval izmjene 10 150.000 do 225.000 km, ako je izmijenjen prije može značiti da automobil ima vraćenu kilometražu, ili se vozio u nepovoljnim okolnostima (rent-a-car, taksi…)

2. Ne može se znati je li na  ‘velikom servisu’ sve napravljeno po specifikaciji (izmijenjene vodilice, brtve i napinjač te, posebice, pumpa rashladne tekućine, kod vozila kod kojih je to nužno.

3. Kod vozila s razvodnim lancem, osim ako nije riječ o motorima koji imaju problem s lancem (BMW N47, Opel 1.6 CDTI, Volkswagen 1.2 TSI i 1.4 TSI…) treba se zapitati zbog čega je razvodni lanac mijenjan? Je li u pitanje loše održavanje, agresivna vožnja, korištenje kao taksi i rent-a-car…

4. Veliko je pitanje kvalitete  ugrađenih diojelova. U pravilu riječ je o zamjenskim dijelovima, a ne o originalnim, koji su kvalitetniji, po pitanju materijala i izvedbe. Problem je što se, kod automobila koji se naknadno prodaju, ugrađuju najjeftiniji zamjenski dijelovi, često upitne kvalitete.

Zgog toga navod ‘Napravljen veliki servis’ nije nikakvo jamstvo dodatne vrijednosti, već naprotiv zamka, odnosno mamac za kupca, osim ako je napravljen u ovlaštenom servisu i za to postoje vjerodostojni dokazi.

To je dodatni razlog da detaljno pregledate automobil, a ako automobil i kupite, preporučljivo je odmah napraviti novi ‘veliki servis’, dakle kvalitetno izmijeniti sve što treba.

Prevare pri kupnji rabljenog (1): pogrešna godina proizvodnje, automobil deklariran godinu mlađim nego što stvarno jest

Prevare pri kupnji rabljenog (2): automobil je imao konstrukcijsko oštećenje, što je zatajeno

Prevare pri kupnji rabljenog (3): vraćena kilometraža, ‘majka’ svih muljaža

Prevare pri kupnji rabljenog (4): falsificirana servisna knjižica – sve bez online evidencije ovlaštenog servisa može biti upitno

Prevare pri kupnji rabljenog (5): Automobil ima samo jedan originalni ključ

Prevare pri kupnji rabljenog (6): Svježe opran motor i cijelo podvozje prikrivaju loše stanje automobila

Prevare pri kupnji rabljenog (7): Prodavač je uneseni automobil registrirao na svoje ime ili svoju tvrtku

Prevare pri kupnji rabljenog (8): automobil ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.