Preko OBD konektora i dijagnostičkog uređaja može se utvrditi je li zračni jastuk (airbag) ispravan ili neispravan te je li uopće ugrađen, a “crash data” otkriva i je li auto imao sudar. Provjera “zlata vrijedi”
Jedan od najvećih rizika prevare pri kupnji rabljenog automobila je da mu jedan ili svi zračni jastuci nedostaju ili su neispravni. To je velik problem, koji umanjuje vrijednost automobila i njegove sigurnosne karakteristike. Ukazuje i da je automobil možda pretrpio ozbiljnije oštećenje zbog kojeg su se zračni jastuci otvorili u sudaru te prilikom popravka nisu zamijenjeni novima, nego su, kao iskorišteni samo vraćeni u automobil. Postoji i mogućnost da je automobil kanibaliziran prije prodaje.
Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk (airbag), odnosno jastuci, cijena popravka “leti u nebo”. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi, treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorski sustav i upravljački elektronički modul.
Ako se sve ne napravi kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, kako su veliki troškovi u pitanju, mnogi potom, radi “štednje”, kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišten zračni jastuk i stave samo novi plastični pokrov.
Dešava se i da se iz automobila koji se prodaje, pogotovo ako ide u izvoz, skida ispravni zračni jastuk, s aktivacijskim i senzorskim sklopom, prodaje na “crnom” tržištu i “pro forma” ugrađuje već iskorišteni. Dakle, pri kupnji rabljenog provjerite i tu mogućnost.
Dijagnostički se uređaj spaja preko OBD priključka te se unošenjem podataka o proizvođaču i vozilu ulazi u sigurnosni sustav, koji jasno pokazuje je li zračni jastuk ispravan ili neispravan, odnosno je li “fake” ugrađen već iskorišteni (aktivirani). Preko “crash data”usto se može provjeriti je li automobil imao sudar.
Zaključak: pri kupnji rabljenog auta ne idite “grlom u jagode”. Uz sve bitne provjere, karoserije, podvozja, motora, prijenosa…, provjerite i stanje zračnih jastuka. Važno je, jer o tome, u sudaru, ovise životi vas i putnika u autu.
Ako ste prevareni, popravak je skup, izlažete se neugodnostima pri traženju odštete, a ishođenje pravde na sudu dugotrajno je i neizvjesno te zahtjeva početna ulaganja, za odvjetnika, tužbu…
Prevare pri kupnji rabljenog (2): automobil je imao konstrukcijsko oštećenje, što je zatajeno
Prevare pri kupnji rabljenog (3): vraćena kilometraža, ‘majka’ svih muljaža
Prevare pri kupnji rabljenog (5): Automobil ima samo jedan originalni ključ
Komentari