Prevare pri kupnji rabljenog (11): automobil je stalno bio garažiran, nije vožen po soli?!

Autor:

Pixabay, Autoportal.hr

Garažiranost vozila ne može se verificirati, kao ni klimatsko područje po kojem je automobil pretežito vožen. Zbog toga je jedino važno detaljno pregledati podvozje vozila i unutrašnjost motora

Autor: Željko Marušić

Jedan od češćih mamaca pri kupnji rabljenog automobila je tvrdnja da je automobil bio stalno garažiran te vožen samo u  južnim, toplijim krajevima, odnosno da nije vožen po soli. To se dobro kombinira s činjenicom da je automobil svježe obojen, što je sumnjiva okolnost ‘par excellence’. Važnije od svih izjava je realna činjenica te je svakako bolje kupiti automobil koji je vožen u toplijim krajevima nego u hladnijim. No, ni to ne mora biti jamstvo zaštite lima, jer u priobalju se ceste ne sole, ali soli, pogotovo pri jakom vjetru ima dosta u zraku.

Garažiranost je također relativan pojam, jer, prvo, u to ne možete biti sigurni, a drugo, garaža ako je vlažna i nedovoljno ventilirana ima lošiji utjecaj na stanje vozila i hrđanje izloženih dijelova nego da je automobil parkiran vani. Dakle, izjave prodavača po tim pitanjima ni u kojem slučaju ne smiju biti jamstvo stanja vozila kojeg kupujete, posebice ako je automobil ima novi lak.

To treba biti dodatni razlog i motiv da detaljno pregledate automobil kojeg planirate kupiti. Dakle, sve što prodavač govori po tim pitanjima trebate zanemariti i osloniti se na pregled vozila. Preporučljivo ga je prepustiti stručnoj osobi, a najbolje je automobil detaljno pregledati na servisnoj dizalici, po mogućnosti u ovlaštenom servisu (isplati se Podvozje ima dosta nezaštićenih čeličnih dijelova (vijci, matice, navojna vretena, spone, nosači) na kojima se može nakupljati hrđa, posebice ako se automobil često vozi na posoljenim cestama.

Problem je kod uvoznih, ali i domaćih automobila koji su zimi voženi u alpskim uvjetima, gdje se za sprječavanje smrzavanja koriste posebno agresivna sredstva i kemikalije. Tada se hrđa uočava i na vanjskim dijelovima motora, vijcima, podloškama, rubovima poklopaca… To nije dobar znak.

Pri provjeri stanja automobila zbog utjecaja hrđe, istodobno treba provjeriti rizike da je automobil bio oštećen u sudaru. Sve to treba bitno utjecati na odluku o kupnji rabljenog automobila, jer je stanje karoserije i podvozja presudna za stanje automobila. Ako je automobil odozdo nagrizen hrđom, čak i ako nisu ugroženi noseći dijelovi, treba odustati od kupnje. Naime, vožnja u ekstremno hladnim uvjetima  nepovoljno utječe i na motor, mjenjač, spojku, podvozje…

Prevare pri kupnji rabljenog (1): pogrešna godina proizvodnje, automobil deklariran godinu mlađim nego što stvarno jest

Prevare pri kupnji rabljenog (2): automobil je imao konstrukcijsko oštećenje, što je zatajeno

Prevare pri kupnji rabljenog (3): vraćena kilometraža, ‘majka’ svih muljaža

Prevare pri kupnji rabljenog (4): falsificirana servisna knjižica – sve bez online evidencije ovlaštenog servisa može biti upitno

Prevare pri kupnji rabljenog (5): Automobil ima samo jedan originalni ključ

Prevare pri kupnji rabljenog (6): Svježe opran motor i cijelo podvozje prikrivaju loše stanje automobila

Prevare pri kupnji rabljenog (7): Prodavač je uneseni automobil registrirao na svoje ime ili svoju tvrtku

Prevare pri kupnji rabljenog (8): automobil ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema

Prevare pri kupnji rabljenog (9): napravljen je ‘veliki servis’ na automobilu. Što je sve izmijenjeno, s kojim dijelovima i gdje?

Prevare pri kupnji rabljenog (10): ‘automobil od prvog vlasnika’ u stvari je iz flote rent-a-cara

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.