Opera Richarda Straussa “Elektra”, dramaturga i redatelja Marina Blaževića, izvedena je u utorak navečer premijerno u Hrvatskome narodnom kazalištu (HNK) Ivana pl. Zajca u Rijeci pod dirigiranjem Villea Matvejeffa.
Orkestar riječke Opere koji se nalazio na pozornici te je integralni dio scenografije, autora Marina Blaževića i Alana Vukelića, a pjevači koji su izlazili iz orkestralne rupe na platformu koja se pruža u dubinu gledališta, iznad nekoliko prvih redova, omogućili su gledateljima da izvedbu prate iz neposredne blizine.
Vizualna komponenta opere i izvedba, po Blaževićevoj ideji, inspirirani su razdobljem prvoga desetljeća 20. stoljeća, kada je opera nastala. Tako su kostimi šareni, sa značajkama fovizma, a izvedbeno se oslanja na ekspresionistički stil glume, koji se tada razvija. Kostimografkinja je Sandra Dekanić, a autorica scenskoga pokreta Mila Čuljak.
U naslovnoj ulozi nastupila je njemačka sopranistica Maida Hundeling, u ulozi Krizotemis gošća iz Finske Helena Juntunen, a kao Klitemnestra Dubravka Šeparović Mušović. U ostalim ulogama nastupili su Dario Bercich, Marko Fortunato, Slavko Sekulić, Sofija Cingula, Dominika Glinšek, Vanja Zelčić i drugi.
Straussova opera “Elektra” praizvedena je u Dresdenu 1909. Smatra se da je pjevački uloga Elektre jedan od najzahtjevnijih sopranskih zadataka kao i da je Straussova partitura jedna od najizazovnjih za izvedbu orkestra.
Opera “Elektra” realizirana je u suradnji sa Slovenskom filharmonijom i Cankarjevim domom u Ljubljani, te će se tako opera tamo i izvesti sljedeće godine.
U riječkom HNK-u će, nakon premijere 28. svibnja, imati samo jednu reprizu.
Komentari