Muzički informativni centar Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog održao je predstavljanje izdanja rane glazbe, a ovom prilikom uručena je i Nagrada ‘Josip Andreis’.
Predstavljanje je počelo glazbenim brojem, Sonatom a tre Gabriela Uspera u izvedbi Hrvatskog baroknog ansambla u sastavu Tanja Tortić, violina, Lea Sušanj Lujo, violončelo, Izidor Erazem Grafenauer, teorba, Dario Poljak, čembalo, pod umjetničkim vodstvom violinistice Laure Vadjon.
Brojnim posjetiteljima prvo se obratio Josip Nalis, savjetnik ravnatelja Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskoga koji je istaknuo kako je ovo “prvo predstavljanje izdanja uopće od trenutka pripajanja Koncertne direkcije Zagreb Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, te ustrojavanja Muzičkog informativnog centra unutar Multimedijsko-dokumentacijskog odjela”.
Jelena Vuković, urednica u Muzičkom informativnom centru navela je kako je “opsežni katalog izdanja MIC KDVL-a dodatno obogaćen s još četiri notna izdanja te knjigom ‘Renesansna glazba i kultura u Hrvatskoj’ dr. Ennija Stipčevića”.
Novoobjavljene notne zbirke su: Francesco Sponga Usper: Salmi vespertini (1627), Tomaso Cecchini: Amorosi concetti. Libro primo(1612),sv. 1, Canti spirituali (1613), sv. 2, Madrigali et canzonette (1617), sv. 5. Posljednja tri izdanja objavljena su u okviru projekta Tomaso Cecchini – Opera omnia, naglasila je urednica i dodala da je projekt Opera omnia počeo 2017., i ima za cilj objaviti sve sačuvane tiskane zbirke Tomasa Cecchinija, njih ukupno osam. Nositelj projekta Opera omnia je MIC KDVL, glavni urednici niza su Ivan Živanović i dr. Ennio Stipčević, a međunarodno uredničke vijeće čine istaknuti stručnjaci za ranu glazbu: Vincent Besson, muzikolog i istraživač u Nacionalnom centru za znanstvena istraživanja Sveučilišta u Toursu (CNRS), Metoda Kokole, predstojnica Muzikološkog instituta Znanstvenog centra Slovenske akademije znanosti i umjetnosti, Ljubljana, Marco Di Pasquale, glazbeni istraživač i publicist, profesor na Glazbenom konzervatoriju u Vicenzi i Marina Toffetti, glazbena paleografkinja, profesorica na Sveučilištu u Padovi.
Sudionici predstavljanja bili su i priređivači notnih izdanja Tomislav Bužić i Dario Poljak koji su podrobnije opisali rad na zbirkama, njihov sadržaj te zahvalili suradnicima koji su omogućili njihovo nastajanje, napose međunarodnom uredničkom vijeću, kao i Mati Marasu, prevoditelju pjesničkih predložaka, koji su priloženi izdanjima, na talijanskom, hrvatskom i engleskom jeziku.
Notni zapis u zvuk pretočili su potom mezzosopranistica Sonja Runje i čembalist Dario Poljak. Izveli su tri skladbe iz zbirke Canti spirituali (1613): Gioia del paradiso; O bel diadema scaro; Pietosa industre mano.
Uslijedilo je predstavljanje knjige ‘Renesansna glazba i kultura u Hrvatskoj’ Ennija Stipčevića. Riječ je o izdanju koje je na neuobičajen način započelo svoj život, istaknula je Jelena Vuković, urednica izdanja, dodavši, da je knjiga prvo objavljena 2016. na engleskom jeziku (u prijevodu Sonje Bašić), u izdanju belgijske nakladničke kuće Brepols pod uredničkom palicom muzikologa Vincenta Bessona, kojemu je i prepuštena riječ. Besson se osvrnuo na projekt izdavanja knjige, sadržaj koji ona donosi, na iznimno uspješnu suradnju s autorom knjige i znanstvenikom dr. Enniom Stipčevićem.
Nakon zahvale svim suradnicima, podupirateljima Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, Gradu Zagrebu i Gradskom uredu za kulturu, Jelena Vuković je posebno zahvalila dr. Enniju Stipčeviću, bez čijeg zalaganja, marljivosti i stručnosti ovih izdanja ne bi ni bilo, dok mu je glavni tajnik Hrvatskog društva skladatelja, Antun Tomislav Šaban, uručio Nagradu Josip Andreis HDS-a za 2017. godinu.
Predstavljanje je zaključeno izvedbom Prve i Osme sonate Tomasa Cecchinija iz zbirke Osam sonata (MIC 1984.), u izvedbi Hrvatskog baroknog ansambla.
Komentari