Predstavljen program HNK Ivana pl. Zajca za sezonu 17/18

Autor:

HNK Ivana pl. Zajca

Na dan zatvaranja 14. Riječkih ljetnih noći, opraštajući se od kazališne sezone, intendant Marin Blažević i ravnateljski tim umjetničkih grana predstavili su program HNK Ivana pl. Zajca nove sezone 17/18 pod motom ‘Opet pobjeđujemo sebe’.

“S novom sezonom nemamo problem kao s Riječkim ljetnim noćima – odluke su donesene odavno. Odlučili smo prihvatiti rizik, ne posustati, ne odustajati od programa, ne rasprodati kazalište davanjem u najam već biti lukobran ozbiljne, odgovorne i vrijedne umjetnosti. U novoj sezoni riječkog HNK ponovno pobjeđujemo sebe: nastavljamo s nezaboravnim koncertima orkestra riječke Opere pod ravnanjem vrhunskih dirigenata (Philippa von Steinaeckera, Yordana Kamdzhalova, Zorana Juranića, Marca Boemija, Pavla Dešpalja te naravno, i dalje s nama – Villea Matvejeffa); uvodimo dva nova pretplatnička ciklusa koje ćete teško zaobići; u ciklusima Gostovanja u pretplati gostuju Balet i Drama HNK u Zagrebu, Dramsko kazalište Gavella, slovenska narodna kazališta iz Ljubljane i Maribora, Malenki Theatre iz Izraela, Slovenska filharmonija, mlada pijanistička zvijezda Aljoša Jurinić i jedan od vodećih tenora u svijetu, Yusif Eyvazov.

Krećemo u obnovu našeg Baleta pod vodstvom Maše Kolar, a moći ćete upoznati nove članove našeg baletnog ansambla u čak pet premijera. Izvodimo čak dvanaest premijernih dramskih predstava, u izvedbi ansambala Hrvatske i Talijanske drame i njihovih gostiju; gostujemo diljem Europe, izvodimo Otella i koncert u zagrebačkom HNK i Lisinskom, snimamo nosače zvuka sa solistima svjetskog glasa.

Premijerni operni program nikada bogatiji: La Bohème, Didona i Eneja, Macbeth, Falstaff, Norma, ponovno Otello i Werther. Osim toga, nastavljamo s obnovom gledališta – na redu je mezzanin – ali i drugih prostora važnih našim gledateljima poput toaleta. Poslušali smo publiku pa u novoj sezoni nema premijera niti koncerata s neudobnim montažnim gledalištem. Pokrećemo pilot program Riječko kazalište mladih Kamov, stvaramo budućnost riječkog Kazališta – novu publiku”, uvodno je o novoj sezoni kazao intendant Marin Blažević.

Rosanna Bubola predstavila je sezonu Talijanske drame rekavši kako će biti u znaku hommagea, prije svega talijanskim autorima. Prva će premijera biti Brešanova „La rappresentazione dell’Amleto nel villaggio di Merduscia di Sotto / Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja”, klasičan projekt koji se prvi put izvodi ne samo na talijanskom nego na istrovenetskom dijalektu. Mario Fratti jedan je od najvažnijih živućih talijanskih dramatičara, živi u New Yorku, a u studenom će igrati njegova duhovita i oštra komedija, inspirirana Fellinijevim filmom, „Sei donne appassionate” / „Šest strastvenih žena”. Predstava za djecu i obitelji „Anche le pulci hanno la tosse” / „I buhe kašlju” autora Fulvia Tomizzu predstavit će i kao autora za djecu. „I Giganti della montagna” / „Gorski divovi” nedovršena je Pirandellova drama u velikoj koprodukciji s kazalištima nacionalnih manjina iz Trsta, Temišvara, Subotice i Skopja, s glumcima svih kazališta sudionika, a nakon riječke premijere početkom ožujka uslijedit će i turneja u navedenim gradovima. „ Važno je usredotočiti pažnju i na velike živuće autore, a jedna od njih je svakako Nelida Milani”, rekla je Bubola. Reprizno će se izvoditi „La locandiera” / „Gostioničarka Mirandolina”, „Cabaret D’Annunzio”, „Attenti al lupo ovvero Cappuccetto Rosso” / „Čuvaj se vuka ili Crvenkapica”.

Novu baletnu sezonu Maše Kolar, nove ravnateljice Baleta, predstavila je v.d. ravnateljica Baleta, Kristina Kaplan. Istaknula je kako se riječki Balet odlučio u sezoni 2017/ 2018 voditi idejama raznolikosti, rada i izvrsnosti, kojima želi emancipirati i ojačati poziciju i djelovanje riječkog baletnog ansambla.

“Raznolikost planiranih umjetničkih projekata i sami njihovi naslovi od Macbetha, U svakom slučaju i Veseli Božić nestašne djece, do Ivice i Marice, te Rossini Cards ukazuju na različitost koja predstavlja mjesto susreta, otvorenosti, znatiželje, solidarnosti i ravnopravnosti”, uvodno je citirala Mašu Kolar.

„Macbeth” prema istoimenoj tragediji Williama Shakespearea u koreografiji Maše Kolar na originalnu glazbu Višeslava Laboša u dinamičnom stilu zahtjevnih sekvenci, rasplesat će plesače, bogato razrađeno i visokoestetizirano. „U svakom slučaju” koreografa Vigura Gurdua za plesače starije od 40 godina prikazat će starost na zaigrani način, koristeći se plesno-fiizičkim teatrom kroz novu formu gdje je tijelo arhiv, iskustveno i plesno. Maša Kolar koreografirat će i plesnu predstavu „Veseli Božić nestašne djece” koja na specifičan način pokazuje što je duh Božića bio, a u što se pretvorio danas. Nagrađivana američka koreografkinja i balerina Gina Patterson donosi neoklasični balet na špicama „Ivica i Marica” prema istoimenoj bajci braće Grimm. Suvremeni balet Maura Bigonzettija „Rossini cards” oduševio je kritiku i publiku diljem Europe i Sjeverne Amerike, a sada će ga postaviti i u Rijeci. Reprizno će igrati „Labuđe jezero” koreografa i redatelja Staše Zurovca. Važno je napomenuti kako od rujna u ansambl Baleta dolaze novi plesači.

Predstavljajući program Hrvatske drame ravnateljica Jelena Kovačić je najavila kako će jednog od naizvođenijih i najutjecajnijih dramskih komada njemačkog govornog područja, Büchnerovog „Woyzecka” režirati Anica Tomić, a Schwabove „Predsjednice” redateljica Bojana Lazić. Prva režija dječje predstave priznatog koreografa Matije Ferlina bit će Nazorova „Voda”. „Noćna škola” autorice Vedrane Klepice otvorit će pitanja o tinejdžerima hospitaliziranima u riječkoj Psihijatrijskoj bolnici „Lopača”, a režirat će ju Renata Carola Gatica. ZAJC LAB je program zamišljen kao inkubator novih ideja u i eksperimenata u suradnji s umjetnicima nezavisne scene unutar kojeg će se ostvariti koprodukcija s Gledališčem Glej iz Ljubljane (Brodar, Novak, Stegnar „Orgija”), te s umjetničkom organizacijom Autorske inicijative OOUR (Čuljak „Down, by law”). „Zajc Stand Up” imat će i svoju jesensku premijeru u riječkom Kazalištu, dok će reprizno igrati Moliѐreov „Mizantrop”, Frljićeve „Naše nasilje i vaše nasilje” i „Turbofolk Riloudid”, Bergmanova „Jesenja sonata”, Frljićevo i Blaževićevo „Hrvatsko glumište”, za mlade Verneov „Put oko svijeta u 80 dana”, za djecu Amodeova „Čuvaj se vuka ili Crvenkapica”. Hrvatska drama mnogo će gostovati po europskim kazalištima, a i ugostit će brojna dramska gostovanja.

Ravnatelj Opere, Petar Kovačić, najavio je, osim bogate operne i koncertne sezone, i novi pretplatnički ciklus GALA posvećen gostovanjima u suradnji s različitim partnerima: „Konačno nam u goste dolazi Slovenska filharmonija. Koncertnu sezonu otvaramo uz mladu pijanističku zvijezdu Aljošu Jurinića koji je preselio u New York i imamo sreću što smo ga uopće uspjeli dobiti. Zanimljivo za publiku, za svaki koncert imamo drugog dirigenta. Komorni koncerti bit će u udobnim stolicama partera, a ne više na montažnom gledalištu”.

Naglasak u operi je na talijanskom repertoaru, standardna djela izvodit će se u novom ruhu. U režiji Fabrizija Melana, 30 godina od posljednje izvedbe u našem kazalištu, vraća se opera „La Bohème”, a potom sljedi barokna opera „Didona i Eneja”, pa trilogija Verdi – Shakespeare („Macbeth”, „Otello”, „Falstaff”), te Bellinijeva „Norma”. Reprizno će igrati „Werther” i „Otello”. Nastavlja se i snimanje CD-a, a predstavljanje dvaju novih bit će na Super gala koncertu, prvo u Lisinskom a zatim i u riječkom Kazalištu s plejadom velikih pjevačkih imena (Lucio Gallo, Yusiv Eyvazov, Daria Masiero, Rossana Rinaldi) i čak dva dirigenta (Marco Boemi i Ville Matvejeff).

Od nove sezone kreće pilot projekt Riječko kazalište mladih Kamov pod vodstvom Igora Vlajnića.

Upis kazališnih pretplata počinje 5.09.2017. godine

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)