PREDSTAVLJEN BUGATTI TOURBILLON Mate Rimac: Jedinstven je! Napravljen za vječnost

Autor:

FOTO: Bugatti

Dvadeset godina nakon što je Bugatti definirao kategoriju sportskih hiperautomobila, kompanija Bugatti Rimac predstavila je inovativni koncept uvođenjem potpuno novog pogonskog sklopa i platforme. Predstavljen je Bugatti Tourbillon.

“Razvoj automobila Bugatti Tourbillon na svakom je koraku vođen Bugattijevom poviješću dugom 115 godina, kao i riječima samoga Ettorea Bugattija. Zajedno s dizajnerskim i inženjerskim timovima koji su željeli započeti novo i uzbudljivo poglavlje u priči o Bugatti sportskim hiperautomobilima, vodio sam se Ettoreovim mantrama koje kažu da ‘ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti’ te da ‘ništa nije previše lijepo‘. Automobilske legende Type 57SC Atlantic, koji je poznat i kao najljepši automobil na svijetu, Type 35, najuspješniji trkaći automobil do sada, i Type 41 Royale, jedan od najambicioznijih luksuznih automobila svih vremena, poslužili su nam kao inspiracija. Istovremeno su dizajn, performanse i luksuz odredile temelje novog Tourbillona, automobila koji je elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila. Drugim riječima, Tourbillon je jedinstven. I baš kao spomenute legende iz nekih prošlih vremena, Tourbillon nije napravljen samo za sadašnjost ili čak budućnost, već pour l’éternité – za vječnost”, poručio je Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac.

Osnovna cijena, bez dodatne opreme i drugih davanja, je 3,8 milijuna eura. Rimac kaže da je rasprodano skoro svih 250 primjeraka.

“Riječ je o prvom potpuno novom Bugattiju u zadnjih 20 godina. Prvi koji smo mi u novoj firmi Bugatti Rimac potpuno razvili, iako smo već radili modele poput Mistrala koji su već bili na bazi prethodnog modela s duplim W16 motorom. Ovo je prvi potpuno novi, razvijen je u Hrvatskoj od početka do kraja”, rekao je Rimac prije predstavljanja.

“Ima puno veće performanse od prethodnika. Mogu reći da će biti proizvedeno 250 komada, da isporuka kreće 2026. godine i da smo već skoro rasprodani. Kupaca ima više nego što ćemo proizvesti auta zato što smo tek sada auto pokazali postojećim kupcima i već je među njima više interesa nego što ćemo proizvesti automobila”, dodao je.

FOTO: Bugatti

1800 konjskih snaga

Tourbillon razvija ukupno 1800 konjskih snaga, od čega 1000 u motoru na unutarnje izgaranje, a 800 u elektromotorima. Novi je motor izrađen od izrazito lakih materijala i teži svega 252 kilograma.

Elektromotore napaja uljno hlađena baterija od 800 volti i snage od 25 kWh, koja je smještena u središnjem tunelu te iza sjedala. Na prednjoj električnoj osovini nalaze se dva elektromotora, dok se još jedan elektromotor nalazi na stražnjoj osovini.

“Tourbillon je morao biti jedinstven u svakom pogledu. Naša je filozofija bila uzeti bilo koji aspekt Chirona i poboljšati ga dok istovremeno tražimo elegantna i sofisticirana inženjerska rješenja i nove tehnologije kako bismo proizveli bezvremeno remekdjelo. Željeli smo napraviti automobil čiji bi dijelovi, bilo iz njegova interijera ili eksterijera, s lakoćom mogli završiti u nekoj umjetničkoj galeriji. Rezultat je automobil koji plijeni ljepotom i izvana i iznutra, te najmoćniji Bugatti do sada, koji mehanička rješenja i tehničku ljepotu podiže na jednu novu razinu”, rekao je Emilio Scervo, glavni tehnološki direktor tvrtke Bugatti Rimac.

FOTO: Bugatti

“Odluka o pogonskom sklopu bila je možda i najvažnija odluka koju smo donijeli s obzirom na dostupne opcije: rekonstrukciju motora W16, proizvodnju potpuno električnog automobila ili osmišljavanje nečeg sasvim novog. Na kraju smo se odlučili za najtežu moguću opciju: izgradnju pogonskog sklopa od nule i njegovo besprijekorno uparivanje sa složenim sustavom elektromotora i novom generacijom mjenjača s dvostrukom spojkom i osam brzina, između ostaloga, te proizvodnju komponenti po mjeri, posebno za Tourbillon.

Bilo nam je važno da novi automobil zadrži čisti, izvorni analogni osjećaj atmosferskog motora s unutarnjim izgaranjem u kombinaciji s okretnošću i mogućnostima koje pružaju elektromotori.

Već smo čuli kako zvuči kada ovaj automobil dosegne 9000 okretaja u minuti pri punom gasu. Riječ je o emocionalnom iskustvu koje izaziva strahopoštovanje i pamtit će se zauvijek. Proizveli smo automobil koji pruža najbolje od tehnologije s unutarnjim izgaranjem i elektrifikacije. Beskompromisan je i predstavlja bezvremensku posvetu nezaboravnom iskustvu vožnje”, rekao je Scervo.

FOTO: Bugatti

Prije dvadeset godina predstavljen Veyron

Godine 2004. preporođeni brend Bugatti zauvijek je promijenio svijet automobilskih performansi i luksuza predstavivši svoj sportski hiperautomobil 1001 konjske snage – čuveni Veyron.

Nakon tog prvog cestovnog automobila s više od tisuću konjskih snaga, 2016. godine uslijedio je još jedan iznimno ambiciozni inženjerski pothvat koji je premašio sva očekivanja na polju performansi: Chiron, prvi automobil na svijetu s motorom koji razvija 1500 konjskih snaga. Oba automobila mogla su se pohvaliti najnaprednijim W16 quad-turbo motorom obujma 8,0 litara.

FOTO: Bugatti

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.