Hrvatsku obalu i ove godine posjećuju brojne svjetske zvijezde – od pjevača koji je nastupao na krunidbi britanskog kralja Charlesa III. do slavnih sportaša, holivudskih zvijezda i anonimnih bogataša, a Navigare otkriva tko se brine o njihovom smještaju, kakvi su im prohtjevi i što znače za promociju Hrvatske
Hrvatska obala svojim kristalno čistim morem, brojnim otocima i prekrasnim krajolikom privlači turiste iz cijelog svijeta. Njene ljepote već odavno su otkrile svjetske zvijezde, a lista postaje sve dulja jer su i ove godine poznati glumci, manekenke i glazbenici upravo tu odlučili provesti svoje ljetovanje. Vjerojatno se najluđe proveo britanski glazbenik Olly Murs. Pjevač koji je nastupao na nedavnoj krunidbi britanskog kralja Charlesa III. ludo se proveo na Hvaru. Na fotografiji koja je prikupila preko 92 tisuće lajkova vidimo ga kako se odmara nakon uzbudljivih dana proslave momačke večeri s prijateljima. Olly je podijelio svoje dojmove sa zabave putem društvenih mreža: „Malo zabave nikad nikoga nije ubilo. Ali wow, kakav vikend s ovim legendama. Ne mogu se previše toga sjetiti pa evo nekoliko trenutaka. Momčadski izazov završen.“ Tijekom ovog ljeta veseli pjevač vjenčat će se sa svojom dugogodišnjom djevojkom, bodibildericom Amelijom Tank.
Iako gostiju očigledno ima, neki se tuže da sezona i nije bajna. „Kolege ugostitelji iz Dubrovnika žale mi se da su travanj i svibanj fantastično radili, no lipanj i srpanj jako slabo. Kod nas je situacija da apartmani rade bolje, a u restoranu je promet isti kao prošle godine, što znači da radi malo slabije jer smo povisili cijene uslijed poskupljenja namirnica, međutim, mi smo zadovoljni“, otkriva nam ugostitelj Adrian Stermasi, vlasnik apartmana i obiteljskog restorana Stermasi na Mljetu u kojem je ugostio brojne svjetske zvijezde. Ribljim specijalitetima 2013. je osvojio čuvene sestre Olsen, Mary-Kate i Ashley, najpoznatije blizanke s malih ekrana iz serijala „Puna kuća“. Oduševljenje kako hranom tako i ambijentom njegova restorana nije krio ni Fernando Hierro, koji je ljepote naše obale otkrivao 2018., prije nego što je upoznao lijepu Fani Stipković s kojom sad čeka bebu. Gosti koji imaju višu platežnu moć ne obraćaju toliko pozornost na cijene, koje mnogi krive za manjak turista: „Mislim da, kada su cijene u pitanju, gostima ne predstavlja problem platiti račun u vrhunskim lokalima gdje dobiju vrijednost za uloženi novac, ali kod nas imate situaciju da neki, recimo to tako, obični lokali imaju cijene poput vrhunskih i tu nastaju problemi. No cijene sigurno ne utječu na posjete zvijezda. Evo, prije nekoliko dana gost nam je bio slavni nogometaš kojemu sam rekao da je stigao upravo na premijeru novog dizajna našeg jelovnika i vinske karte jer su nam cijene poskupjele na što se on samo nasmijao. Oni koji imaju novac od jela traže samo da je odlično“, tvrdi Stermasi te nastavlja kako se ponekad tuže jedino na cijene vina u Hrvatskoj: „Oni to često uspoređuju s Italijom i Francuskom. Naša vina jesu odlične kvalitete, ali njima je teško prihvatiti da neku butelju plate skuplje nego što su naučili plaćati po drugim zemljama. Ulazni PDV kod nas je velik. Uzmite za primjer Dom Pérignon i ostale šampanjce, za koje se često raspituju. Nabavna cijena kod nas im je viša nego, recimo, u Austriji i Italiji. Tamo je PDV 10 posto, a kod nas 25 posto.“
‘Klijent je za proslavu tražio tisuću žutih ruža, sobu punu balona, tortu, Dom Pérignon i vatromet u ponoć, ali i stotine tisuća eura vrijedan predmet’
Jesu li cijene, koje su ipak nešto niže u predsezoni, presudile da slavna australska manekenka Elle McPherson Stradunom prošeta već u svibnju, teško da ćemo otkriti. Odmor je provela u društvu svog oca, a oduševljenje Dubrovnikom podijelila je putem videa koji je prikupio 25,9 tisuća lajkova. Uz prekrasan pogled iz hotelske sobe u kojoj je boravila, istaknula je koliko je grad prekrasan, a kratko nakon posjeta je 19. lipnja, Dan očeva, svome tati čestitala upravo zajedničkom fotografijom s ljetovanja u Hrvatskoj: „Sretan Dan očeva, @peter.gov. Kakvo smo čarobno vrijeme proveli zajedno u Dubrovniku prošlog mjeseca. Hvala ti što si takav kakav jesi.“ Jadran je ovoga ljeta bio izbor za odmor i bivšeg zaručnika planetarno poznate Jennifer Lopez, bivšeg igrača baseballa Alexa Rodrigueza. „Najljepše stvari u životu nisu stvari… To su ljudi, iskustva i uspomene. Zahvalan sam što sam okružen obitelji i prijateljima na ovako nevjerojatnom odmoru“, napisao je Alex koji je viđen u šetnji Splitom, a podijelio je i fotografije s posjeta Plitvicama, Rovinju te atraktivne snimke krstarenja obalom. Nešto drugačiji razlozi doveli su u Hrvatsku holivudskog glumca Edwarda Nortona. Na Elafite je stigao zbog poslovnih obveza na Ponta Lopud Festivalu, gdje je održao predavanja i radionice za regionalne glumce i redatelje. No uopće ne treba sumnjati da je filmska zvijezda uspjela spojiti ugodno s korisnim pored čistog mora i predivnih uvala koje nude mir, tišinu i mogućnost kvalitetnog opuštanja.
Unatoč posjetima zvijezda, Iris Domazet Malobabić, vlasnica turističke agencije za organizaciju smještaja za individualne klijente Adriatic Concierge, u sklopu koje vodi poslovanje nekoliko luksuznih vila u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, primjećuje pad posjetitelja: „Zanimljivo je kako smo tijekom pandemijskih godina 2020. te ‘21. imali veći postotak imućnih klijenata nego što je to slučaj ove godine. Tih je godina prednost bila što su zbog epidemije bile zatvorene druge destinacije pa su otkrili Hrvatsku i svi su bili oduševljeni našom zemljom.“ I uistinu, 2020. svjedočili smo pravoj zvjezdanoj okupaciji Jadrana. Pjevačica Lilly Allen obilazila je Elafite, Lastovo i Skradin. Oskarovac Remi Malek odmarao se na Braču. Na luksuznoj jahti čija se vrijednost procjenjuje na gotovo 200 milijuna dolara Jadranom je plovio pjevač Lionel Richie. Nakon što je bio usidren u Splitu, gdje su ga pored jahte čekali brojni obožavatelji, NBA legenda Magic Johnson krstario je do Dubrovnika te napravio đir Stradunom, slično kao i rock veteran Rod Stewart. Usporedimo li ovaj impresivan popis zvijezda koje su Jadran otkrivale 2020. s ovogodišnjim, jasno je koja bi godina zauzela vodeću poziciju. No osnovni se parametri, srećom, ne mijenjaju, a to je ono što zvijezde i traže od odmora u Hrvatskoj. „Uvijek se govori o tome kako mi nemamo trgovine luksuznih brendova, a nitko ne govori o tome što mi imamo u Hrvatskoj i zašto nama klijenti dolaze, a to su predivno more, prirodne ljepote, bogata kulturna baština… Evo, baš sam sinoć organizirala proslavu rođendana koju je posjetitelj naših vila odlučio prirediti svojoj supruzi. Za proslavu je tražio tisuću žutih ruža, sobu punu balona, veliku tortu, Dom Pérignon i vatromet točno u ponoć. I sve smo uspjeli organizirati. To su ljudi koji putuju svuda po svijetu i oduševljeni su Hrvatskom, a mi stalno ističemo kako nam nedostaju brendovi. Nama je konkretno taj klijent tražio jedan predmet luksuznog svjetskog brenda koji košta stotine tisuća eura i njemu su jučer taj predmet donijeli na vrata“, ističe Iris Domazet Malobabić kojoj kao vrhunskom profesionalcu ništa nije teško organizirati za svoje klijente, te dodaje: „Nama ti bogati klijenti ne dolaze zbog Hermesa, Chanela ili Louisa Vuittona. Onima koji nešto požele iz takvih trgovina to stigne dostavom koju organiziramo.“ Naravno nije jednostavno organizirati nešto u zadnji trenutak ako se, naprimjer, klijent sjeti nečega čega nema u Hrvatskoj i poželi to imati na stolu za par sati. Zato im uvijek objasni da je Dubrovnik ipak na krajnjem jugu Hrvatske i da ne bi bilo loše napraviti listu predmeta koje će trebati prije dolaska čisto da im daju dovoljno vremena za organizaciju. A da se može organizirati uistinu sve, dokaz je i gost koji u luksuznoj vili koja mu se svidjela poželio imati teretanu. Naravno, Iris Domazet Malobabić ima u ponudi druge vile koje imaju teretane, ali one nisu dolazile u obzir: „Konkretno, ta vila nema teretanu i mi smo iznajmili svu opremu s tim da je on poželio specifične sprave. Pronašli smo ih u jednoj domaćoj firmi koja se bavi iznajmljivanjem fitness sprava i sve smo organizirali u vili. Znači, presudno je samo na vrijeme istaknuti posebne zahtjeve.“ Poprilično zahtjevno zvuči i nabaviti tisuću žutih ruža za gala rođendansku proslavu u srcu sezone u Dubrovniku. Naravno da je sada uz Pelješki most situacija kudikamo lakša, ali takav zahtjev ne bi bilo jednostavno realizirati ni u Zagrebu, a kamoli u Dubrovniku. „Klijent mi je to rekao tjedan dana prije i naručila sam ih preko lokalne cvjećarke. Dobavljač je skupljao te ruže preko distributera i mi smo ih sinoć dobili“, objašnjava Iris Domazet Malobabić, kojoj je želja klijenata – zapovijed.
Slike glamuroznih zabava, prizori predivnog mora i netaknute prirode koje zadovoljne zvijezde otkrivaju velikom broju obožavatelja na društvenim mrežama, redovno prikupljaju tisuće pregleda i lajkova te zasigurno predstavljaju odličnu promociju Hrvatske u svijetu. Jedna od najpoznatijih hrvatskih destinacija u svijetu zasigurno je Dubrovnik, a direktor Turističke zajednice grada Dubrovnika Miro Drašković za Navigare kaže:
„Dolazak poznatih osoba, od sportaša do glazbenika i glumaca u Dubrovnik svakako doprinosi promidžbi turističke destinacije, posebno u ovo vrijeme uzleta društvenih mreža na kojima svi oni na dnevnoj bazi objavljuju dojmove s putovanja. Također, celebrity osobe u međusobnoj komunikaciji razmjenjuju informacije o svemu doživljenom i tako, na osnovu svojih pozitivnih iskustava, zasigurno daju preporuke svojim prijateljima iz svijeta sporta, kulture, glamura. Dio te pozitivne priče su i pratitelji celebritiesa s društvenih mreža, oni često slijede primjer svojih ‘uzora’ pa posjećuju ista odredišta kao i oni, što zasigurno pridonosi imidžu destinacije kao i posjećenosti. To je svakako jedna dobra, a ujedno i besplatna reklama, a koliko je uspješna najbolje pokazuje da sve više poznatih ljetuje na dubrovačkom području. I to je zasigurno utjecalo na brzi oporavak dubrovačkog turizma nakon korona krize.“
Fotografije glamuroznih zabava, predivnog mora i netaknute prirode koje zvijezde objavljuju, prikupljaju tisuće pregleda i lajkova
Uostalom, Jadransko more, koje slovi kao jedno od najčišćih u Europi, pruža savršen odmor i osvježenje za tijelo i dušu. Dolasci poznatih osoba samo potvrđuju status atraktivne destinacije. „Dojmovi svih zvijezda s kojima sam razgovarao, a bilo ih je poprilično, su odlični. Takve otoke, more, a osobito kvalitetu namirnica teško je naći drugdje. Mi im u restoranu uvijek to dajemo do znanja jer naše more daje daleko najkvalitetnije namirnice, počevši od tune, pa mekušaca, sipe, liganja, hobotnice, školjaka… Tu nam baš nitko ne može parirati. Nakon Jadranskog mora ide Tirensko pa Jonsko, a Atlantik je dvije ocijene ispod toga“, zaključio je Adrian Stermasi. Vlasnici naše prestižne turističke agencije za smještaj individualnih klijenata često ističu i još jedan važan aspekt odmora u Hrvatskoj, a to je sigurnost. „To je faktor o kojem mi često uopće ne razmišljamo, a meni klijenti znaju dolaziti sa zaštitarima pa mi nakon par dana ističu kako ne znaju zašto su ih vodili kada je ovdje sve tako lagano i opušteno i to im je ‘wow’“, naglasila je Iris Domazet Malobabić.
Čini se da sve sastojke imamo pa se nadamo da ćemo do kraja sezone uspjeti nadmašiti 2020. godinu, koje smo se, ironično, uslijed pandemije toliko pribojavali.
Komentari