Praizvedba “Nestajanja” Tomislava Zajeca i Dore Ruždjak Podolski ima sve preduvjete da postane novi hit HNK-a

Autor:

Tomislav Zajec - dramaticar i dramaturg. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Tomislav Zajec - dramaticar i dramaturg. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Dramski tekst “Nestajanje” jednog od vodećih hrvatskih dramatičara Tomislava Zajeca bit će praizveden 19. siječnja 2024. u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu.
Na scenu ga postavlja etablirana redateljica Dora Ruždjak Podolski, a tekst je dobio i drugu nagradu „Marin Držić“ za najbolje dramsko djelo za 2021. godinu.

U ovoj briljantnoj drami, kako je i navedeno u obrazloženju stručnog povjerenstva Nagrade: „Tomislav Zajec nas ne tješi i ne zavodi sentimentom, ne moralizira, svojom dramskom partiturom poziva i pojedince i širu društvenu zajednicu da svojim glasom razbiju zid šutnje, da prokažu i kazne zločince“.

Tekst “Nestajanje” govori o suvremenoj obitelji koja naoko djeluje skladno, no ispod površine naziru se pukotine u kojima polako razotkrivamo što se dogodilo u prošlosti. Karlo (Krešimir Mikić) ugledni je znanstvenik, uzoran suprug i otac, ali on nije samo to. Njegovu pravu, predatorsku prirodu upoznajemo preko Marka (Marin Klišmanić), mladića oštećena sluha, čiji je unutarnji pakao prekriven šutnjom, polagano ga pretvarajući u osobu koja nestaje.

“Nestajanje je najkompletniji tekst Tomislava Zajeca i kada sam ga dobila na čitanje, odmah sam se oduševila. Njegova dramaturgija isprepliće scene, emocije i stanja koja se usidruju u lica. Više je lica prisutnih simultano na sceni, ali ona nisu nužno u istom prostoru, a kamoli vremenu, i to je uvijek za redatelja veliki izazov”, rekla je redateljica Dora Ruždjak Podolski nadovezujući se kako se komad, pored prvog i najvažnijeg sloja koji se bavi poremećajem ličnosti i njegovim reperkusijama na svakodnevicu zajednice, bavi i tajnama koje nosimo u sebi, društvenim i socijalnim maskama i kolikosu nam zapravo one važne te što se događa kada maske nužno padaju u vodu.

Dora Ruzdjak Podolski, redateljica. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL

“Kako bi glumci i cijeli umjetnički tim shvatili svijet terapeutike, u procesu im je pomogla i klinička psihologinja Iva Žegura. Ženama je u ovom komadu dano na izbor da budu kreatorice vlastitog puta ili da budu žrtve okolnosti, a Tomislav im daje točno onu poziciju koju danas imaju u društvu, bez ikakva pretjerivanja. Također moram istaknuti kako je sukob dvaju muških lica Karla i Marka na kraju komada toliko moćno prikazan da mi se čini kako takav muški duel u hrvatskoj dramskoj literaturi nismo imali od Gospode Glembajevih”, istaknula je Dora Ruždjak Podolski.

Ansambl čine Krešimir Mikić, Nina Violić, Iva Mihalić, Marin Klišmanić, Iva Jerković Oreški, Lana Barić, Ksenija Marinković, Ivan Jončić, Marin Stević, Alen Šalinović i Ruben Carović.

Krešimir Mikić_Marin Klišmanić Foto: Mara Bratoš, HNK

Praizvedbom ovoga nagrađenog teksta jednog od naših najboljih suvremenih pisaca, Drama HNK u Zagrebu nastavlja predstavljati autore koji se sustavno i bez uljepšavanja bave našom svakodnevicom te otvaraju važna pitanja o ljudskim poremećajima i traumama za koje kao društvo često nemamo razumijevanja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.