Hrvatsku je ovih dana šokiralo otkriće Nacionala da je splitski vjeroučitelj Mario Milovac učenike 3. razreda gimnazije Marka Marulića uznemirio predavanjem i videom s realističnim scenama pobačaja, ali to je samo početak upitnih učenja koja su prezentirana učenicima koji u ovim formativnim godinama trebaju razvijati kritički stav te kroz analizu znanstveno utemeljenih činjenica dolaziti do zaključka. Iako u Ustavu, članak 41. nedvojbeno daje odgovor je li Hrvatska sekularna država, navodeći kako su sve vjerske zajednice jednake pred zakonom i odvojene od države, kada je u pitanju javno školstvo, nalazimo se pred zidom.
Neprimjeren i krajnje zabrinjavajući pristup učenjima, u javnim školama, tema je koja malo koga može ostaviti ravnodušnim.
Nakon pisanja Nacionala o Marulićevom zabrinjavajućem predavanju gimnazijalcima, oglasio se još jedan vjeroučitelj, Ivan Pokupec, kojeg je šira javnost mogla upoznati preko antivakserskih i antimaskerskih prosvjeda, on je na društvenim mrežama izrazio podršku kolegi Mariu Milovcu kazavši, između ostaloga, kako je krenuo “dnovinarski lov na vjeroučitelje jer se usude u školama progovarati o zlu pobačaja”.
“Kolega Mario Milovac je na meti presstitucije jer je s učenicima jedne splitske gimnazije podijelio činjenice o tom brutalnom činu i barbarskoj praksi masakriranja djeteta u utrobi majke. Cilj je ušutkati nas da ljudi ne bi saznali kako tehnička strana pobačaja izgleda. Jer kada bi znali, sve druge opcije bi im bile prihvatljivije. Doslovno!”, napisao je vjeroučitelj na Facebooku.
Pozvao je u pomoć i biskupiju i poručio mu da štiti “malene i bespomoćne”, pitanje ja samo od koga ih zapravo u ovoj priči treba zaštititi.
Ovo nije prvi puta da skandalozna učenja na vjeronauku šokiraju javnost. 2015. inicijativa GOOD, koja se zalaže za sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovne institucije, upozorila je da vjeroučiteljica Snježana Majdandžić-Gladić na portalu ‘Vjera i djela’ kolegama i kolegicama vjeroučiteljima predstavlja i promovira svoje prezentacije za koje kaže da su prikladne za vjeronauk u srednjim školama, a u kojima otvoreno osuđuje medicinski potpomognutu oplodnju, zagovara podčinjenost žena muškarcima, netoleranciju prema LGBT osobama i Romima, te vodi rat protiv kontracepcije i abortusa uz tvrdnje da se u suvremenoj ‘kulturi smrti’ pobačeni fetusi koriste za izradu kozmetike, cjepiva, lijekova i prehrambenih proizvoda, dok se u Kini i Tajvanu čak jedu.
U knjizi koja se koristila u pojedinim srednjim školama učilo se i o homoseksualnosti i učenje Crkve, a navodilo se kako u “novo vrijeme” postoji “forsirana homoseksualnost koja bi podrazumijevala nametanje takvih društvenih paradigmi u kojima se homoseksualnost prikazuje kao posebno poželjan stil života, te se kao takav nudi u odgoju i obrazovanju, medijima i na svim javnim područjima. Pod takvim utjecajem nemali broj osoba, najčešće djeca i mladi koji još nemaju dovoljno izgrađenu osobnost, mogu zaključiti da su i oni homoseksualci, iako to stvarno nisu niti bi u drugačijim okolnostima bili.”
LGBT osobe su, u daljnjem tekstu udžbenika Majdandžić-Gladić, navodi “pozvane, posebno kad je riječ o vjernicima, da svoju patnju prikažu Gospodinu kao žrtvu i žive u spolnoj čistoći.”
Iako, spomenuti udžbenik danas nije dio kurikuluma, ove smjernice na perfidan način otvaraju mogućnosti vjeroučiteljima za stigmatizaciju osoba koje se odlučuju na ove metode, do se u brojnim priručnicima iza kojih stoje vjeroučitelji i dalje mlade uči o znanstveno neutemeljenim metodama kontracepcije koje često i dovode do neželjene trudnoće.
Tako se na portalu ‘Vjera i djela’ kolegama i kolegicama vjeroučiteljima objašnjava na koji bi način trebali učiti mlade o kontracepciji.
Metode određivanja ovulacije često su nepouzdane, a iako se znaju nazivati i “prirodna kontracepcija” one samo više ili manje smanjuju vjerojatnost začeća, slaže se znanost. One isto tako često budu uzrok neplanirane trudnoće.
Istraživanja pokazuju kako mladima u Hrvatskoj nedostaje znanja iz područja seksualnog odgoja, a još je uvijek visoko i rizično ponašanje koje dovodi do spolnih bolesti, neželjene trudnoće, ali i seksualnog nasilja.
No osim na škrtoj satnici biologije, djeca i dalje danas o seksualnosti najviše uče na vjeronauku i na internetu, smatrajući eto, da su normalne biološke i ljudske potrebe grijeh, pobačaj – ubojstvo i da se, kako predaju neki učitelji, izvodi vješalicom.
ŠOKANTNO Vjeroučitelj u Splitu srednjoškolcima objašnjavao da se pobačaj radi – vješalicom
Komentari