Povjerenstvo za nadzor policije rješava slučajeve iz 2013., a 58 posto prijava – odbacilo

Autor:

Zagreb, 06.03.2023. - Povjerenstvo za rad po pritužbama u provedbi građanskog nadzora nad radom policije održalo je konferenciju za medije u Hrvatskom saboru na kojoj su predstavili podatke o vrsti povreda na koje se građani najviše žale i primjere u kojima su utvrđeni propusti policije. 
Na fotografiji Milorad Pupovac.
foto HINA/ Edvard ŠUŠAK/es

foto HINA/ Edvard ŠUŠAK

Neovisno tijelo koje nadzire rad policije, Povjerenstvo za rad po pritužbama, proteklih godina značajno je unaprijedilo svoj rad i riješilo 444 pritužbi građana na postupanje policije, izvijestio je u ponedjeljak predsjednik Povjerenstva Teo Giljević.

Od početka 2020., kada je povjerenstvo u novom sastavu od devet članova počelo s radom, riješeno je ukupno 444 pritužbi građana. Radi se većinom o starim predmetima iz razdoblja kada povjerenstvo nije funkcioniralo, neki od njih su od 2013. čekali na odluku, rekao je Giljević na konferenciji za novinare u Saboru.

„Riješili smo 75 posto starih predmeta, a tijekom ove godine očekujemo da ćemo riješiti ostatak starih i sve nove predmete”, istaknuo je.

Građani su se najviše tužili na postupanja policije vezano uz promet (103 pritužbe) i kriminalistička istraživanja (95), potom na narušavanje javnog reda i mira (83) te ophođenje policije prema građanima (35).

Najčešće su se žalili da im nije omogućeno podnošenje kaznene prijave, nisu ispitani svjedoci, nije proveden očevid, nisu prikupljeni dokazi i sl.

Kada je riječ o narušavanju javnog reda i mira, žale se da policija nije reagirala na dojave zbog buke, nisu evidentirali telefonske razgovore ili obavili razgovore sa susjedima.

Žale se i na nepravedno ophođenje policijskih službenika, da su bili bezobrazni, nisu se predstavili ili pokazali značku, kaže Giljević.

Neutemeljeno gotovo 58 posto pritužbi

Također je bilo primjedbi na upotrebu sredstava prisile, neadekvatne uvjete u pritvoru, te na postupanje identificiranja navijača na sportskim natjecanjima i postupanje prema maloljetnicima.

Utemeljenim je ocijenjeno 13,1 posto pritužbi (58), djelomično utemeljenim 13,7 posto (61), a neutemeljenim gotovo 58 posto (257).

Povjerenstvo je tijelo trećeg stupnja pa mu se građani ne obraćaju izravno. Građani se prvo mogu žaliti na rad policije policijskoj upravi, ako su nezadovoljni odgovorom drugi stupanj je žalba Službi za unutarnju kontrolu Ministarstva unutarnjih poslova, pa teko onda predmet dolazi na povjerenstvo.

Nakon što povjerenstvo donese odluku, policija je dužna preispitati svoje postupanje i o tome obavijestiti građanina, rekao je Giljević.

Od ukupno 2000 pritužbi na rad policije u prošloj godini do povjerenstva je stiglo njih 15, dodao je.

Predsjednik saborskog Odbora za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Milorad Pupovac upozorio je kako javnost nije dovoljno upoznata sa činjenicom da postoji tijelo koje provodi građanski nadzor nad radom policije.

“Iznimno je važno da građani imaju povjerenje u državne institucije i da mehanizmi koji tome doprinose budu osviještena činjenica u društvu”, naglasio je Pupovac.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.