Povećan otpor na volanu ukazuje na neispravan servouređaj. Hitno u servis!

Autor:

Budući da je automobil nedavno prošao tehnički pregled, problem je u hidrauličkom dijelu servouređaja, odnosno povratnom ventilu, koji štiti da tlak u hidrauličkom uređaju ne poraste nekontrolirano iznad 12 bara, kad bi moglo doći do mehaničkog oštećenja

PITANJE ČITATELJA

Opel Vectra 1.8, 2002., 215.000 km, otpor okretanja volana je nešto veći nego prije, posebice kod u mjestu i kad kotače trebam zakrenuti do kraja. Tada se čuje neugodno cviljenje, a zanimljivo je da se takav zvuk ne javlja kod svakog okretanja volana. Automobil je prije tri mjeseca prošao tehnički pregled…

ODGOVOR DOKTORA

Važno je da odmah riješite problem servouređaja, jer svaka nepravilnost s upravljačkim mehanizmom može biti opasna. Vjerojatno je osnovni mehanizam sa zupčastom letvom ispravan (na to ukazuje što ste nedavno prošli tehnički pregled). Ako uređaj cvili u krajnjim položajima, tada je problem gotovo sigurno u hidrauličkom dijelu, odnosno povratnom ventilu u prednjem dijelu servopumpe.

Taj ventil štiti da tlak u hidrauličkom uređaju ne poraste nekontrolirano iznad 12 bara, kad bi moglo doći do mehaničkog oštećenja. Savjetujemo vam odlazak u specijalizirani servis sa servouređaje, jer ćete tada kvar vjerojatno moći riješiti bez izmjene skupe servopumpe (što u pravilu rade u ovlaštenim servisima).

Problem ste vjerojatno izazvali neredovitom izmjenom hidrauličke tekućine servouređaja. U njoj se s vremenom nakupi strugotina iz pumpe i vlaga, što najprije ošteti povratni ventil, a potom i ostale dijelove servomehanizma. Zbog toga je treba mijenjati nakon tri godine.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.