Kod dizelskih motora, koji snagu podešava promjenom količine ubrizganog goriva, da, a kod benzinskih, koji usisavaju zrak i potom razmjerno ubrizgavaju gorivo, ne
Je li točno ako se u vožnji pusti gas, a uključen je stupanj prijenosa mjenjača (motor koči) potrošnja goriva 0 l/km, kao što pokazuje putno računalo, ili je to greška mjerenja?
To je često pitanje vlasnika automobila, a evo odgovora: Kod dizelskih motora (diesel), koji snagu podešava promjenom količine ubrizganog goriva, prilikom kočenja motorom (uz otpuštanje papučice gasa, odnosno akceleratora), potrošnja goriva je nula, jer se zatvara dotok goriva u motor.
Kod benzinskih motora (otto), koji usisavaju zrak i potom razmjerno ubrizgavaju gorivo (u stehiometrijskom omjeru: 1 gram goriva na 14,7 grama zraka), tada se troši minimalna količina goriva (u decilitrima na sat).
Naime, kad se pusti papučica gasa, usisna zaklopka ne zatvori potpuno dotok zraka, odnosno minimalno potrebna količina, da se motor ne bi potom ugasio, usisava se preko ‘bypassa’ oko usisne zaklopke, pa upravljački modul, prema tome, ubrizgava odgovarajuću, minimalnu količinu goriva.
Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?
Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?
Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?
Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?
Pitanja koja traže odgovor (6): zašto zimske gume zimi bolje drže cestu nego ljetne?
Pitanja koja traže odgovor (7): zašto nije preporučljivo snažno kočiti u zavoju?
Pitanja koja traže odgovor (8): treba li zimskim uvjetima snižavati tlak zraka u gumama
Pitanja koja traže odgovor (11): zašto turbopunjač povećava snagu motora?
Pitanja koja traže odgovor (12): zašto je realna potrošnja goriva znatno veća od deklarirane?
Komentari