Ugovore o izvođenju radova izgradnje državne ceste 403 od riječke obilaznice do zapadnog dijela riječke luke te o produbljivanju morskog dna na Kostrenskom pristaništu na lučkom terminalu Brajdica, vrijedne ukupno 554 milijuna kuna, potpisali su u četvrtak predstavnici investitora – Hrvatskih cesta i Lučke uprave Rijeka i izvođača radova.
Ugovor za izvođenje radova na državnoj cesti 403 od čvora Škurinje do luke Rijeka potpisali su predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić te Kristjan Mugerli u ime odabrane zajednice ponuditelja, koju čine tvrtke Kolektor CPG, GP Krk i Euro-asfalt. Vrijednost ugovora je 456,36 milijuna kuna.
Prometnica DC403, koja će povezati kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i zapadni dio riječke luke s riječkom obilaznicom bit će dugačka 2.977 metara, s 380 metara pristupne ceste. Na njoj će biti brojni i složeni objekti, kao što su tunel Podmurvice (1,2 km), vijadukt Piopi (316 m), vijadukt Mlaka (144 m). Radovi će početi u roku od mjesec dana od potpisivanja ugovora, a rok završetka radova je 2,5 godine.
Nadalje, ugovor za izvođenje radova produbljenja morskog dna na terminalu Jadranskih vrata, koji se također sufinancira europskim sredstvima, vrijedan ukupno 97,7 milijuna kuna, potpisali su ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa i članica Uprave tvrtke NUOVA CO.ED.MAR S.r.l. Orianna Boscolo Contadin.
Ugovorom su obuhvaćeni radovi produbljenja morskog dna u duljini od 100 metara uz obalni zid južnog veza, čime će se izjednačiti dubina mora u cjelokupnoj dužini operativne obale Kostrensko pristanište jug od 428 metara na Brajdici, terminalu Jadranskih vrata.
Na potpisivanju ugovora na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu nazočio je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je rekao da je sada, s ovim i drugim projektima ministarstva, na riječkom području aktivno prometnih projekata vrijednih ukupno 1,3 milijarde kuna, ponajprije vezanih uz obnovu i modernizaciju riječke luke.
Nakon potpisivanja ugovora s koncesionarom za Zagrebačku obalu očekuje se ulaganje od još 200 milijuna eura. Dva su koncesionara ušla u uži krug, Lučka uprava Rijeka to nadzire i uskoro će donijeti odluku, dodao je.
Ministar je kazao da je izgradnja DC404 velik i složen projekt, da će taj i drugi projekti riješiti prometne probleme Rijeke, da Rijeka ide naprijed te da je to rezultat zajedničkog rada i sinergije ministarstva, Grada Rijeke, Primorsko-goranske županije i državnih tvrtki, koje provode velike infrastrukturne projekte.
Naveo da je u cijeloj Hrvatskoj pokrenut investicijski ciklus veći od 20 milijarda kuna, da je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture glavni pokretač svih velikih investicija u Hrvatskoj i da je na to ponosan. Dodao je da je do sada ugovoreno 115 posto sredstava iz Operativnog programa koherentnost i kohezija te 96 posto iz CEF-a.
Butković je još kazao da preostaje izgradnja nizinske pruge, da je raspisan natječaj za prvu dionicu Hrvatski Leskovac – Karlovac te da pruga mora biti gotova do 2030.
Na novinarsko pitanje bi li se projekt kao što je DC403 mogao ostvariti bez novca Europske unije, Butković je odgovorio da bi to bilo teško.
“Projekt ukupne vrijednosti 80 milijuna eura bez sredstava EU je teško provesti. Sve je moguće, ali onda se mora kreditno zadužiti. Budući da imamo prednost korištenja EU sredstava, 85 posto bespovratnih sredstava je sjajna stvar i to su nam prednosti i veliki adut, da smo u EU i da koistimo ta sredstva”, rekao je.
Na pitanje je li riječ o predizbornom triku, Butković je rekao da nije.
“Raspisan je natječaj krajem 2018. i trajao je malo više od godine. Da je bilo žalbi na odluku o odabiru, danas ne bismo bili ovdje. Kada počne službena kampanja ,više nećemo potpisivati, tada ćemo se koncentrirati na kampanju i izbore, a ovo danas je nastavak svega onoga što radimo. Onda bih ja bio svaki dan u kampanji, jer, kada sam preuzeo ministarstvo bio je jedan ugovor o bespovratnim sredstvima, a danas ih je preko 100. Moramo raditi i živjeti dalje normalno”, zaključio je Butković.
Komentari