“HGK će okupiti hrvatske tvrtke u konzorcij koji će pregovarati s kineskim konzorcijem za dobivanje dijela poslova na gradnji Pelješkog mosta. Komora je zainteresirana posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru. Kontakt sa savjetnicima kineskog veleposlanika već je ostvaren, a u razgovorima je istaknuto kako se radi o trenutno najvećem hrvatskom projektu od iznimnog strateškog značaja za Republiku Hrvatsku koji bi trebao omogućiti bolju i lakšu suradnju hrvatskih i kineskih tvrtki ne samo u građevinskom sektoru“, istaknula je Mirjana Čagalj, potpredsjednica za graditeljstvo, promet i veze HGK prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju mosta kopno-Pelješac između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation.
O prilici da hrvatske tvrtke dobiju dio podizvođačkog kolača govorio je i premijer Andrej Plenković, dodavši kako je ovo “projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena”.
“Smatram da vrijeme, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo i dugoročna vrata suradnje s Kinom”, istaknuo je premijer Andrej Plenković.
“Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto“, naglasio je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Kineski veleposlanik u Hrvatskoj, Hu Zhaoming, poručio je kako je “potpisom ugovora otvoreno novo poglavlje u odnosu Hrvatske i Kine”.
“Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina“, kazao je Hu Zhaoming.
Prema dosadašnjim iskustvima s kineskim izvođačima na europskim gradilištima procjenjuje se da bi domaće kompanije mogle isposlovati i do 40 posto udjela u realizaciji projekta vrijednog 2.08 milijardi kuna bez PDV-a, a HGK će nastojati okupiti što više zainteresiranih tvrtki kako bi se hrvatsko gospodarstvo uključilo u što većem obujmu.
Komentari