POSLOVNI USPJEH MATEE NESEK 2017.: Zagrepčanka u Dubaiju izrađuje parfeme po cijeni i do 5000 kuna

Autor:

Goran Matijašec

Objavljeno u Nacionalu br. 981, 18. veljače 2017.

Matea Nesek pet godina živi u Dubaiju, a u posljednje dvije godine izradila je 13 ekskluzivnih parfema sa zlatnim gravurama na bočicama za bogate klijente. Za Nacional govori o poslovnom uspjehu i otkriva detalje o tome kako se ondje sklapa biznis i zašto 20 posto profita uzima šeik

Matea Nesek još je jedna mlada osoba koja je bolji i kvalitetniji život odlučila graditi izvan Hrvatske. Ta diplomirana informatičarka najprije je nekoliko godina živjela u New Yorku, a sad već pet godina živi i radi u Dubaiju, gdje se ne bavi svojom strukom, već si je ispunila dječji san – proizvodi parfeme za iznimno bogatu klijentelu, posebice golfere.

“Uistinu mi je životni put bio zanimljiv. Odrasla sam u zagrebačkom kvartu Kustošiji i završila Desetu gimnaziju u Zagrebu. Oduvijek sam bila odlična učenica, voljela sam podjednako društvene i prirodne predmete, no nekako me život odnio u svijet računarstva, točnije, diplomirala sam informatiku. Međutim, nisam mirovala. Život u Zagrebu nije mi pružao neke veće prilike na tom području pa sam odlučila na poziv poznanika otputovati “preko bare”, u New York. Radila sam ondje u automobilskoj industriji za kuće poput Bentleya, McLarena, Bugattija, Ferrarija, Lamborghinija”, prisjetila se za Nacional Matea Nesek koja je zbog odličnih rezultata u odjelu prodaje poslana u Dubai.

Nakon što je dobila premještaj iz New Yorka u Dubai, sve se, kaže, odigralo strelovitom brzinom. U glavnom gradu Ujedinjenih Arapskih Emirata radila je za iste automobilske kuće kao i u New Yorku, no ono što joj je uistinu pomoglo su mnoga poznanstva. Stoga je shvatila da se ondje njezin djevojački san može i ostvariti.

“Još kao malena djevojčica voljela sam se igrati u bakinom vrtu, skupljati latice ruže i pripremati svoje mirise. Igrala sam se s prijateljicama, one bi kupovale mirise koje sam ‘proizvodila’. Oduvijek su me interesirali parfemi, a kako sam uz sve to i strastvena golferica, moja je želja bila osmisliti neki parfem koji bi odgovarao životnom stilu golfera te imao dugotrajnu auru, s obzirom na to da se golf igra po nekoliko sati. Godinama sam radila na svom projektu iz snova. No sve se zapravo dogodilo tijekom moje trudnoće i roditeljskog dopusta. Njuškala sam supstance, otkrivala nove, međusobno ih kombinirala, s grafičkim dizajnerima osmišljavala sam logotip i ambalažu te odlazila u tvornicu kako bih nadzirala proces proizvodnje”, priča Matea Nesek koja je “projekt” započela 2015. godine. Danas, nakon godinu dana, Matea Nesek® brend čini 13 luksuznih parfema, po cijeni od 780 do 5000 kuna, što za prilike u Dubaiju uopće nije skupo, dok se za hrvatske prilike može reći da je riječ o visokom cjenovnom razredu.

Ključan za stvaranje parfemskog brenda za Mateu Nesek bio je susret s Michele Tribout, “nosom” slavnog brenda Ninna Ricci. Dugogodišnja prijateljica njezina nećaka Tomislava svojim savjetima i kontaktima koji su sezali i do Dubaija, preporučila je Mateu stručnom timu ljudi koji su onda s njom radili na projektu.

“Moji parfemi dizajnirani su za igru. Prilagođeni su životnom stilu golfera. Korištenjem najkvalitetnijih sastojaka stvoren je jedinstven i luksuzan golf parfem. Na bočici parfema nalazi se 12-karatna zlatna gravura koja odiše glamurom i luksuznošću grada Dubaija. Vrlo sam ponosna na limitiranu parfemsku ediciju 1/250 koja će biti dodijeljena pobjednicima turnira, a meni je osobno pripala ta ogromna čast da svoje parfeme uručim najboljim golferima. Tako je i ove godine jedan od tih parfema dobio i Tiger Woods”, navodi Matea Nesek.

Kaže da u Dubaiju postoji konkurencija, ali i veliko tržište. Puno je novih klijenata jer je Dubai grad koji se stalno mijenja.

“Dubai je grad blještavila i luksuza. Primamljivo odredište za elitne turiste sa svih strana svijeta, a dom je za više od dva milijuna ljudi. Svi ti turisti, ljudi iz svijeta biznisa, moji su klijenti. Naime, kako sam stekla mnoga poznanstva dok sam radila u automobilskoj industriji, odlučila sam organizirati druženja na kojima ću predstavljati svoje parfeme. Tako sam, eto, nedavno za 25 poslovnih žena organizirala ručak na brodu i podijelila im parfeme. Nakon tog ručka, sve su se vratile s novim narudžbama. Ovdje ljudi kupe i po deset parfema odjednom i daruju ih svojim prijateljima i članovima obitelji”, pojašnjava Zagrepčanka čiji se parfemi mogu pronaći i u njenom rodnom gradu, u trgovini Priroda Liječi – Nikel u Vlaškoj ulici, ali naravno i putem webshopa www.mateanesek.com. Trinaest luksuznih parfema za žene i muškarce Matea Nesek® inovativno je, kaže Matea Nesek, zbog upotrebe najkvalitetnijih sastojaka te spoja Mediterana i Bliskog istoka, a brend je zaštićen u nekoliko razreda u većini zemalja svijeta. Arapi vole inovativnost pa im se sviđa ideja miješanja sastojaka Mediterana i njihovih skupocjenih ulja.

 

‘Ako želite otvoriti tvrtku morate se odreći 20 posto profita u korist šeika. Prema ugovoru, lokalni partner vlasnik je vaše tvrtke 51 posto, a vi maksimalno 49 posto’

 

Život u Dubaiju je, opisuje Matea Nesek, luksuzan i po mnogočemu posve drugačiji nego u Hrvatskoj i Europi. Prve asocijacije kada se spomene Dubai su zlato, bogatstvo, čistoća, glamur…

“Teško je uspoređivati Dubai i njegove gradske četvrti s europskim gradovima. Dubai je moderan grad sa zanimljivim spojem tradicije i ekstravagancije. Sve vrvi od ljepote i čistoće. Policija u Dubaiju vozi najskuplje automobile na svijetu kao što su Bentley, McLaren, Bugatti, Ferrari, Lamborghini… U pet godina, koliko živim u Dubaiju, svaki put kada se vratim s godišnjeg odmora Dubai nudi nešto novo, od prekrasnih sadržaja do potpuno novih stambenih projekata. Dubai je fascinantan i zbog činjenice da na 43 Celzijeva stupnja mogu birati hoću li igrati golf ili otići na skijanje”, kaže Matea Nesek, ali i priznaje da joj ondje najviše nedostaje vrijeme oko Božića. Zagreb je čaroban u vrijeme adventa i tijekom zime, a toga nema u Dubaiju. Objasnila je i kako je pokrenula biznis u Dubaiju, a riječ je o posve drugačijoj praksi od one zapadnjačke.

“Dubai je jedan od vodećih poslovnih centara i tu se sklapaju prijateljstva. Konkurencija je velika, ali se borite znanjem i radom. Sustav je postavljen efikasno te se svakome tko se želi dokazati daje prilika za uspjeh. Percepcija je naših ljudi da je riječ o zatvorenom društvu, koje teško prihvaća strance, posebno one koji ulaze u vlastiti biznis, a nisu dio neke velike korporacije. Međutim, međusobni poslovni odnosi vrlo su korektno uređeni. Ako želite otvoriti svoju tvtku, već u startu se morate odreći 20 posto profita u korist šeika, odnosno lokalnog partnera ili partnerice, bez čega ne možete ni pokrenuti vlastiti biznis. Prema ugovoru, lokalni partner je u vlasništvu vaše tvrtke 51 posto, dok vi maksimalno imate 49 posto”, objasnila je Nesek koja je ponosna na svoju klijentelu u Dubaiju, Abu Dabiju i Kataru, od šeika do uspješnih poduzetnika, golfera…

Matea Nesek ima puno planova za budućnost, a najbliži realizaciji je kreiranje nove dječje parfemske linije u kojoj joj je najveća inspiracija kćerkica Lucy, a iščekuju i novog člana obitelji. Budi se, priča, vrlo rano kako bi uskladila poslovne i obiteljske obveze.

“Ured mi se nalazi nepunih pet minuta pješice od stana, što mi svakako ide u prilog. Vrlo teško je uskladiti poslovne i majčinske obveze, no sve je stvar dobre organizacije. Velika mi je podrška suprug Zakariya na kojeg se uvijek mogu osloniti”, ističe Zagrepčanka kojoj je omiljeno mjesto u Dubaiju Burj Al Arab, najluksuzniji, najekstravagantniji i najskuplji hotel na svijetu sa sedam zvjezdica, kamo najčešće odlazi na poslijepodnevni čaj. Uz ubrzan tempo života i posvećenost poslu, nastoji odvojiti barem jedan dan u tjednu za golf. Opisala je još neke pojedinosti života u Dubaiju.

“Dubai je zasigurno jedan od najsigurnijih gradova na svijetu, ako ne i najsigurniji. Ima sve što poželite, zamislite da živite u centru grada s pogledom na najviši toranj na svijetu, poznatiji kao Burj Kalifa, visok 828 metara… Za grad me vežu samo pozitivna iskustva. Društvo je multikulturalno, imam prijatelje iz cijeloga svijeta, nitko nema predrasuda, što je fantastično”, govori Matea Nesek. Posebno je se dojmio poziv na lokalno arapsko vjenčanje, zbog čega je bila počašćena i ushićena.

“Proslava se održala zasebno za žene i muškarce, tako da smo suprug i ja prisustvovali ceremoniji u zasebnim terminima. Nema alkoholnih napitaka, a bend svira iza zavjesa. Za našu kulturu je to sve vrlo neobično, no zaista je to vjenčanje za mene bilo prekrasno i glamurozno iskustvo”, opisala je jedan od brojnih doživljaja u Dubaiju. Ističe da je taj grad idealna pozornica za njezin posao koji planira dalje širiti. Zasad ima troje zaposlenih, a sigurno će ih biti još nekoliko. Povratak u Zagreb? Matei Nesek to nije u planu.

OZNAKE: matea nesek, parfemi

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.