Glavni ravnatelj HRT-a Robert Šveb u utorak je najavio da će HRT ove godine izdvojiti skoro 90 milijuna kuna za audiovizualna djela neovisnih proizvođača, dok je ravnatelj Agencije za elektroničke medije (AEM) Josip Popovac ocijenio je da će se u budućnosti morati korigirati iznos pristojbe.
Popovac je rekao da su HRT-ove ugovorne obaveze strahovito velike, puno veće od komercijalnih kuća. Poručio je da HRT mora čuvati i razvijati profesionalne standarde. “Ono što se javnom servisu ne smije dogoditi – to je da ne smije svoga slušatelja, gledatelja ili posjetitelja prevariti”, rekao je Popovac za Studio 4.
A kako se dijeli novac prikupljen pristojbom? Od 80 kuna, objašnjeno je, svega 37 odlazi na proizvodnju programa, a ostalo su sve obaveze, porezi… Šveb je napomenuo da pristojba nije rasla od 2010. godine, iako je u Zakonu o HRT-u visina definirana određenim postotkom od prosječne neto plaće u Hrvatskoj, što znači da bi danas bila puno viša.
Popovac je rekao da pristojba osigurava pluralizam medija u Hrvatskoj i demokratsko društvo kakvo imamo. “Mediji su kritična infrastruktura demokracije”, poručio je i dodao da kulturni i javni sadržaj košta, te da se moramo boriti protiv silnih polarizacija u društvu. “Uloga javnog medija je da smiruje, da stvara javnost, da njeguje javnost, da uzgaja tu javnost, i ja mislim, koliko god kritičara bilo, da HRT to radi”, rekao je Popovac.
Predsjednik Programskog vijeća HRT-a Zdravko Kedžo je rekao da obveze koje HRT kao javni servis ima – i u dobrom dijelu to ispunjava – koštaju, nisu atraktivne i nisu isplative, te da zato i postoje obveze ubiranja javne pristojbe. “Kad bi djecu pitali što bi oni za lektiru, nikad se tamo ne bi našao ni Matoš ni Krleža, ali to ipak postoji kao obveza”, rekao je.
Na pitanje planira li se povećanje pristojbe, Popovac je odgovorio: “Nije da se planira, ali definitivno – ravnatelj je rekao, od 2010. godine nije došlo do korekcije, imamo inflatorna kretanja, i definitivno je da će se u nekoj budućnosti morati korigirati visina pristojbe”.
Popovac je pritom naglasio da bez HRT-a nema ni tržišta hrvatskih audiovizualnih djela, kao ni većine lokalnih i regionalnih radio postaja i televizija, većine neprofitnih nakladnika elektroničkih publikacija… “Uzročno-posljedično, nema kvalitetnog novinarstva. I pitanje je onda kakvo društvo imamo. Kažem – javni servis je bitka za bolje hrvatsko društvo”, zaključio je Popovac.
Komentari