Porsche 911 bi s motorom s unutarnjim izgaranjem trebao preživjeti barem do 2030. Bit će to posljednji Porsche koji će izgubiti dobru staru tehnologiju motora
Gotovo svaki korak koji Porsche poduzima ovih dana ukazuje na električnu budućnost marke. Očekuje se da će električna vozila činiti do 80 posto prodaje marke do kraja desetljeća – ali što je s preostalih 20 posto? Čini se da ih proizvođač automobila sa sjedištem u Stuttgartu želi zadržati za legendarni Porsche 911, koji će biti posljednji model tvrtke koji će izgubiti motor s unutarnjim izgaranjem.
Nije prvi put da iz Zuffenhausena čujemo za planove da Porsche 911 zasad drži izvan električnog tržišta. Iako nema točnog rasporeda kada će dobiti i potpuno električni pogon, čini se da era motora s unutarnjim izgaranjem neće završiti prije 2030.
Karl Dums, voditelj Porscheovog tima za električna vozila, nedavno je potvrdio za Reuters da će Porsche 911 biti posljednji proizvođačev model s motorom s unutarnjim izgaranjem koji je preživio u eri električnih vozila.
“Naša strategija je prvenstveno prijeći na elektromobilnost, ali ćemo najvažniji model, Porsche 911 s motorom s unutarnjim izgaranjem proizvoditi što je dulje moguće”, rekao je Dums za medijski portal. Iako je sportski automobil prošle godine činio samo oko 13 posto ukupne prodaje, on ostaje jedan od najvažnijih proizvoda za imidž marke i marketing. Svi ostali modeli Porschea bit će pretvoreni u električna vozila prije nego kultni ‘Elfer’, Porsche 911.
Prvi predstavnik nove ere električnih vozila Porsche vjerojatno će biti Macan. Električni SUV temeljit će se na PPE platformi razvijenoj u suradnji s Audijem i imat će električnu arhitekturu od 800 volti i funkcije brzog punjenja do 350 kW. Model bi trebao biti lansiran sljedeće godine, a zanimljivo je da su predstavnici Zuffenhausena već potvrdili da će se postojeći Macan s motorom s unutarnjim izgaranjem prodavati još nekoliko godina.
Otprilike godinu dana kasnije, vjerojatno negdje 2025., Porsche će predstaviti i potpuno električni Porsche 718 Boxster. Trenutno je u razvoju i očekuje se da će biti lansiran s jednim motorom kao model sa stražnjim pogonom.
Snažnija verzija s dva motora i pogonom na sva četiri kotača slijedi kasnije. Varijanta Cayman također je uključena u program, s tim da dva sportska automobila ne preuzimaju ništa od prethodnih modela Porsche Boxster i Porsche Cayman. Pod projektnim nazivom K1, coupé SUV sa sedam sjedala trebao bi biti lansiran 2027.
Komentari