Premda je ime Porsche imalo priličan ugled u svijetu automobila zahvaljujući ponajprije velikim uspjesima Srebrnih strijela…
… bolida Auto Union u drugoj polovici 1930-ih, koje je konstruirao legendarni Ferdinand Porsche, trenutak u kojem je obiteljska tvrtka počela proizvoditi automobile teško da je mogao biti gori.
Volkswagen još nije bio poznat izvan Njemačke, Ferdinand Porsche, glava obitelji, bio je zatočen u Francuskoj, a ostatak obitelji i ekipe skrasio se u dubokoj provinciji, u koruškom gradiću Gmünd, nedaleko austrijsko-jugoslavenske granice.
U ne baš zavidnoj situaciji razvili su prvi prototip sa središnje smještenim motorom, a potom i produkcijski model s motorom iza osi stražnjih kotača (po koncepciji Volkswagen Bube), nastao je nezaboravni, kultni Porsche 356.
Fluidni model (formu će naslijediti i slavni Porsche 911) dužine 3950 mm, širine 1661 mm i visine 1301 mm imao je razmjerno kratak međuosni razmak od 2101 mm. Dorađen i ojačan zračno hlađeni 4-cilindarski bokserski motor legendarnog modela Volkswagen Buba, ugrađen straga iz 1086 ccm razvijao je 40 KS pri 4200/min.
S ručnim 4-stupanjskim ručnim mjenjačem i uz ukupnu masu od 744 kg prvi Porsche 356 je do stotke ubrzavao za 22,8 s i mogao je potegnuti tada solidnih 140 km/h, a prosječno je trošio 7,9 litara.
Nova tvrtka s novim proizvodom, locirana daleko od središta automobilske industrije, očajnički je trebala promociju, koja je došla vezom s Bernhardom Blankom, švicarskim hotelijerom i automobilskim entuzijastom, koji je već bio i zastupnik američke tvrtke Tucker za švicarsko tržište. Blank je financirao sudjelovanje na salonu u Ženevi 1949., gdje je 17. ožujka 1949. novinarima iz čitavog svijeta predstavljena nova marka.
Izloženi su po jedan kabriolet i coupe, uz još jedan automobil na raspolaganju za demonstracijske vožnje. Porsche 356 se svidio okupljenima, čak je i britanski list The Motor vrlo pohvalno pisao o modelu, te se počela stvarati legenda koja traje i danas.
Komentari