Ponovno prijevara: SMS porukama širi se lažna obavijest u ime Hrvatske pošte

Autor:

22.01.2024., Zagreb - Hrvatska posta upozorava na SMS prijevaru. Nova kampanja koja je u tijeku laznim SMS-om obavjestava gradjane im posta, navodno, ne moze dostaviti zbog nepotpunih podataka i nudi im link za unos podataka, ukljucivo i broja kartica. 
 Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Iz Hrvatske pošte (HP) upozorili su da se SMS porukama širi lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija, te su pozvali građane da ignoriraju obavijesti u kojima se od njih traži unos broja bankovne kartice.

Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu, istaknuli su u priopćenju iz Hrvatske pošte.

Najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci, poručili su te upozorili na pokušaje prijevare u ime Hrvatske pošte.

“SMS porukama širi se lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija. Obavijest o nemogućnosti dostave paketa samo je jedna u nizu pokušaja prijevara koje su se pojavile u zadnjih nekoliko godina, a uključuju i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka, rasprodaje neuručenih paketa te prijevare vezane uz internetske oglasnike“, izvijestili su.

Kažu da se napadači predstavljaju kao Hrvatska pošta te od primatelja putem poveznice navedene u poruci traže unos podataka o bankovnoj kartici.

“Svima koji su primili takvu poruku savjetujemo da ju ignoriraju te da ne slijede poveznice navedene u njoj jer riskiraju krađu bankovnih sredstava. Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtva internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci”, stoji u priopćenju.

Iz Hrvatske pošte naglasili su i da se lažne obavijesti mogu prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama, tekstu na engleskom jeziku te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. “Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se utvrdila valjanost poruke.
Hrvatska pošta putem Vibera ili SMS poruka od korisnika nikad ne traži broj bankovne kartice“, dodali su.

“Službene obavijesti sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka – https://posiljka.posta.hr/. Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja”, istaknuli su te ponovili da je plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.