U suradnji s Veleposlanstvom Kraljevine Norveške u Republici Hrvatskoj i Norveškim filmskim institutom zagrebačka Kinoteka će od 13. do 19. prosinca predstaviti izbor ponajboljih filmova iz suvremene produkcije norveške kinematografije.
Iz Kinoteke najavljuju da će pet suvremenih filmskih uspješnica, različitih žanrova, upoznati gledatelje s tipičnim norveškim filmskim rukopisom, a izmišljene ili stvarne, dramatične ili komične životne situacije na velikom platnu otkrit će djeliće norveškog života i kulture.
Ciklus suvremenog norveškog filma otvorit će u četvrtak, 13. prosinca, besplatna projekcija kriminalističke drame “Redoslijed nestanka” redatelja Hansa Petera Molanda iz 2014. godine, priča o vozaču ralice koji živi mirnim životom, sve dok se neočekivano ne nađe usred rata droge između norveške mafije i Srba.
Idući dan na programu je komedija “Ostati živ” (2015.) u režiji Charlotte Blom prati ženu u tridesetima koja otkriva da je dečko vara, pa uz pomoć savjeta za osvetu i mudrosti svoje prijateljice, preokreće svoj život i shvaća da je su udobnost i mir precijenjeni, a zabava je ono što je važno.
U subotu se prikazuje film katastrofe “Divovski val (2015.)” Roara Uthauga, o posljedicama tsunamija i rušenja planinskog prijevoja iznad slikovitog uskog norveškog fjorda Geirangera. Film je snimljen prema stvarnim događajima iz 1934. kada se odlomila stijena zbog čega je stradalo 40 ljudi.
Program se nastavlja u utorak, 18. prosinca, s dramom “Limbo” Marije Sødahl iz 2010., o obitelji koja doseljava iz Norveške u dijametralno suprotni Trinidad gdje vrijede neka druga pravila – društvena i bračna. Film se najavljuje kao “snažna i ozbiljna drama koja govori o ljubavi, strasti, izazovima i opasnoj ljudskoj prirodi”.
Predstavljanje novijeg norveškog filma završava dan kasnije dokumentarnim filmom “Blizanci: veliko putovanje” (2015.) Frodea Fimlanda, o već ostarjelima bratu i sestri koji cijeli život vode zajedno obiteljsku farmu, kao mnoge generacije prije njih, a jednoga dana ih rođak iz Minnesote pozove da dođu u SAD.
Komentari