Nakon što je tvornica Oldsmobile 1901. uništena u požaru, vlasnik Ransom Eli Olds bio je prisiljen za proizvodnju dijelova angažirati podizvođače, a fokusirao se na montažu po inovativnom principu…
Premda se Henry Ford proslavio pokretnom trakom za legendarni Ford Model T, uvedenom u ožujku 1913., Oldsmobile je prvu pokretnu traku za montažu automobila pokrenuo 1911. Kao i mnoge druge inovacije tako je i proizvodnja automobila na tekućoj vrpci zapravo nastala iz nužde.
Ransom Eli Olds je pripremao nekoliko modela automobila, smatra se da ih je bilo čak 11, posve različitih veličina i koncepcija, kojima je njegova nova tvrtka Oldsmobile trebala zavladati tržištem. Jedan od njih bio je početkom 1901. predstavljen model R, koji će zbog specifično zaobljenog prednjeg kraja dobiti pitoreskni nadimak Oldsmobile Curved Dash.
Napustivši prethodnu lokaciju nakon požara, tvrtka je preseljena u Lansing, Michigan, no 9. ožujka 1901. i ondje je izbio požar i uništio prototipove svih preostalih modela, a jedan je požrtvovni zaposlenik iz vatrom zahvaćene zgrade izgurao jedini primjerak modela R. Oldsmobile je, dotad neodlučan po pitanju odabira modela za serijsku proizvodnju između svih tih prototipova, ostao na samo jednom automobilu pripravnom za sezonu 1902.
Tvornica je bila u opasnosti, pa je domišljati Olds smislio revolucionarni način sklapanja modela: dijelove rade vanjski dobavljači, a od njih se na preteči pokretne trake u tvornici sastavlja gotov proizvod. To je upeterostručilo broj proizvedenih primjeraka.
Oldsmobile Curved Dash, pokretan jednocilindarskim motorom obujma 1560 ccm i snage 5 KS mogao je voziti brzinom 20 mph (32 km/h). Od 1901. do 1907. proizvedeno je 19.000 primjeraka prvog velikoserijskog automobila u povijesti.
Komentari